Forum - Dagens barbering - Dagens barbering
Bruger 

Jens

24. marts 2012

Lørdag

Iittala skål
Merkur 34C med Gillette 7 o'clock
Tweezerman Deluxe kost

Proraso aloe og grøn te preshave creme
Proraso aloe og grøn te barbersæbe
Proraso aftershave splash

Første indtryk af Gillette 7 o'clock er godt. Bladet føles bedre og skarpere end Wilkinson og Derby (det skal retfærdigvis siges, at det er lang tid siden, jeg har brugt Derbyblade). En god og skånsom barbering. Jeg tror, at problemet med Feather nogle gange er, at der ikke skal så meget til, før jeg kommer til at høvle for meget hud af på hagen eller andre svære steder. Ellers kan jeg godt lide at bruge dem. Jeg overvejer også at prøve Astra. Dem ved jeg, at nogle taler varmt om.

Mvh.
Jens

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

24. marts 2012

Lørdag

Hardware
Mühle sæbeskål.
Pils Rasur DE, med Wilson Sword (5).
Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.

Software
Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave).
Mitchell's Wool Fat Barbersæbe.
Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm.

Rigtig god dag d´herre:o).

Mvh Cato

Søren H. Møller

25. marts 2012

Søndag

Musik
Billy Dean - Fire In The Dark

Hardware
Bukhave Scuttle
H.L. Thäter Bruyére Silvertip
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (11)

Software
TOBS Lemon & Lime Shaving Cream
Floïd Vigoroso After Shave
Ferrari Passion EDT (Forza Ferrari )

Ja man kan ikke få alt, Liverpool tabte  (igen) til et bundhold i går, til gengæld tog Ferrari så lige røven på alle konkurrenterne i dagens F1, og det er da også værd at tage med :oD

Hav en dejlig og afslappende søndag  :o)

Mvh.
Søren

Grenberg

25. marts 2012

Søndag morgen:

Italla skål
Shavemac 23 mm Kost, Silver tip
Gillette Super Speed 1959
Feather blad (26)

The Handmade soap Co, sæbe med troldnød
Proraso sæbe med menthol
Proraso aftershave splash, menthol
The Handmade Soap Co mousturising cream

Har sat flaget på halvt, på denne søndag rendte tiden ud for mit Feather blad. 26 Barberinger blev det til, den sidste var dog ikke ubehagelig men bare ikke særlig tæt og begyndte at få røde knopper på halsen.

Jeg har besluttet mig for at lave et forsøg med et nyt Feather blad fra samme æske, det skal bruges i Merkur 34 C for at se forskellen på de to skrabere og om det hat noget på sig at Merkur "slider" mere på bladende.

God søndag til alle

Mvh

Grenberg

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

25. marts 2012

Søndag

Hardware
Mühle sæbeskål.
Pils Rasur DE, med Wilkinson Sword (6).

Software
Taylor Of Old Bond Street Mr. Taylor Barbercreme .
Proraso Aftershave - Liquid cream.

Fortsat god dag d´herre:o).

Mvh Cato

Sidst opdateret den 25. marts 2012 kl. 21:41

Claus Olesen

26. marts 2012

Søndag
Grenberg:
"@ Claus hvordan vil du beskrive duften af den Eton cologne ?"
Nu skal jeg på ingen måde gøre mig til ekspert på området, så det bliver et rent amatøragtigt bud. :-)
Den officielle beskrivelse er:
"A beautiful masculine fragrance with dominant citrus lemon notes combined with fruity citrus notes of orange and mandarin. All this is blended with gentle floral notes that rest on a base of warm patchouli."
Jeg syntes på ingen måde citrus duftene er gennetrængende (i hvert fald ikke på "klassisk" citrus maner), så det jeg nok mest ligger mærke til er den der patchouli duft (måske mest kendt fra diverse røgelsespinde). Ikke sådan at den er krydret som røgelsespinde, men mere at den har den der varme duft. Og så, på mig i hvert fald, syntes jeg at den hurtigt udvikler en lidt sød duft også, som jeg først antog lidt over i vanille retningen.
Men jeg vil i allerhøjeste grad kalde den for en meget klassisk duft. Den var et sikkert hit her hos mig i hvert fald. :-)
Inden for kort tid kan Søren måske give sit besyv med når han får mulighed for lige at dufte til den. Så kan jeg også sammenligne den med f.eks. Truefitt and Hill's Freshman cologne, som jeg også var ret vild med.

Nu ved jeg ikke hvor farligt vand jeg bevæger mig ind på, men jeg købte nogle 7 ml duftprøver fra en hollandsk hjemmeside. Købte 3 forskellige dufte, som lå mellem €3,26 og €3,76. Dem jeg købte var alle fra ToBS, Eton College og Sandalwood cologne og så Bay Rum AS. Bay Rum'en er virkelig en Arrrr Matey omgang krydret mens jeg syntes, at Sandalwood colognen var meget overvældende og kraftig i forhold til den Sandalwood jeg har duftet til fra Truefitt and Hill.

Nå, videre til barberingen!
Keramisk skål fra Bilka
Mühle R89 DE skraber (Derby Extra blade)
Men-Ü Premier Shaving Brush (syntetisk)
Bloc Osma Alum blok

Proraso Preshave - Aloe & Green Tea*
Proraso Barbersæbe - Aloe & Green Tea
Proraso Aftershave - Liquid cream

* Jeg er lidt i tvivl om hvor stor forskel den gør, har ikke prøvet uden siden jeg fik de andre Proraso ting hjem, men syntes det virker som om den hurtigt tørrer ud på min hud og når jeg dupper huden våd igen inden påføringen af barbersæben er der heller ikke rigtigt noget at mærke, som skulle give et bedre glid. Måske er min hud bare så tør, at den har suget det hele til sig. ;-)

Søren H. Møller

26. marts 2012

Mandag

Musik
Puccini - Tosca

Hardware
Proshave Scuttle
Semogue 2011 LE, Finest Bristle 2
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (12)

Software
Tabac Shaving Soap
Tabac After Shave Lotion

Hav en god dag d'herrer  :o)

Mvh.
Søren

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

26. marts 2012

Mandag

Claus@ Prøv evt. Skinfood fra Geo F. Trumper, hvis du har brug for ekstra beskyttelse i form af Pre Shave. Jeg kan ikke tale ud fra erfaringer med almindlig Pre Shave, da jeg kun selv har brugt Skinfood som Pre Shave, men det siges af mange, at Skinfood giver væsentligt bedre beskyttelse end andre Pre Shave produkter. Jeg kan tilgengæld sige så meget, at jeg oplever en betydelig forskel, afhængig af om jeg bruger min Skinfood eller barberer uden brug af Skinfood. Dette produkt kan jeg varmt anbefale og samtidig kan det også bruges som aftershave, hvis man har lyst til det:o).

Hardware.
Mühle sæbeskål.
Pils Rasur DE, med Wilkinson Sword (7).

Software
Taylor Of Old Bond Street St James Collection Barbercreme .

Mvh Cato

Søren H. Møller

27. marts 2012

Tirsdag

Musik
The Three Tenors - In Concert

Hardware
Bukhave Scuttle
Semogue Owners Club 2-band
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra

Software
Kent Shaving Soap
Myrsol Agua Balsamica
Ferrari Red EDT

Jeg tvivler stærkt på, at dette blad når samme antal som det forrige, jeg synes, det begynder at miste skarpheden.

Hav en god dag  :o)

Mvh.
Søren

Esben Villumsen

27. marts 2012

Første indtryk
Min første DE wet shave :-)

Hardware
Ikea skål
Mühle (HJM) pure badger
Mühle R89 med Derby Extra

Software
Clarins active face wash
Proraso pre shave cream
TOBS luxury shaving cream (st James collection)
Matas ansigtsvand (i mangel af bedre)
Clarins moisture balm

Som en nybegynder må jeg sige at den TOBS creme var nem at skumme op. Synes selv at første forsøg blev meget godt. Og mums sikke en duft ;-)
Proraso cremen synes jeg prikkede en del, men det kan måske skyldes at jeg forinden havde brugt en trimmer til at fjerne skægget med.
Jeg forsøgte mig med to N-S pas hvilket gav en meget fin barbering. Men der skal øves lidt på vinklingen af skraberen.

morn'

//Esben

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

27. marts 2012

Tirsdag

Hardware
Mühle sæbeskål.
Pils Rasur DE, med Derby Extra.

Software
Mitchell's Wool Fat Barbersæbe.

Esben@ Velkommen til DE barberingens verden:o). Jeg garanterer dig for at du fremadrettet vil opleve bedre og bedre barberinger. DE barbering er den fedeste måde at barbere sig på, og så kan du opnå væsenligt tættere barberinger, end ved nogen anden form for barbering.

Mvh Cato

Søren H. Møller

28. marts 2012

Onsdag

Musik
Puccini: Arias & Duets

Hardware
Japansk Risskål
Semogue 2009 LE
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (14)

Software
Palmolive Classic Shaving Soap
Palmolive Classic Shaving Cream
Proraso Protective After Shave Cream
Annick Goutal - Eau d'Hadrien

Hav en rigtig go' dag  :o)

Mvh.
Søren

Andreas Skjæmt Andersen

28. marts 2012

Merkur 42C med Derby (1)
Semogue 1305
Kiss My Face granatæble barberings creme

Aqua Velva Ice Blue

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

28. marts 2012

Onsdag

Hardware
Mühle sæbeskål.
Pils Rasur DE med Derby Exstra.

Software
Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood.
Taylor Of Old Bond Street Sandalwood aftershave gel.

Rigtig god weekend d´herre:o).

Mvh Cato

Søren H. Møller

29. marts 2012

Torsdag
Det er noget tidlig, du holder weekend Cato  :o)

Musik
Jacob Gade - Tango Jalousie
Nino Rota - Legend of the Glass Mountain

Hardware
Proshave Scuttle
Semogue 2000
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (15)

Software
Erasmic Shave Stick
Erasmic Shave Cream
Floïd Suave After Shave
Ferrari Passion EDT

Rigtig go' dag  :o)

Mvh.
Søren

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering
Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Alvarez Gómez, Anthony, Baxter of California, Better Be Bold, Beviro, Daimon Barber, Derby, Dovo, Floïd, Floris London, Irving Barber, LEA, Mario Lorenzin 1975, Mondial, Mr. Bear, MÜHLE Shaving, Nom, OneBlade, Percy Nobleman, PILS Rasur, Plisson 1808, Proraso, Proshave, Taylor of Old Bond Street, Tenax, Triumph & Disaster, Truefitt & Hill & Valobra.

Vi forhandler eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk