Andreas Skjæmt Andersen
|
4. januar 2012
ARKO stick mast ned i skål Semogue 1305 Merkur 42C med Wilkinson blad (2)
Old Spice AS Matas Granatæble fugtcreme til pande
|
Andreas Skjæmt Andersen
|
4. januar 2012
|
Andreas Skjæmt Andersen
|
4. januar 2012
Sv:
|
Søren H. Møller
|
4. januar 2012
Onsdag
Japansk Risskål Restaureret Rubberset 2-band Mühle R101 (2010) med Feather
Kappus Men Active Shaving Cream Proraso Protective After Shave Cream Hugo Boss - Boss Bottled EdT
Go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
4. januar 2012
Onsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE Skraber med Feather Barberblad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God dag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Anmar
|
5. januar 2012
Torsdag
Mühle Mug Shavemac 23 mm Merkur Progress med Gillette Blad
Proraso Preshave Cream - Eucalyptus & Menthol TOBS - Jermyn St. Proraso Cutting edge - Protective Aftershave cream Matas Dagcreme (Tør/sart hud).
God aften.
Anmar
|
Søren H. Møller
|
5. januar 2012
Torsdag
Musik Lady Gaga - Born This Way
Hardware Ikea glas skål B&B 2011 LE 2-band Mühle R41 LE med Feather
Software Badeanstalten barbersæbe Speick After Shave Balm Penhaligon's Esprit Du Roi EdT
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
5. januar 2012
Torsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE Skraber med Feather Barberblad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
6. januar 2012
Fredag
Bukhave skål Semogue 820 Mühle R101 (2010) med Feather
Scottish Fine Soaps Classic Shaving Soap (+ glycerin) Scottish Fine Soaps Classic After Shave Balm Scottish Fine Soaps Classic EdT
For første gang (og det var sidste chance for denne sæbe) fik jeg faktisk en brugbar skum ud af sæben. Jeg loadede børsten rigtig godt, og skummede "halvt" op, hvorefter jeg tilsatte 5-10 dråber glycerin, og skummede godt op igen, og det hjalp gevaldigt på stabiliteten af skummet. Jeg var ellers overbevist om, at den skulle degraderes til bruser-sæbe, men hvis jeg kan gentage succesen, får den lov at blive.
Hav en rigtig god fredag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
6. januar 2012
Fredag
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm
Mvh Cato
|
Anmar
|
7. januar 2012
Lørdag
Ikea skål TOBS 21 mm Dovo Shavette med Merkur blad
Proraso Preshave Cream - Eucalyptus & Menthol TOBS - Sandeltræ (Mmh..Super lækker) Proraso Cutting edge - Protective Aftershave cream Avivir fugtighedscreme (Tør/sart hud).
God weekend allesammen. :)
Anmar
|
Cato Jürgensen
|
7. januar 2012
Lørdag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE Skraber med Derby Extra, Coated Barberblad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
7. januar 2012
Lørdag
Musik Pink - Greatest Hits... So Far!!!
Hardware Japanese Risskål PenWorks Super Silvertip 7/8" Reiza-Kai
Software Munkholm barbersæbe Floïd Suave After Shave Ferrari Passion EdT
Barbersæben fra Munkholm giver en rigtig god beskyttelse og et godt glid over huden, men her stopper det desværre så også. Den skummer ret hurtigt op, men skummet forsvinder næsten lige så hurtigt igen, det er på ingen måde stabilt, og ikke engang tilsætning af lidt glycerin giver en forbedring, der kan bruges til noget. Jeg har håndsæber, der giver en mere stabil skum end denne "barbersæbe".
Det er desværre noget jeg har oplevet jævnligt, at producenter af hånd- og kropssæbe lige smider en barbersæbe ind i sortimentet, lavet ud fra samme grundopskrift som deres håndsæbe "så er den hjemme." Det er meget tydeligt, at de ikke aner, hvad en vådbarbering er, og at der faktisk sættes nogle krav til kvaliteten af sæben, der er ikke nok den dufter godt.
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Jens
|
7. januar 2012
Lørdag
Iittala skål Merkur 34C med Featherblad Tweezerman Deluxe kost
Proraso aloe og grøn te preshave creme Proraso aloe og grøn te barbersæbe Alumblok Proraso liquid cream aftershave
Ekstra god tid med skøn weekendbarbering - så er man ready to rock and roll! ;-) Jeg tror nu, at jeg skal til at eksperimentere lidt med forskellige blade igen, nu da jeg kun har brugt Feather så længe.
Mvh. Jens
Sidst opdateret den 7. januar 2012 kl. 18:20
|
Søren H. Møller
|
8. januar 2012
Søndag
Musik Puccini - Arias & Duets
Hardware Bukhave Scuttle Restaureret Victoria Silvertip 6/8" George Johan
Software Valobra crema di sapone, mandorla Nivea for Men Replenishing After Shave Balm Ferrari Red EdT
Hav en dejlig afslappende søndag, d'herrer :o)
Mvh. Søren
|