Søren H. Møller
|
21. januar 2012
@Grenberg
I dette tilfælde vædede jeg stick'en men jeg var under bruseren som normalt, derefter raspede jeg noget af det øverste bløde lag af ned i min skål, og så skummede jeg op indtil sæben var opløst og så tilsatte jeg cremen og skummede resten op på normal måde med tilsætning af vand lidt efter lidt.
I dette tilfælde syntes jeg ikke det gav mening, at bruge stick'en i ansigtet og skumme resten op i en skål, det ville ikke give en ordentlig überlather, og da Erasmic stick'en er ret hård, så er det også næsten praktisk umuligt, at "tvære" noget sæbe ud i skålen ved bare at køre den rundt langs kanten, så jeg tænkte, at den her måde kunne være brugbar - og det var den heldigvis. Jeg tror faktisk, at det vil være en metode, jeg vil bruge lidt oftere på shave sticks.
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
21. januar 2012
Lørdag
Musik LeAnn Rimes - Family
Hardware Ikea glas skål Vulfix 2234 6/8" M. Hunter & Son - Fuerte
Software Proraso Shaving Soap, menthol Proraso After Shave
Hav en god lørdag :o)
Mvh. Søren
|
Grenberg
|
21. januar 2012
Lørdag:
Proshave skål Merkur 34 C skraber Israelli blad Shavemac 23 mm Silvertip kost
Proraso Cutting edge cleansing bar Proraso sæbe med aloevera Alublok Proraso aftsershave splash med menthol
Dr Harris mousturizer
Frotte' klud i isvand.
Suveræn barbering hvor jeg har fulgt med Sørens billig tema. Kost og blad er gaver og Proraso produkterne er virklig gode til en billig pris. Må dog indrømme at den hvide sæbe er genial om vinteren hvor huden trænger til lidt mere.
Jeg har købt isterning bakker så jeg får en klud der er iskold, det giver et fedt kick og huden lever op af det, orker det dog ikke om morgen i hverdagene men i weekenden er det genialt. Mousturizeren må gerne være lidt mere fed på denne tid af året og jeg kan tydelig mærke når man går uden for at huden er forberedt til det kolde vejr.
God lørdag til alle
Mvh
Grenberg
|
Cato Jürgensen
|
21. januar 2012
Lørdag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE Skraber med Feather Barberblad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood Aftershave Gel.
Rigtig god aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
22. januar 2012
Søndag
Jeg har tænkt at røv-forkæle (undskyld mit franske) mig selv i dag, og bare råhygge, og det startede ganske godt :o)
Musik Ottis Redding - Sitting On The Dock Of The Bay The Platters - Smoke Gets In Your Eyes Roy Orbinson - Pretty Woman Chuck Berry - Johnny B. Good
Hardware Japanese Rice Bowl Semogue 1250 Semogue 1305 6/8" Champion & Co.
Software Culmak Shaving Soap Floïd The Genuine After Shave
Dagens Port vine Nieport Reserve Ruby Calem Colheita, 1990
Jeg håber I alle får en dejlig afslappende søndag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
22. januar 2012
Søndag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE Skraber med Feather Barberblad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Mvh Cato
|
Andreas Skjæmt Andersen
|
23. januar 2012
Mandag
Musik under bad og barbering:
Caroline Henderson - Jazz, Love and Henderson
Harware: Semogue 1305 Emalje kop Merkur "1904" Wilkinson blad (1)
Software: MWF i overdådige mængder Aqua Velva Ice Blue
Jeg har et par ingroede hår efter sidste uges anstrengelser med Williams, som jeg regner med ender sine dage som håndsæbe, så derfor besluttede jeg mig for en skånsom 4 pass barbering (jeg havde som sagt skum nok til mindst 5 passes) fulgt op af en alkoholl AS for at "tørre" sårene efter de indgroede ud.
Mens jeg sidder og skriver dette kører Caroline Hendersons version af Keeper of the Flame, så det må siges at være luksus over hele linien.
|
Søren H. Møller
|
23. januar 2012
Mandag
Musik Nina Simone - Here Comes The Sun Billie Holiday - As Time Goes By Dina Washington - What A Difference A Day Made Ella Fitzgerald - Blue Moon
Hardware Proshave Scuttle Semogue 1250 Semogue 1800 5/8" Black Beauty
Software T&H Luxury Shaving Soap Christian Dior Fahrenheit After Shave Christian Dior Fahrenheit EdT
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
23. januar 2012
Mandag
Hardware Mühle sæbeskål. Mühle R89 DE Skraber med Feather Barberblad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Ved at justere mit teknik en smule har jeg nu gennemført 10 fulde barberinger af i gennemsnit 3 pas med sammen blad. Fuldstændig perfekte barberinger, uden nogen form for irritation og gener. Nu er der gået sport i hvor mange perfekte og behagelige barberinger jeg kan opnå med dette blad:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 23. januar 2012 kl. 21:04
|
Søren H. Møller
|
24. januar 2012
Tirsdag
Ikea skål Semogue 1800 Mühle R101 med Feather
Williams Mug Soap Ogallalla Bay Rum & Sandalwood After Shave
Der er mange "enten-eller" meninger om Williams Mug Soap. Alle kan vist blive enige om, at den er billig, men her hører enigheden så også op. Jeg hører så til den kategori, der godt kan lide sæben. Den giver et rigtig godt glid over huden, men jeg vil indrømme, at det kan være lidt svært at få pejlet sig ind på det rigtige sæbe/vandforhold, men når det er sket, ja så synes jeg, sæben er rigtig god - ikke mindst til prisen.
Mvh. Søren
|
Henrik Palshøj
|
24. januar 2012
Tirsdag.
Low Tech barbering (næsten)
Merkur C33 Derby (4) Shavemac 23 mm s/t
GFT Sandelwood SkinFood Palmolive Shave stick Penhaligon's Endymion aftershave balm
Nice..
Fortsat hos eftermiddag og aften.
|
Cato Jürgensen
|
24. januar 2012
Tirsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE skraber med Feather Barberblad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood Aftershave Gel.
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
25. januar 2012
Onsdag
Ikea glas skål Semogue 2011 LE, bristle 1 Mühle R101 med Feather
Williams Mug Soap Williams Ice Blue After Shave
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
25. januar 2012
Onsdaag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE Skraber, med Feather Barberblad. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm.
Super, perfekt, dejlig barbering:o). Jeg er for alvor ved at blive fortrolig med Feather skraberen. Den var en udfordring, at opnå det perfekte resultat med de første gange, da jeg ikke syntes at min barbering blev helt tæt nok. Nu har jeg fundet den rigtige teknik til denne skraber og det spiller max. Den skraber er for lækker:o).
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 25. januar 2012 kl. 21:33
|
Søren H. Møller
|
26. januar 2012
Torsdag
Japansk risskål New Forest 2-band Mühle R89 med Feather
RazoRock Caprician Lemon Floïd Suave After Shave Ferrari Passion EdT
Rigtig go' dag :o)
Mvh. Søren