Søren H. Møller
|
19. marts 2012
Mandag
Ikea skål Semogue 1460 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (5)
Nanny's The Herby One Myrsol Agua De Limón Ferrari Black EDT
Hav en god mandag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
19. marts 2012
Mandag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE Skraber, med Derby Extra. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Proraso Barbersæbe, Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God aften d´herre.
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
20. marts 2012
Tirsdag
Ikea glas skål Vulfix 2234, grisehår Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (6)
Ingram Shaving Cream Proraso After Shave T&H Freshman Cologne
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
20. marts 2012
Tirsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Wilkinson Sword HD . Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Min første barbering med Pils Rasur DE:o). Min første barbering med denne skraber har været en rigtig god oplevelse. Hovedets vægt snød mig lidt, hvilket resulterede i et enkelt lille snit og en lille smule irritation på halsen. Hovedet er markant tungere end jeg er vanttil. Det kræver en smule justering af teknikken, men det er jeg sikker på, at jeg hurtigt får justeret ind. BSS i første forsøg:o). Det havde jeg ikke forventet. Jeg følger op med erfaringer, når jeg får testet den i en periode.
Fortsat god dag d´herre:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 20. marts 2012 kl. 21:24
|
Cato Jürgensen
|
21. marts 2012
Onsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Wilkinson Sword HD . Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
21. marts 2012
Onsdag
Bukhave skål PenWorks Super Silvertip Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (7)
TOBS Lemon & Lime Shaving Cream Williams Ice Blue After Shave Ferrari Passion EDT
Go' dag (det der er tilbage af den) :o)
Mvh. Søren
|
Jesper L. Hansen
|
22. marts 2012
Torsdag
Shavemac PB Merkur HD Extra (6)
Nanny's Eucalyptus & Tea Tree Clinigue post-shave healer Proraso Creme Balm Dr. Scheller Creme m. solbær & marula
Lækker barbering her til morgen! God dag d'herrer!
|
Søren H. Møller
|
22. marts 2012
Torsdag
Japansk risskål Edwin Jagger Silvertip Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (8)
Scottish Fine Soaps Classic Shaving Soap Scottish Fine Soaps Classic After Shave Balm Scottish Fine Soaps Classic EDT
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Claus Olesen
|
22. marts 2012
Egentlig gårsdagens barbering (altså onsdag aften). Min 3. barbering med DE eller, som jeg vælger at se på det, min 1. barbering efter jeg besluttede mig for, at starte forfra og ikke være så ivrig. ;-)
Keramisk skål fra Bilka Mühle R89 DE skraber (Derby Extra blade) Men-Ü Premier Shaving Brush (syntetisk)
Proraso Preshave - Aloe & Green Tea Proraso Barbersæbe - Aloe & Green Tea Proraso Aftershave - Liquid cream
2 wtg passes og 1 forsigtigt xtg pass. Resultat: Stadig mærkbare stubbe, dog kun mod groretningen. Kunne bestemt godt mærke alum blokken, men kun 3 små synlige nicks. Kom fint, og meget forsigtigt!, over mit modersmærke på overlæben (modsat min første barbering!), så ingen blødning der. Visuelt hvad jeg vil betegne som meget let 5 o'clock shadow. Næste barbering bliver i morgen, fredag, så jeg tager den med ro her efter mit reboot. ;-)
Og så iøvrigt en kæmpe tak til Søren for duftparaden igår! Super at få muligheden for, at dufte til de forskellige produkter, så man ikke bare køber i blinde og muligvis bliver meget skuffet. :-)
Sidst opdateret den 22. marts 2012 kl. 19:08
|
Cato Jürgensen
|
22. marts 2012
Torsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Wilkinson Sword (3). Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Mvh Cato
Sidst opdateret den 22. marts 2012 kl. 19:07
|
Søren H. Møller
|
23. marts 2012
Fredag
@Claus Det var så lidt, det gælder jo om at få så mange som mulig til at "se lyset" :o)
Ikea skål Vie-Long 14831M Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (9)
Proraso Pre-shave Cream Proraso Shaving Cream Proraso After Shave Ferrari Black EDT
En rigtig forfriskende BBS barbering på en dejlig solrig fredag - mon ikke godt vi kan sige, at foråret er kommet.
Go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
23. marts 2012
Fredag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE med Wilson Sword (4). Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood aftershave gel.
Rigtig god weekend d´herre:o).
Mvh Cato
|
Claus Olesen
|
23. marts 2012
Fredag
Keramisk skål fra Bilka Mühle R89 DE skraber (Derby Extra blade) Men-Ü Premier Shaving Brush (syntetisk) Bloc Osma Alum blok
Proraso Preshave - Aloe & Green Tea Men-Ü Ultra Concentrate Shave Creme (2 første wtg pas) Proraso Barbersæbe - Aloe & Green Tea (xtg pas) Proraso Aftershave - Liquid cream Taylor Of Old Bond Street Eton College Cologne
2 wtg passes og 1 forsigtigt xtg pass. Syntes min Men-Ü barber creme blev lidt for tynd til det 3. pas, så jeg biksede hurtigt en omgang Proraso op i stedet for.
|
Grenberg
|
24. marts 2012
Lørdag morgen:
Littala skål Shavemac kost, 23 mm SIlver tip Gillette Superspeed 1959 med Featherblad (25)
The Handmade Soap Co sæbe med troldnød Taylor Of Old Bond Street Rose shavingcream Alu blok La Toja aftershave balsam The Handmade soap Co mosturising cream
Ja så rundede Feather bladet 25 barberinger og det synger på de sidste vers, det er ikke helt skarpt mere men regner med et par barberinger endnu på det. Kommer dog ikek til at slå Sørens derby blad men er overrasket over hvor lang tid det har holdt.
@ Claus hvordan vil du beskrive duften af den Eton cologne ?
God dag til alle
Mvh
Grenberg
|
Søren H. Møller
|
24. marts 2012
Lørdag
Musik Joy Lynn White - Wild Love
Hardware Proshave Scuttle Semogue 730HD Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (10)
Software Castle Forbes Lime Shaving Cream Castle Forbes Lime After Shave Balm T&H Freshman Cologne
Hav en fremragende lørdag :o)
Mvh. Søren
|