Grenberg
|
29. februar 2012
Onsdag
Edwin Jagger Best badger kost Gillette Slim ajustable med Featherblad
The Handmade Soap Company sæbe med troldnød Geo F Trumper Sandalwood skinfood Mitchells shaving soap (opskumning direkte i ansigtet) Alu blok Truefitt and Hill Classic aftershave balsam The Handmade soap company mousturising cream
Omgangs syge i familien så alle 4 i hjemmet er skidt tilpas herligt, dette fortjente en god barbering og stærkt inspireret af The Handmade Soap Company så skulle der lige en tur rundt i UK. jeg er ret sikker på at skraber og blad har været forbi et depot i UK he he
Efter 2 forsøg med The Handmade Soap Company er jeg kun positiv, både sæben og cremen virker ganske gode, ærger mig dog lidt over at jeg ikke fik bestilt barbersæben med, men skal vist lige have noget mere plads i skabet.
Mvh
Grenberg
|
Cato Jürgensen
|
29. februar 2012
Onsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE, med Derby Extra. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Fortsat god dag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Jesper L. Hansen
|
1. marts 2012
Min DE-debut.
Torsdag.
Efter at have luret med fra sidelinjen i et års tid tog jeg endelig springet over til DE-barbering. Jeg er en ung mand på 25 år og kommer fra mach 3 skrabere og phillips maskine shaver som jeg har brugt sammen med barberskum.
Jeg modtog min pakke igår bestående af: Merkur 34C HD TOBS Sandlewood Nanny's Silly Soap Eucalyptus & Tea Tree Shavemac PB 23mm Nogle Derby blade og en DSB.
Min første barbering startende med et langt varmt bad hvor jeg brugte min ansigtsscrub fra Matas.
Hardware: Merkur 34c med det medfølgende merkur blad. Lotus skål Shavemac Barberkost
Software TOBS Sandlewood barbercreme Clinique post-shave healer The Body Shop Maca Root Energetic Face Protection, SPF 15
Barbering gik overraskende godt jeg fik kun skåret mig én gang. Jeg savnede dog lidt mere feedback fra bladet, men tror den lange forberedelse har gjort skægget meget blødt og derfor har der ikke været den store feedback i form af lyd, hvem ved jeg er ikke nogen ekspert endnu :-). Jeg fik lavet en rigtig lækker lather i første hug og den efterlod min hud lækker blød uden at den føltes stram og tør. Alt i alt en fantastisk oplevelse og mums hvor dufter sandlewood lækkert!
|
Grenberg
|
1. marts 2012
Hej Jesper
Velkommen ombord her på forumet og tillykke med din første DE barbering, det lyder til at have været et hit og tro mig efter noget øvlese bliver det bedre og bedre.
Hvor er sandalwood svær at komme uden om, det er ligesom med god kaffe og rødvin man bliver afhængig, skal have mig taget sammen til at prøve den i TOBS udgaven, kender den kun fra Truefitt and Hill og Geo F Trumper men flere herinde er ret begejstret over den.
Mvh
Grenberg
Sidst opdateret den 1. marts 2012 kl. 12:09
|
Jesper L. Hansen
|
1. marts 2012
Mange tak.
Ja, jeg glæder mig allerede til næste barbering. Jeg tror helt klart at sandalwood bliver min favorit og den havde skønt skum, meget overbærende. DE-barbering er skønt og stærkt vanedannende kan jeg mærke, fortryder allerede at jeg ikke er kommet igang noget før. Jeg er allerede ved at planlægge næste indkøb, det er som at når det ikke brænder i ansigtet efter barbering så brænder pengene i lommen efter mere :-)
|
Søren H. Møller
|
1. marts 2012
Torsdag
Hej Jesper,
Velkommen til.
Du er i hvert fald ikke startet på nederste trin med det udstyr :o) Og som Grenberg så rigtig skriver, så bliver det kun bedre - meget bedre efterhånden som du får styr på teknikken i det hele.
Du er altså heldig, at dine penge brænder i lommen, det er efterhånden meget lang tid siden, jeg har haft nogle at komme i lommen ;o)
Nå, men til det, det hele drejer sig om:
Proshave Scuttle Vie-Long Professional no. 2, black Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Palmolive Classic Shaving Cream Myrsol Agua De Limón Ferrari Black EDT
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Ole
|
1. marts 2012
Velkommen til, Jesper :)
Haha, efter første barbering, lider du allerede af den forfærdelige, men interessante lidelse: " Shaving Acquisition Disorder " Jeg håber du kan holde det i skak, ellers bliver det hurtigt en dyr fornøjelse :P
Søren @ Hvordan virker Myrsol for dig? Er det noget du vil / kan anbefale?
|
Cato Jürgensen
|
1. marts 2012
Torsdag
Velkommen til, Jesper. Endnu en lidelsesfælde i vognen;o). Det er jo dejligt at flere og flere får øjnene op for DE barberingen. Du lyder egentlig meget lige som jeg, da jeg begyndete med DE. Hvis det går dig, som det er gået mig, så rasler der masser af mønter ud af dine lommer endnu. Meeen, det gør heller ikke så meget, når man nyder det så meget som jeg;o).
Så til dagens barbering. Idag gik der luxus i barberingen:o). Überlather, Feather DE skraber og silvertip kost. Det er bare lækkerier!
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE med Derby Extra. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood Aftershave Gel.
Rigtig god aften d´herre:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 1. marts 2012 kl. 20:53
|
Søren H. Møller
|
1. marts 2012
@Ole
Ja, jeg kan helt klart anbefale Myrsol - i hvert fald de to jeg har prøvet. Det er meget basale AS splashes uden de store dikkedarer eller tilsætningsstoffer for den sags skyld. Duftene er ret kortvarige, hvilket ikke er mærkeligt for citron udgaven, da citrus dufte generelt forsvinder hurtigt.
Til gengæld er jeg ret vild med duftene. Den der hedder Balsamica, indeholder Rosmarin og Timian, hvilket man tydeligt kan dufte, og den synes jeg faktisk virker beroligende på huden.
Citron udgaven er lige til at spise, men nu er jeg også ret stor fan af citrus dufte. For nogle kan denne duft måske godt virke lidt syntetisk - jeg elsker den.
Mvh. Søren
|
Ole
|
1. marts 2012
Søren @ Tak for besvarelsen :) Jeg er også selv ret tosset med Citrus dufte :D
|
Søren H. Møller
|
2. marts 2012
Fredag
Musik Diana Krall
Hardware Bukhave Scuttle Semogue 610 Semogue 820 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra
Software Razorock Caprician Lemon Castle Forbes Lime After Shave Balm T&H Freshman Cologne
Hav en fantastisk fredag :o)
Mvh. Søren
Sidst opdateret den 2. marts 2012 kl. 10:56
|
Cato Jürgensen
|
2. marts 2012
Fredag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE, med Derby Extra. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God weekend d´herre:o).
Mvh Cato
|
Grenberg
|
2. marts 2012
Torsdag:
Proshave skål Edwin Jagger kost Gillette slim adjustable med Feather blad
The Handmade soap Co. sæbe med troldnød Proraso sæbe med menthol Alu blok Proraso aftershave splash med menthol
Ja du læste rigtigt det var torsdags barberingen, er ikke nået til fredags turen endnu
Mvh
Grenberg
|
Grenberg
|
2. marts 2012
Fredag aften:
Den grønne sæbe og splash Proraso skiftet ud med den hvide sæbe og balsam og pre-shave cremen med menthol sneg sig ind ellers samme set-up som torsdag.
Der er nogle produkter man skrotter når de er brugt og så er der andre man bare vender tilbage til igen og igen og sådan har jeg det med Proraso, serien dufter godt, og virker godt.
Mvh
Grenberg
|
Ole
|
3. marts 2012
Grenberg @ Jeg har selv haft kig, på: The Handmade Soap Co., og deres troldnødssæbe... Hvordan virker den sæbe som Pre-Postshave!?
Er der nogen som har prøvet deres: Carbolic sæbe?
Mvh
Ole
Sidst opdateret den 3. marts 2012 kl. 00:41
|