Grenberg
|
3. marts 2012
Hej Ole
Nu har jeg det forhold til ansigtssæber uanset om det er som faste eller flydene så bruger jeg dem ikke som pre-shave men udenlukkende som rens. Jeg kan ikke mærke det store forskel i glidet om det er brugt eller ej, til det formål vil jeg hellere bruge fesk. skinfood.
Mit umiddelbare indtryk af troldnøds sæben er meget positiv som ansigts rens, den har en mild og diskret duft af gran og ceder træ og udtørrer ikke huden, hvordan den er med virkningen af troldnød er for tideligt at sige men den virker som en god sæbe. jeg synes måske at jeg hellere vil bruge The Handmade soap Co end sæben fra Proraso cutting edge serien.
|
Søren H. Møller
|
3. marts 2012
Lørdag
Musik Ella Fitzgerald - The Cole Porter Songbook
Hardware Proshave Scuttle Semogue 2010 LE Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Nanny's Rose Geranium Shaving Soap Christian Dior Fahrenheit After Shave Christian Dior Fahrenheit EDT
Så skal den to-hjulede startes op, og jeg glæder mig som en lille dreng.
Go' lørdag :oD
Mvh. Søren
|
Ole
|
3. marts 2012
Grenberg @ Ahh, mange tak for det :) God sammenligning, med Proraso sæben ;) Den bruger jeg selv engang imellem, og selv om duften af Proraso sæben er meget " REN ", så kan den også godt virke lidt kedelig i duften, men funktionen, er helt sikkert i top :)
Go' Lørdag de herre :)
|
Jens
|
3. marts 2012
Lørdag
Iittala skål Merkur 34C med Featherblad Tweezerman Deluxe kost
Truefitt & Hill Ultimate Comfort Preshave Oil Speick Men barbercreme Alumblok D. R. Harris Arlington Aftershave Milk
Nu har jeg brugt den preshave i nogle dage, og den er da OK, men ikke pengene værd, synes jeg. Jeg vil nok fremover nøjes med Jojobaolie eller noget lignende simpelt og holde mig fra de dyre preshaveolier. Eller også må jeg til at prøve det skinfood, I alle snakker så begejstret om. ;-)
Mvh. Jens
Sidst opdateret den 3. marts 2012 kl. 15:02
|
Grenberg
|
3. marts 2012
Hej Jens
Det er sjovt med det pre-shave olie. Jeg har selv prøvet en del og ikke fundet en der var ok før skinfood. jeg synes de olier har det med at fedte mere end de gavner og giver mig ikke det vilde glid. Jojobaen er jeg ikke synderlig vild med tilgengæld faldt jeg over en fra Truefitt and Hill No 10 som er mere end gel frem for olie, den virker ok på mig, men skinfood er den første pre'shave hvor jeg virkleig mærker dte lækre glid
Mvh
Grenberg
|
Jesper L. Hansen
|
3. marts 2012
Lørdag
Min anden DE barbering. :)
Hardware Ny indkøbt skål fra Søstrene Grene. Merkur HD Merkur Blad Shavemac PB 23mm barberkost
Software Nanny's Eucalyptus & Tea Tree Proraso balm (den hvide) Dr. Scheller dagcreme
Dette var ikke så god en oplevelse som første barbering, jeg kunne ikke rigtig få gang i sæben og få den så tyk som jeg ville have den. Derudover synes jeg Merkur bladet var meget sløvt så det er nu smidt ud efter blot 2 barberinger og erstattet er Derby Extra. Jeg tror barbercremer er mere tilgivende end sæber og tror jeg vil holde mig til TOBS cremen indtil teknikken er på plads.
Første barbering var 100% BBS, denne vil jeg give 90%.
Sidst opdateret den 3. marts 2012 kl. 17:15
|
Cato Jürgensen
|
3. marts 2012
Lørdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE, med Feather. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God lørdag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
3. marts 2012
@Jesper
Min erfaring med Nanny's sæber er, at de ikke giver den samme voluminøse skum som de fleste andre sæber eller cremer for den sags skyld. Så hvis du forventer at få en flødeskumsagtig eller marengslignende skum, så vil du blive skuffet. Når skummet er optimalt (for mig) er det mere som en let pisket flødeslum, dvs. den er stadig let flydende.
Jeg har kun prøvet to sæber, der giver et bedre glid end Nanny's og det er Mitchell's Wool Fat og Williams Mug Soap. Til gengæld kommer de ikke i nærheden af Nanny's, når det drejer sig om duften, så skulle jeg vælge mellem de tre, blev det Nanny's.
Det kræver noget eksperimentering at lære Nanny's at kende, men det er det værd.
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
4. marts 2012
Søndag
Musik Ella Fitzgerald - 100 Hits Legends
Hardware Bukhave Scuttle Restored Victoria Silvertip Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Scottish Fine Soaps - Classic Shaving Soap Scottish Fine Soaps - Classic After Shave Balm Scottish Fine Soaps - Classic EDT
Hav en rigtig dejlig og afslappende søndag, Gentlemen :o)
Mvh. Søren
|
Grenberg
|
4. marts 2012
Lørdag aften:
Proshave scuttle Gillette Slim adjustable med Feather blad Shavemac 23 mm Silver tip kost
The Handmade Soap Co, sæbe med troldnød Truefitt and Hill No 10 preshave Speick barbercrem Trurfitt and Hill No 10 Treatment serum (mod røde knopper osv) The Handmade Soap Co mousturising cream
Bliver nok aldrig den helt store fan af Speck cremen, duften er ikke lige meget og ville nok hellere bruge cremen fra Proraso i stedet. Om den No 10 serum mod røde knopper virker har jeg ingen ide om, fik en prøve og det er da muligt at det har hjulpet lidt, men der skal vist nogle flere behandlinger til for at se resultat tilgengæld er No 10 pre-shave ganske fornuftig og til en god pris.
Mvh
Grenberg
|
Jesper L. Hansen
|
4. marts 2012
@Grenberg, hvordan er The Handmade Soap Co mousturising cream? Overvejer selv om den skal med på mit næste indkøb.
Så til dagens barbering:
Hardware Merkur HD Derby Extra Shavemac PB 23mm barberkost
Software TOBS Barbercreme Sandalwood Proraso balm (den hvide) Dr. Scheller dagcreme
Skiftede tilbage til TOBS barbercremen og fik ansigtet fyldt med den dejligste flødeskum, mums!
|
Jesper L. Hansen
|
4. marts 2012
Sidst opdateret den 4. marts 2012 kl. 16:02
|
Jesper L. Hansen
|
4. marts 2012
Sidst opdateret den 4. marts 2012 kl. 16:02
|
Grenberg
|
4. marts 2012
Hej Jesper
Det er meget svært at bedømme en crem på så kort tid, duften er meget kedelig nærmest intetsigende men den virker som en der ikke fedter og der skal kun bruges ganske lidt, den er i øvrigt utrolig fed i konsistensen og det gør at den er nem at dosere så man ikke får for meget crem på. Den skal helt klart køres tom og og så må vi se hvor langt den rækker og hvor god den er.
|
Jesper L. Hansen
|
4. marts 2012
@Grenberg: Mange tak, jeg holder den på min huskeliste. :)
|