Forum - Dagens barbering - Dagens barbering
Bruger 
Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

12. december 2011

Mandag

Glas skål
Merkur 34C (HD) DE Skraber med Derby Extra, Coated Barberblad.
Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.

Proraso barbersæbe med aloe vera og grøn te.
Proraso Aftershave - Liquid cream.

Foretrækker nu stadig min liquid creme aftershave, fremfor en alkohol baseret aftershave. Det er stadig mere passende til min hud. Så fremtiden for mig hedder alkohol fri aftershave.

Igen en top lækker og super tæt barbering med Proraso sæben:o).

God aften:o).

Mvh Cato

Grenberg

12. december 2011

Mandag:

Proshaveskål
Merkur 34 C med Gillette 7' o'clock blad
Shavemac 23 mm silvertip kost

Ole Henriksen on the go cleanser
Jojoba pre-shave olie
Nanny's sillsy soap med lavendel duft (ahhhhhh)
Alu blok
La Toja aftershave balsam

God aften til alle :-)

Mvh

Grenberg

Andreas Skjæmt Andersen

13. december 2011

Merkur 42C med Derby (2)
Semogue 1305
Emalje kop

MWF
Loreal Energetic hydra balm

Musik:
David Bowie - Life on Mars
Dizzy Mizz Lizzy - 11:07PM

Søren H. Møller

13. december 2011

Tirsdag

Bukhave skål
Foroafeitado.com custom D01 af Shavemac
6/8" Bur

Mitchell's Wool Fat
T&H Sandalwood After Shave Balm

Go' dag  :o)

Mvh.
Søren

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

13. december 2011

Tirsdag

Glas skål
Merkur 34C (HD) DE Skraber med Feather Barberblad.

Taylor Of Old Bond Street Barbercreme Sandeltræ.

Hold da magle!!! Mit første bekendtskab med Feather bladet er helt ubegribeligt. NØJ, en barberings oplevelse. Det er helt ufatteligt at en barbering kan blive så tæt og totalt uden nogen form for reaktion i huden. Et 13 tal med pil op ad, er mit første hånds indtryk af dette blad. Glæder mig til at få afprøvet holdbarheden på dette blad. Hvis holdbarheden er bedre end Derby bladet, så har jeg lige fundet mit favorit blad:o).

God dag til jer alle:o).

Mvh Cato

Sidst opdateret den 13. december 2011 kl. 19:22
Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

14. december 2011

Onsdag

Glas skål

Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandelwood.
Truefitt and Hill, Sandelwood aftershave balm.

Mvh Cato

Sidst opdateret den 14. december 2011 kl. 16:58

Søren H. Møller

14. december 2011

Onsdag
Du skal ikke forvente at Feather bladet holder længere end Derby. Nogle brugere mener endda, at det holder lidt kortere, fordi det er så skarpt fra starten af.
Personligt synes jeg holdbarheden er ens, og jeg ved godt, jeg har sagt det mange gange efterhånden, men jeg får betydelig flere barberinger ud af bladene end gennemsnittet, fordi jeg tørrer bladet efter brug, og da jeg alligevel skiller skraberen ad efter brug for at skylle/rense den, så er det kun en proces, der tager 5 sekunder mere.
Normalt tæller jeg ikke antallet af barberinger, men skifter blad, når det føles ukomfortabelt, jeg kunne dog ikke dy mig i forbindelse med sommerferien, hvor jeg brugte et Red Personna til 25 barberinger. De 23 var fuldkommen komfortable, ved slutningen af den 24. følte jeg, at det nok trængte til at blive skiftet, men jeg tog lige nr. 25 med for at sikre mig, at det var rigtigt - det var det.
Uden at tørre bladet, ligger mit gennemsnit på 4-5 barberinger pr. blad.

Ikea glas skål
No name Silvertip
5/8" Joseph Rodgers & Sons "Stockdale's Matchless"

Mitchell's Wool Fat Shaving Soap
Proraso Soothing After Shave Balm
T&H Freshman Cologne

Hav en god dag  :o)

Mvh.
Søren

Grenberg

14. december 2011

Onsdag:

Proshave skål
Merkur 38 C med Gillette 7 o'clock
Shavemac 23 mm kost silvertip

Cutting Edge cleansingbar
Scottish shaving soap (forklædt som Tabac)
Bay citrus aftershave

God aften til alle

Mvh

Grenberg

Ole

15. december 2011

Onsdag ( Ikke noget til Torsdagens barbering endnu :P )

Hardware:

Muhle R89 - Derby Extra
Traditional Shaving Company - Silvertip

Software:

Ole Henriksen - On The Go Cleaner
Geo F. Trumper - Skin Food - Lime
Arko
Proraso Liquid Cream Aftershave
L'Oréal - Turbo Booster Hydra Energetic - Moisturiser

Søren @ Jeg plejede altid at tørre mine blade, samt rense skraberen efter hver barbering... De sidste 5 - 6 uger, har jeg bare rystet skraberen, og har følt en markant dårligere periode, med mine barberinger :S Jeg tror lige jeg må prøve, at tørre / rense skraber samt blad det næste stykke tid, og se om det virkelig har været dét, som har givet en dårlig periode.

Søren H. Møller

15. december 2011

Torsdag

@Ole
Jeg ved ikke om det giver dårligere barberinger, jeg synes såmænd nok barberingen er den samme, men bladet holder i hvert fald kortere tid.
Men hvis det er korrekt, at der sker en mikro-korrosion af bladet (uden tørring), er det måske ikke umuligt, at æggen bliver ringere og derved også barberingen?
Under alle omstændigheder, så er jeg tilpas neurotisk til, at det hele bliver skilt ad, skyllet/renset, tørret og samlet igen efter hver barbering.

Dagens barbering indeholdt et lille personligt tema, benævnt "Min første", da så godt som alt gearet var min første af den type  :o)
Det eneste der ikke er min første, er aftershaven, men det er min første aftershave som stadig produceres, og nr. 3 eller 4 i den kronologiske rækkefølge.

Japansk Risskål
Edwin Jagger Silvertip
5/8" Dovo Special

Proraso Shaving Soap med aloe & grøn te
Pierre Cardin Pour Monsieur After Shave Lotion

Hav en god dag  :o)

Mvh.
Søren

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

15. december 2011

Torsdag

Glas skål

Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave).
Mitchell's Wool Fat Barbersæbe.

Søren@ jeg forventer nu heller ikke at Feather bladet holder længere en Derby bladet. Hvis det gør, så er det fint, men det er ikke noget jeg har sat næsen op efter. 25 barberinger med samme blad, lyder da helt vildt:o). Jeg renser og tører altid min skraber og blad efter barbering. På trods af dette syntes jeg ikke at feks. et Derby blad barberer optimalt på min hud, mere end 4-5 gange. Måske hænger det sammen med, at min hud er følsom eller at jeg er blevet kræsen;o). Måske at jeg på sigt kan bruge et blad til flere barberinger, men pt. syntes jeg ikke at det er optimalt for min hud. Men pyt! Når at bladene ikke koster mere, betyder det heller ikke så meget:o). Under alle omstændigheder så er denne form forbarbering mildest talt en sand fornøjelse. Totalt uden samligning med hvordan en barbering er foregået tidligere:o).

Mvh Cato

Ole

16. december 2011

Søren @ At være " Neurotisk " betyder ikke nødvendigvis, at det er en skidt ting ;) Hvis du engang får tid, ville det være fedt, med en guide, til dine enormt gode billeder :) Jeg har selv et Canon 400D Rebel XTI ( Tror jeg nok modellen hedder :P ) som jeg aldrig har fået brugt rigtigt :S

Torsdag:

Hardware:

Merkur 34C HD - Gillette 7'O Clock Sharp Edge - 3
Traditional Shaving Company - Silvertip

Software:
Proraso Cutting Edge - Glycerin Cleansing Bar ( Ikke på billede )
Proraso Pre-Post Shave - Menthol ( Ikke på billede, eller i hvertfald kun skimtet i højre side :P )
Col Conk - Amber - Barbersæbe ( Duften er himmelsk!!! )
Geo F. Trumper - Skin Food - Lime ( Efter første pass )
Speick Men - Aftershave Balm
L'Oréal Hydra Sensitive 24H Moisturising Cream
L'Oréal Pure & Matt Moisturising Gel

Søren H. Møller

16. december 2011

Fredag

@Ole
Nej en neurose kan være helt fin, og jeg hygger mig da også gevaldigt med min ;o)

Ikea skål
No name Silvertip
6/8" John Clarke & Son

Ogallalla Bay Rhum & sandalwood After Shave

Go' weekend d'herrer  :o)

Mvh.
Søren

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

16. december 2011

Fredag

Glas skål

Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave).
Mitchell's Wool Fat Barbersæbe.

Skin food produktet fungerer faktisk rigtig godt for mig. Af uransaglige årsager opnår jeg faktisk endnu tættere barbering når jeg bruger dette som preshave. Det er marginaler, da min barbering i forvejen er meget tæt, men ikke desto mindre gør den en forskel. Samtidigt giver den et rigtig godt glid og super beskyttelse af huden under barbering. Det kan klart anbefales.

God weekend:o).

Mvh Cato

Sidst opdateret den 16. december 2011 kl. 22:31

Søren H. Møller

17. december 2011

Lørdag

Musik
Carrie Underwood - Some Hearts

Hardware
Proshave Scuttle
Semogue Owners Club 2-band
7/8" Wacker Jugendsstil

Software
D.R. Harris Arlington Aftershave Milk
D.R. Harris Arlington Cologne

Hav en dejlig afslappende lørdag  :o)

Mvh.
Søren

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering
Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Alvarez Gómez, Anthony, Baxter of California, Better Be Bold, Beviro, Daimon Barber, Derby, Dovo, Floïd, Floris London, Irving Barber, LEA, Mario Lorenzin 1975, Mondial, Mr. Bear, MÜHLE Shaving, Nom, OneBlade, Percy Nobleman, PILS Rasur, Plisson 1808, Proraso, Proshave, Taylor of Old Bond Street, Tenax, Triumph & Disaster, Truefitt & Hill & Valobra.

Vi forhandler eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk