Søren H. Møller
|
12. februar 2012
Søndag
Musick Martha Argerich - Tchaikovsky's Piano Concerto no. 1 in B-flat
Hardware Bukhave Scuttle Semogue 610 Semogue 820 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Nanny's Eucalyptus & Tea Tree Proraso Aftershave Penhaligon's Esprit Du Roi EdT
@Grenberg Ja, jeg havde nok på fornemmelsen, at en Brøndby fan også var til United, og som Friedrich Schiller så retteligt skrev: "Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves" ;oD
Det blev desværre ikke til point til Liverpool, til gengæld kunne jeg så forsvare at tage et par gode glas portvin til at trøste mig med :o)
Hav en dejlig og afslappende søndag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
12. februar 2012
Søndag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE Skraber med Wilson Sword HD blad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). TOBS St James Collection barbercreme. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Top lækker barbering. Min absolut tætteste barbering med Featherén end til dato. Totalt fejlfri BSS. Så kan det kun blive en dejlig søndag:o).
Rigtig god søndag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
13. februar 2012
Mandag
Musik Travis Tritt - Ten Feet Tall And Bulletproof
Hardware Proshave Scuttle Semogue 2030B Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Sir Irisch Moos Shaving Soap Williams Ice Blue After Shave Hugo Boss - Boss Bottled EdT
Hav en rigtig go' mandag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
13. februar 2012
Mandag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE Skraber, med Wilson Sword HD blad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
14. februar 2012
Tirsdag
Musik Beatles - 1
Hardware Bukhave Scuttle Semogue 1460 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Palmolive Classic Shaving Soap Pierre Cardin Bleu Marine Pour Lui After Shave
Ha' en go' dag :o)
Mvh. Søren
Sidst opdateret den 14. februar 2012 kl. 13:10
|
Cato Jürgensen
|
14. februar 2012
Tirsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE Skraber med Wilson Sword HD blad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood Aftershave Gel.
Rigtig god aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
15. februar 2012
Onsdag
Musik Eagles - Eagles Live
Hardware Proshave Scuttle Vie-Long 13800 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Williams Mug Soap La Toja After Shave Balm
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
15. februar 2012
Onsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE med Wilson Sword HD blad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). TOBS Mr. Taylor barbeercreme. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Rigtig god aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
16. februar 2012
Torsdag
Musik Eminem - The Eminem Show
Hardware Kop til barberkost Edwin Jagger grisehårskost Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Speick Shave Stick Speick After Shave Balm T&H Freshman Cologne
Endnu en rigtig god start på dagen. Og så lige en ti timers arbejdsdag, så kan jeg kalde det weekend :oD
Rigtig god dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
16. februar 2012
Torsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE med Wilson Sword HD blad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). TOBS St James Collection barbeercreme. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Fortsat god dag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
17. februar 2012
Fredag
Musik Queen - Greatest Hits I + II
Hardware Proshave Scuttle Semogue 2011 LE, Finest Bristle 2 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software RazoRock Mughetto di Bologna Ogallalla Bay Rum & Sandalwood After Shave
Go' weekend :o)
Mvh. Søren
|
Grenberg
|
17. februar 2012
Hej Søren
Nu sidder jeg dag efter dag og beundrer din Gillette fat handlet tech, hvor god af den ? jeg tænker på sammenlignet med fesk en Super Speed, giver den en tættere barbering eller hvordan ligger den ?
Har du evt en ide til en rigtig god vintage Gillette Skraber som ikke er justerbar.
Mvh
Grenberg
|
Søren H. Møller
|
17. februar 2012
Hej Grenberg.
Jeg er nok ikke den rette at spørge, for en Fat Handled Tech er min absolut favorit-skraber. Den er tredelt, hvilket jeg foretrækker frem for en TTO. Håndtaget har en god størrelse til min hånd, og jeg kan rigtig godt lide mønstret på det. Vægtfordelingen er også rigtig god. Der er nogle, der synes, den er for let, og de har så fyldt et eller andet i håndtaget for at øge vægten.
Den kan nok godt sammenlignes med en tidlig SS. Det er en meget mild skraber, men jeg har ikke problemer med at få en BBS ud af den. Da Mühle introducerede deres ny hoved til R41'eren, blev den ret hurtigt (af mange på B&B) udråbt til at være den skraber, der gav den tætteste barbering. For sjov og af nysgerrighed sammenlignede jeg de to i en lille head-to-head barbering med et nyt Feather blad i hver, hvor jeg barberede den ene side af ansigtet med den ene skraber og vice versa. Jeg kunne ikke på noget tidspunkt skille dem ad i tæthed af barberingen, jeg fik en BBS af begge. Der hvor jeg til gengæld kunne mærke en tydelig forskel var i komforten af barberingen; Jeg kunne ikke mærke noget til den side hvor Tech'en havde barberet, men jeg kunne tydeligt mærke, der hvor R41'eren havde været - uden at det var ubehageligt, men alligevel.
Af moderne skrabere er Merkurs 34 HD nok den, der kommer tættest på, og måske Mühles R89 selvom håndtaget her er noget længere.
Jeg er til milde skrabere, så en Tech uanset type synes jeg altid, er et godt bud. Hvis man gerne vil have noget, der er mere aggressivt er Gillettes NEW eller Old Type også gode bud - det er open comb skrabere.
Jeg har også besunget Fat'ens herligheder her: http://blog.shm.dk/#category3
Da jeg nu alligevel bliver anset for værende noget af en tosse, så sker der ikke noget ved at indrømme, at jeg faktisk har omkring 10 Fat Handled Tech's - jeg har meget svært ved at gå udenom en, der er til salg, lidt á la Mel Gibson i "Conspiracy Theory" hvor han bare må købe en speciel bog, når han ser den ;o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
17. februar 2012
Fredag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE, med Wilson Sword HD blad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 17. februar 2012 kl. 21:33
|
Søren H. Møller
|
18. februar 2012
Lørdag
Musik No Doubt - Tragic Kingdom
Hardware Bukhave Scuttle Vie-Long 14831M Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Lea Shave Stick Myrsol Aqua Balsamica Geo. F. Trumper Eucris EdT
Håber alle får en rigtig dejlig lørdag :o)
Mvh. Søren
|