Cato Jürgensen
|
18. februar 2012
Søndag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE, med Wilson Sword HD blad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm.
Hvor er jeg dog glad for min MWF sæbe. Den følelse man får efter en barbering med denne sæbe, er ubeskrivelig. Man kan slet ikke lade være med røre ved sit ansigt i løbet af dagen:o). Huden bliver ékstremt glat og blød. Jeg kan virkelig godt forstå at folk er så begejstret for den. Ingen anden sæbe eller creme jeg har prøver, kan matche den. Dem der ikke har prøvet den, bør prøve denne selv forkælelse:o).
God søndag aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Grenberg
|
19. februar 2012
Søndag:
Proshave skål Shavemac 23 mm silver tip kost Merkur 38C Med Isaelli blad
Jojoba olie som pre-shave Geo F Trumper crem, GFT Alu blok Truefitt and Hill Trafalger aftershave balsam
Skulle lige afprøve mit nyindkøb nemlig Truefitts Trafalger balsam, den dufter himmelsk måske lige før jeg bedre kan lide den end sandalwood duften.
Til gengæld bliver jeg nok aldrig den store fan af cremerne fra GFT, om det kun er fordi jeg har prøvet dem som små prøver ved jeg ikke men har aldrig fået en skum der siger spar to, fortækker T%H eller TOBS istedet.
@Søren tak for din forklaring omkring Fat handled Tech, nu irreterer det mig mere at jeg blev slået om budet på en men der kommer helt sikkert en ny.
God søndag til alle Mvh
Grenberg
|
Søren H. Møller
|
19. februar 2012
Søndag
Musik Shania Twain - Shania Twain + The Woman In Me
Hardware Bukhave Scuttle Vie-Long Professional no. 2, black Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software TOBS Traditional Luxury Shaving Soap Myrsol Agua de Limón Penhaligon's Blenheim Bouquet EdT
Håber alle får en dejlig afslappende søndag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
19. februar 2012
Søndag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE, med Wilson Sword HD blad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Jeg fik da lige en glædelig overraskelse idag, da jeg vågnede. Igår var det kun lørdag og dermed søndag idag:o). Hvor jeg havde fået ideen fra igår, om at det var søndag, må guderne vide. Set fra den anden side, så blev jeg positivt overrasket idag;o).
God søndag aften d´herre:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 19. februar 2012 kl. 20:21
|
Søren H. Møller
|
20. februar 2012
Mandag
Musik Shania Twain (igen i dag)
Hardware Proshave Scuttle Vie-Long Professional no. 2, white Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Ralph Lauren Safari for Men Shaving Soap Floïd Suave After Shave Ferrari Passion EdT
Dette blad skulle være en "kontrol" i forhold til den lille test, Brose har sat mig i gang med, men jeg må have fået et fantastisk blad, i dag var den 12. barbering og stadig ingen tegn på slidtage. Og dette blad bliver ikke tørret, jeg skyller kun skraberen under hanen - hvilket faktisk er ekstremt hårdt ved min rengørings-neurose, jeg har meget svært ved at tage den hvide belægning, der har dannet sig på skraberen ;o)
Go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Ole
|
20. februar 2012
Søren @ Hehe, det med den hvide belægning, kender vi vel alle!? Og hvor er det godt nok træls... Jeg føler med dig :P
Hvordan i alverden, har det lykkedes dig, at få så mange barberinger ud af et blad, uden tegn på slidtage!? :O Jeg føler mig heldig, når jeg får 5 barberinger ud af et blad!!! :S
Sidst opdateret den 20. februar 2012 kl. 14:09
|
Søren H. Møller
|
20. februar 2012
Jeg er selv meget overrasket, jeg havde forventet 4-6 barberinger.
Jeg ved ikke, om det kan være fordi, vandet er meget varmt, så når jeg skyller skraberen, kommer al sæben af bladet, og bladet tørrer hurtigt pga. varmen, så det svarer til en tørring?
Jeg tror, jeg vil udføre en "slut-kontrol" også, men bruge koldt vand til at skylle med, og se om det skulle gøre en forskel.
|
Cato Jürgensen
|
20. februar 2012
Mandag
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Spændende at høre nærmere om din udfordring Søren:o). Ved at justere en smule på min teknik den senere tid, er jeg nu gennemsnitligt oppe på 10 perfekte barberinger med samme blad. Jeg har idag foretaget min 10 barbering med et Wilson Sword blad. Jeg er glat som en babyrøv og igen hud irritation overhoved:o). Det syntes jeg er et rigtig godt snit. Måske kan det snit yderligere hæves. Det må tiden vise. I starten fik jeg max 5 gode barberinger ud af et blad, så det kan lade sig gøre at optimere.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 20. februar 2012 kl. 21:00
|
JEEP
|
21. februar 2012
SOTD 21-02-2012
Det er ved at være længe siden at jeg har taget et SOTD billede. Men. jeg fik lige lyst til at lege med min nye poloraid app.
|
Søren H. Møller
|
21. februar 2012
Tirsdag
Bukhave skål Semogue 2009 LE Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
RazoRock Caprician Lemon Myrsol Agua di Limón T&H Freshman Cologne
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
21. februar 2012
Tirsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE med Gillette 7 O'Clock. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood Aftershave Gel.
Rigtig god aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
22. februar 2012
Onsdag
Japansk risskål Vie-Long White Badger Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Castle Forbes Lime Shaving Cream Castle Forbes Lime After Shave Balm Scottish Fine Soaps Classic EdT
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
Sidst opdateret den 22. februar 2012 kl. 15:58
|
Cato Jürgensen
|
22. februar 2012
Onsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE Skraber, med Gillette 7 O'Clock. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Proraso Barbersæbe, Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Gillette 7 O'Clock bladet har jeg nu brugt 2 gange og det bliver nok sidste gang. Det blad kan min hud bestemt ikke lide. Jeg slår voldsomt ud, får masser af irritation og røde knopper på halsen. Merkur Super Platinum Barberbladet var heller ikke helt godt, men dette er meget værre. I hvert fald på mig. Derby, Wilson Sword og Feather bladene fungerer alle perfekt. Underlig at der kan være så stor forskel. Jeg giver det nok en chance til på et tidspunkt, men imorgen ryger der et andet blad i skraberen.
God aften d´herre.
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
23. februar 2012
Torsdag
Ikea glasskål Semogue 2011 LE, Finest Bristle 2 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
PenArko Blenheim Bouquet Frankensoap Proraso Liquid Cream After Shave Penhaligon's Esprit Du Roi EDT
Hav en god dag d'herrer og go' weekend ;o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
23. februar 2012
Torsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE med Derby Extra. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). TOBS Mr. Taylor barbeercreme. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Så var der dømt top barbering igen, efter et blad skift. Nu skal huden på halsen bare lige komme sig de næste par dage og så er klumpen på for oven, på toppen igen;o).
Rigtig god aften d´herre:o).
Mvh Cato
|