Forum - Dagens barbering - Dagens barbering
Bruger 

Grenberg

3. marts 2012

Hej Ole

Nu har jeg det forhold til ansigtssæber uanset om det er som faste eller flydene så bruger jeg dem ikke som pre-shave men udenlukkende som rens. Jeg kan ikke mærke det store forskel i glidet om det er brugt eller ej, til det formål vil jeg hellere bruge fesk. skinfood.

Mit umiddelbare indtryk af troldnøds sæben er meget positiv som ansigts rens, den har en mild og diskret duft af gran og ceder træ og udtørrer ikke huden, hvordan den er med virkningen af troldnød er for tideligt at sige men den virker som en god sæbe. jeg synes måske at jeg hellere vil bruge The Handmade soap Co end sæben fra Proraso cutting edge serien.

Søren H. Møller

3. marts 2012

Lørdag

Musik
Ella Fitzgerald - The Cole Porter Songbook

Hardware
Proshave Scuttle
Semogue 2010 LE
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra

Software
Nanny's Rose Geranium Shaving Soap
Christian Dior Fahrenheit After Shave
Christian Dior Fahrenheit EDT

Så skal den to-hjulede startes op, og jeg glæder mig som en lille dreng.

Go' lørdag  :oD

Mvh.
Søren

Ole

3. marts 2012

Grenberg @ Ahh, mange tak for det :) God sammenligning, med Proraso sæben ;) Den bruger jeg selv engang imellem, og selv om duften af Proraso sæben er meget " REN ", så kan den også godt virke lidt kedelig i duften, men funktionen, er helt sikkert i top :)

Go' Lørdag de herre :)

Jens

3. marts 2012

Lørdag

Iittala skål
Merkur 34C med Featherblad
Tweezerman Deluxe kost

Truefitt & Hill Ultimate Comfort Preshave Oil
Speick Men barbercreme
Alumblok
D. R. Harris Arlington Aftershave Milk

Nu har jeg brugt den preshave i nogle dage, og den er da OK, men ikke pengene værd, synes jeg. Jeg vil nok fremover nøjes med Jojobaolie eller noget lignende simpelt og holde mig fra de dyre preshaveolier. Eller også må jeg til at prøve det skinfood, I alle snakker så begejstret om. ;-)

Mvh.
Jens

Sidst opdateret den 3. marts 2012 kl. 15:02

Grenberg

3. marts 2012

Hej Jens

Det er sjovt med det pre-shave olie. Jeg har selv prøvet en del og ikke fundet en der var ok før skinfood. jeg synes de olier har det med at fedte mere end de gavner og giver mig ikke det vilde glid. Jojobaen er jeg ikke synderlig vild med tilgengæld faldt jeg over en fra Truefitt and Hill No 10 som er mere end gel frem for olie, den virker ok på mig, men skinfood er den første pre'shave hvor jeg virkleig mærker dte lækre glid

Mvh

Grenberg

Jesper L. Hansen

3. marts 2012

Lørdag
Min anden DE barbering. :)

Hardware
Ny indkøbt skål fra Søstrene Grene.
Merkur HD
Merkur Blad
Shavemac PB 23mm barberkost

Software
Nanny's Eucalyptus & Tea Tree
Proraso balm (den hvide)
Dr. Scheller dagcreme

Dette var ikke så god en oplevelse som første barbering, jeg kunne ikke rigtig få gang i sæben og få den så tyk som jeg ville have den. Derudover synes jeg Merkur bladet var meget sløvt så det er nu smidt ud efter blot 2 barberinger og erstattet er Derby Extra. Jeg tror barbercremer er mere tilgivende end sæber og tror jeg vil holde mig til TOBS cremen indtil teknikken er på plads.

Første barbering var 100% BBS, denne vil jeg give 90%.

Sidst opdateret den 3. marts 2012 kl. 17:15
Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

3. marts 2012

Lørdag

Hardware
Mühle sæbeskål.
Mühle R89 DE, med Feather.
Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.

Software
Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave).
Mitchell's Wool Fat Barbersæbe.
Proraso Aftershave - Liquid cream.

God lørdag d´herre:o).

Mvh Cato

Søren H. Møller

3. marts 2012

@Jesper

Min erfaring med Nanny's sæber er, at de ikke giver den samme voluminøse skum som de fleste andre sæber eller cremer for den sags skyld.
Så hvis du forventer at få en flødeskumsagtig eller marengslignende skum, så vil du blive skuffet.
Når skummet er optimalt (for mig) er det mere som en let pisket flødeslum, dvs. den er stadig let flydende.

Jeg har kun prøvet to sæber, der giver et bedre glid end Nanny's og det er Mitchell's Wool Fat og Williams Mug Soap. Til gengæld kommer de ikke i nærheden af Nanny's, når det drejer sig om duften, så skulle jeg vælge mellem de tre, blev det Nanny's.

Det kræver noget eksperimentering at lære Nanny's at kende, men det er det værd.

Mvh.
Søren

Søren H. Møller

4. marts 2012

Søndag

Musik
Ella Fitzgerald - 100 Hits Legends

Hardware
Bukhave Scuttle
Restored Victoria Silvertip
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra

Software
Scottish Fine Soaps - Classic Shaving Soap
Scottish Fine Soaps - Classic After Shave Balm
Scottish Fine Soaps - Classic EDT

Hav en rigtig dejlig og afslappende søndag, Gentlemen  :o)

Mvh.
Søren

Grenberg

4. marts 2012

Lørdag aften:

Proshave scuttle
Gillette Slim adjustable med Feather blad
Shavemac 23 mm Silver tip kost

The Handmade Soap Co, sæbe med troldnød
Truefitt and Hill No 10 preshave
Speick barbercrem
Trurfitt and Hill No 10 Treatment serum (mod røde knopper osv)
The Handmade Soap Co mousturising cream

Bliver nok aldrig den helt store fan af Speck cremen, duften er ikke lige meget og ville nok hellere bruge cremen fra Proraso i stedet. Om den No 10 serum mod røde knopper virker har jeg ingen ide om, fik en prøve og det er da muligt at det har hjulpet lidt, men der skal vist nogle flere behandlinger til for at se resultat tilgengæld er No 10 pre-shave ganske fornuftig og til en god pris.

Mvh

Grenberg

Jesper L. Hansen

4. marts 2012

@Grenberg, hvordan er The Handmade Soap Co mousturising cream? Overvejer selv om den skal med på mit næste indkøb.

Så til dagens barbering:

Hardware
Merkur HD
Derby Extra
Shavemac PB 23mm barberkost

Software
TOBS Barbercreme Sandalwood
Proraso balm (den hvide)
Dr. Scheller dagcreme

Skiftede tilbage til TOBS barbercremen og fik ansigtet fyldt med den dejligste flødeskum, mums!

Jesper L. Hansen

4. marts 2012

Sidst opdateret den 4. marts 2012 kl. 16:02

Jesper L. Hansen

4. marts 2012

Sidst opdateret den 4. marts 2012 kl. 16:02

Grenberg

4. marts 2012

Hej Jesper

Det er meget svært at bedømme en crem på så kort tid, duften er meget kedelig nærmest intetsigende men den virker som en der ikke fedter og der skal kun bruges ganske lidt, den er i øvrigt utrolig fed i konsistensen og det gør at den er nem at dosere så man ikke får for meget crem på. Den skal helt klart køres tom og og så må vi se hvor langt den rækker og hvor god den er.

Jesper L. Hansen

4. marts 2012

@Grenberg:
Mange tak, jeg holder den på min huskeliste. :)

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering
Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Alvarez Gómez, Anthony, Baxter of California, Better Be Bold, Beviro, Daimon Barber, Derby, Dovo, Floïd, Floris London, Irving Barber, LEA, Mario Lorenzin 1975, Mondial, Mr. Bear, MÜHLE Shaving, Nom, OneBlade, Percy Nobleman, PILS Rasur, Plisson 1808, Proraso, Proshave, Taylor of Old Bond Street, Tenax, Triumph & Disaster, Truefitt & Hill & Valobra.

Vi forhandler eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk