Jens
|
14. marts 2012
Ole:
Navnet er sikkert fra dengang, men jeg er ret sikker på, at duften er blevet omformuleret siden! ;-)
Mvh. Jens
|
Cato Jürgensen
|
14. marts 2012
Onsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE med Derby Extra. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood aftershave gel.
Rigtig god aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
JEEP
|
15. marts 2012
Første barbering med min nye Pils Rasur
|
Søren H. Møller
|
15. marts 2012
Torsdag
Musik Alanis Morissette - Under Rug Swept
Hardware Proshave Scuttle New Forest 2-band Gillette Tech med Derby Extra (1)
Software Sir Irisch Moos Shaving Soap Williams Ice Blue After Shave T&H Freshman Cologne
Go' dag d'herrer :o)
Mvh. Søren
|
Jens
|
15. marts 2012
Torsdag
Iittala skål Merkur 34C med Wilkinsonblad Tweezerman Deluxe kost
Proraso aloe og grøn te preshave creme Proraso aloe og grøn te barbersæbe D. R. Harris Marlborough aftershave
For første gang i umindelige tider bruger jeg et andet blad end Feather. Jeg har flere gange haft følelsen af, at første barbering med et nyt Featherblad har været lidt hårdt ved ansigtet, så jeg har tænkt, at det måske var for skarpt for mig. Wilkinsonbladet er da også mærkbart sløvere og rykkede lidt mere, syntes jeg, men det endte nu med at blive en OK barbering. Må se, når jeg har prøvet det lidt længere. Jeg har også nogle Gillette 7 O'Clock, jeg skal have prøvet på et tidspunkt. Det kan måske også bare være, at min teknik er lidt ujævn og at jeg kan blive lidt for ivrig efter at få tætte barberinger...
Mvh. Jens
|
Cato Jürgensen
|
15. marts 2012
Torsdag
JEEP@ Tillykke med din fede nye skraber:o). Hvad er egentligt dit første indtryk af barberingen med denne skraber?
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE med Derby Extra. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Truefitt and Hill Sandalwood aftershave balm.
Rigtig god aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
16. marts 2012
Fredag
Musik Avril Lavigne - Let Go
Hardware Bukhave Scuttle Vie-Long 2-band Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Puckificeret Palmolive Classic Shaving Soap D.R. Harris Arlington Aftershave Milk D.R. Harris Arlington Cologne
Hav en alletiders fredag :o)
Mvh. Søren
Sidst opdateret den 16. marts 2012 kl. 12:33
|
Cato Jürgensen
|
16. marts 2012
Fredag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE, med Derby Extra. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm.
God weekend d´herre:o).
Mvh Cato
|
Grenberg
|
17. marts 2012
Lørdag morgen:
Proshave scuttle Shavemac 23 mm Kost, Silver tip Gillette Super Speed 1959 Feather blad (19)
The Handmade soap Co, sæbe med troldnød Taylor of Old Bond street Rose shaving cream Taylor of Old Bond Street luxery balm, Mr Taylor The Handmade Soap Co mousturising cream
Jeg forstår ingenting overhovedet. Feather bladet blev som nyt sat i Gillette Slim Adjustable skraberen og kom senere over i Super Speed og af ren dovenskab er det blevet siddende. Jeg tager bladet ud efter hver barbering og skylder det grundigt i varmt vand og dupper det tørt i et håndklæde. Er i dag oppe på 19 barberinger med det samme blad og det har ingen sløvheds tegn. Sidder og funderer over om skraberen kan have noget at sige, Super Speed er jo ret mild eller om det simplethen er det afskyldning i varmt vand ??
Er i øvrigt rigtig glad for de TOBS produkter, får en lækker tæt og velduftende barbering. Ikek noget som duften af English rose på en grå og kedelig lørdag
God dag til alle
Mvh
Grenberg
|
Søren H. Møller
|
17. marts 2012
Lørdag
Music Ella Fitzgerald - Cole Porter and Rodgers & Hart Songbook
Hardware Proshave Scuttle Standart Pure Badger Gillette Tech med Derby Extra (3)
Software D.R. Harris Marlborough Shaving Soap Tabac After Shave Lotion
Hav en rigtig go' lørdag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
17. marts 2012
Lørdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE, med Derby Extra. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm.
Grenberg@ Ifølge mine erfaringer er der væsentligt forskel på hvor mange barberinger, jeg får ud af et barberblad, afhængig af hvilken skraber jeg bruger. Jeg får ca. dobbelt så mange barberinger med samme blad i min Mühle R89 end jeg gør i min Merkur 34C HD. Jeg har meget svaært ved at få meget mere end 5 gode barberinger med samme blad, med min Merkur skraber. Jeg har ingen problemer med at nå 10 gode barberinger med samme blad med min Mühle R89.
Rigtig god dag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Grenberg
|
18. marts 2012
Søndag morgen:
Proshave scuttle Shavemac 23 mm Kost, Silver tip Gillette Super Speed 1959 Feather blad (20)
The Handmade soap Co, sæbe med troldnød Proraso pre-shave cream menthol Proraso sæbe med menthol Alublok Massere af isvand Proraso aftershave splash, menthol The Handmade Soap Co mousturising cream
Super måde at kickstarte (fantastisk ord) søndagen på, menthol og isvand dejlig frisk, klar til dagens dont.
Med hensyn til de to produkter fra The Hanmade Soap Co er jeg lidt spilttet. Sæben er ganke god til prisen og slå Proraso Cutting Edge sæben med flere længder, dog ville jeg nok fortrække en dyrrere som fesk Ole Henriksens on the go cleanser som virker bedre men også koster hmm 8-10 gange mere. 39 kr. Så til prisen er den rigtig god. Mousturising cream synes jeg er lidt intet sigende, den gør det den skal fugte huden uden at fedte synes bare ikke jeg får den glatte hud som jeg har fået med andre cremer, duften er svagt sød og der mangler jeg lidt mere frisk duft men ellers en fornuftig ansigts crem.
God søndag til alle
|
Søren H. Møller
|
18. marts 2012
Søndag
Musik Ella Fitzgerald
Hardware Bukhave Scuttle Standard Pure Badger Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (4)
Software T&H Luxury Shaving Soap Proraso Liquid Cream After Shave Penhaligon's Esprit Du Roi EDT
Hav en dejlig og afslappende søndag d'herrer :o)
Mvh. Søren
|
Jens
|
18. marts 2012
Søndag
Iittala skål Merkur 34C med Featherblad Tweezerman Deluxe kost
Truefitt & Hill Ultimate Comfort Preshave Oil Nanny's Silly Soap - Patchouli D. R. Harris Marlborough Aftershave
Tre barberinger, og så var Wilkinsonbladet blevet alt for sløvt for mig. Jeg synes i det hele taget ikke, det var nogen særligt fantastisk oplevelse. Normalt bruger jeg Featherblade en uges tid ad gangen og kunne for det meste sikkert blive ved med at bruge dem endnu længere. Nu må jeg så se, hvordan 7 o'clock er på et tidspunkt.
Mvh. Jens
|
Cato Jürgensen
|
18. marts 2012
Søndag
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
|