Forum - Dagens barbering - Dagens barbering
Bruger 
Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

5. december 2011

Mandag

Merkur 34C (HD) DE Skraber med Derby Extra, Coated Barberblad.
Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.

Mitchell's Wool Fat Barbersæbe.
Proraso Aftershave - Liquid cream.

Fortsat god dag:o).

Mvh Cato

Søren H. Møller

6. december 2011

Tirsdag

Ikea glass skål
PenWorks Silvertip
Fat Handled Gillette Tech med Derby Extra

Mitchell's Wool Fat Shaving Soap
Tabac After Shave Lotion

Rigtig go' dag  :o)

Mvh.
Søren

Claus Henrik Seifert

Claus Henrik Seifert

6. december 2011

Til Søren - lige en kommentar til dig :)
Hey :)

Hvormange Silvertip 2 band og 3 band børster har du ialt og hvor mange børster vil du anslå du totalt ejer ?

Bruger du aldrig en scuttle - ser du mest anvender alm. barber skåle ?

Hvad er dit totale antal DE razors og rage knive ?

Spørger en nysgerrig, som kun tror kan overgå din samling af dufte (jeg har nu 100+ EDT's i 90/100/200 ml EDT spray)

Jeg ejer derimod kun sølle 2 børster - en Mühle Sophist Silvertip 23mm/55mm pære formet til min bowl lather og nu en custom made  Shavemac model No. 233 (træ håndtag  i sort/brun med messing farvet fod) i Silvertip D01 2-band 22mm/48mm FAN formet til min face lather.

Og har så kun 2 DE Razors - en Mühle Sophist DE Clothed Comb og en Mühle R89 Grand Version Open Comb. 
Så jeg kommer aldrig til at poste herinde :)

Kan se du virkelig gør dig umage med at opstille dit daglige serup og tager fine billeder :)

Personligt tror jeg faktisk jeg vil holde mig til 2-3 skrabere og 4-5 børster, til gengæld alle i top kvalitet. 
Har allerede fået skåret mit Barbercreme arsenal ned fra 25 til nu 15 stk. Går også her efter top kvalitet fremfor bare at eje en bunke. Mine 4 Fitjar cremer er lige røget på porten, da de tørrer for hurtigt ud på min hud. 
Penhaligon Blenheims og Endymion er tæt på også at ryge på porten. De hænger med røven i vandskorpen og er dårligt i min Top 10 over favorit barber cremer på trods af alles ros af Penhaligon. Finder Acca Kappa 1869, Santa Maria Novella, Castle Forbes lime&lavendel samt Acqua Di Parma og selv AOS Sandalwood/Lemon, Kent GB, TF&H Ultimate Comfort og DR Harris Arlington/Marlborough er mine Penhaligon overlegne. 

Søren, du virker ikke som om du har tænkt dig at skære ned på din samling, hverken før eller senere ;)

Må indrømme jeg allerede nu er ved at skære igennem - går KUN efter TOP TOP kvalitet. Resten ryger på porten ;)

Grenberg

6. december 2011

Tirsdag aften:

Proshave skål
Merkur 38C med Israelli blad
Edwin Jagger best badger kost

Mitchells woolfat shaving soap
Geo F Trumper skinfood
Flüid aftershave splash

I dag fik jeg afprøvet et tips fra Barberen i Silkeborg og det er noget der dur. Skinfood fra GFT er meget rig på glycerin og giver derfor et godt glid, derfor kom jeg et par dråber skinfood på den ladet kost og så blev der ellers rørt skum. Selve skummen var vel som Mitchells plejer at være men den skinfood gør altså at skraberen glider langt bedre og så gør det jo ikke noget at der kommer lidt duft i også.

Mavh

Grenberg

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

6. december 2011

Tirsdag

Glas skål

Taylor Of Old Bond Street Barbercreme Sandeltræ.

NØØJ, hvor jeg elser min Taylor barbercreme:o). Den barbercreme er intet mindre end helt fantastik til mig. Den giver bare den ultimativt cremede skum, beskyttelse, komfort og barbering.

God aften:o).

Mvh Cato

Sidst opdateret den 6. december 2011 kl. 19:48

Grenberg

6. december 2011

Tirsdag aften:

Proshave skål

Geo F Trumper skinfood
Flüid aftershave splash

I dag fik jeg afprøvet et tips fra Barberen i Silkeborg og det er noget der dur. Skinfood fra GFT er meget rig på glycerin og giver derfor et godt glid, derfor kom jeg et par dråber skinfood på den ladet kost og så blev der ellers rørt skum. Selve skummen var vel som Mitchells plejer at være men den skinfood gør altså at skraberen glider langt bedre og så gør det jo ikke noget at der kommer lidt duft i også.

Mavh

Grenberg

Grenberg

6. december 2011

Tirsdag aften:

Proshave skål

Geo F Trumper skinfood
Flüid aftershave splash

Mavh

Grenberg

Sidst opdateret den 6. december 2011 kl. 19:52

Grenberg

6. december 2011

Sv:
Hmm underligt kan ikke uploade foto uden at der kommer fejlbesked frem

"Update"

Foto var åbenbart for stort, har fået ny telefon

Sidst opdateret den 6. december 2011 kl. 19:52
Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

6. december 2011

Hej Grenberg

Godt at det lykkedes:o).

Mvh Cato

Sidst opdateret den 6. december 2011 kl. 20:04

Søren H. Møller

6. december 2011

@Claus

Jeg er ikke sikker på, jeg ønsker at svare på dine spørgsmål, uden min advokat er til stede  ;o)

Jeg har:
14 Silvertips
9 Finest badger, hvoraf 8 er 2-band
1 Super badger
5 Pure badger
44 grisehårskoste
2 hestehårskoste og
12 med blandede eller ukendt hårtype

Det er dog ikke alle barberkoste, jeg bruger, nogle af dem har vist sig at være egnede samlerobjekter, og dem nænner jeg ikke at bruge.

40-45 rageknive
7 slibesten (3 kunstige, 4 natursten)
60-70 DE skrabere
2 scuttles som jeg bruger jævnligt (dog mest i weekenden)
4 alm. skåle og
1 barberkost-kop

30 sæber og
16 cremer

Der er stadig mange sæber og cremer, jeg ikke har prøvet, men jeg ved, hvad jeg kigger efter i en sæbe/creme (og jeg er mest til sæber), og jeg har tænkt mig, at prøve at få ryddet lidt ud i sortimentet, så der er plads til at prøve lidt nyt en gang imellem, og ellers kun have dem jeg virkelig godt kan lide (men det vil tage noget tid, at få brugt dem jeg ikke vil genkøbe).

Jeg har først for nylig fået lidt mere smag og interesse for Cologner og EdT's, så der vil nok komme lidt mere med tiden - men der hvor jeg (virkelig) har et svagt punkt, er barberkoste, og her tror jeg ikke, jeg stopper lige foreløbig  ;o)

Mht. til billederne, så er der nu ikke den store umage forbundet med det, opstillingen er faktisk ret simpel; et stykke karton, et spejl og dagens gear samlet i en "klump".
Det hele tager faktisk ikke ret lang tid, jeg laver opstillingen mens vandet kommer til kog til en kop te, så tager jeg en stribe billeder, mens teen trækker, og så vælger jeg det bedste billede, mens jeg nyder min kop te. Alt-i-alt omkring 15 minutter.

Mvh.
Søren

Sidst opdateret den 6. december 2011 kl. 20:09
Claus Henrik Seifert

Claus Henrik Seifert

7. december 2011

Til Søren :)
Det var godt nok en aldeles imponerende samling af både koste og DE skrabere du har. Jeg må bukke mig i støvet :)

Mit mål er 3x2 koste, 2 custom made Shavemac (facelather + bowllather), 2 Mühle og 2 Simpsons - alle i Silvertip (hvor facelatheren er 2 band for ekstra stivhed)

Har 2 Mühle DE skrabere, en Closed Sophist og en Open Comb R41 Grande.
De er begge så flotte, at jeg har svært ved at gide købe andre modeller. Tror det næste jeg køber er en japansk Feather ragekniv med udskiftelig kniv.
Hvis ikke design eller ydelse overgår det jeg allerede ejer, så ser jeg ingen grund til at købe det :)

Ha' en god aften.

Jens

7. december 2011

Onsdag

Iittala skål
Merkur 34C med Featherblad
Proraso naturhår kost

Jojobaolie
D. R. Harris barbersæbe lavendel
Royal Shaving aftershave balsam

Det er som om D. R. Harris er endnu bedre som sæbe end som creme. Den med lavendel er nok den bedste, jeg har prøvet hidtil, sammen med den hvide Proraso. Damn good shave!

Jeg tror, det var Grenberg, der sagde noget om, at Royal Shaving føles som Proraso med et dyrt prisskilt, og jeg må også sige, at det er min oplevelse med de samples på barbercreme og aftershave, jeg nu har brugt.

Mvh.
Jens

Søren H. Møller

7. december 2011

Onsdag

Japansk Risskål
New Forest 2-band
Mühle R89 med Feather

Mitchell's Wool Fat Shaving Soap
Proraso Liquid Cream Aftershave
T&H Spanish Leather Cologne

Hav en god dag :o)

Mvh.
Søren

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

7. december 2011

Onsdag

Glas skål

Taylor Of Old Bond Street Barbercreme Sandeltræ.

God aften:o).

Mvh Cato

Claus Henrik Seifert

Claus Henrik Seifert

7. december 2011

Til Jens, ang. Royal Shaving
Til Jens:

Jeg har nu prøvet Royal Shavings aftershave Balm, lotion og barber creme - og jeg er også 99,99999% sikker på det er Proraso produkter i dyr indpakning.

Prøv at lede efter en website med Royal Shavings produkter - der findes intet. Tror Proraso gutterne vil tjene lidt penge på deres billige men sindssyge gode produkter ;)

Royal Shavings produkter= Proraso produkter + en flot flaske/tube. Som at smide penge i papirkurven at købe Royal Shaving produkter :)

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering
Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Alvarez Gómez, Anthony, Baxter of California, Better Be Bold, Beviro, Daimon Barber, Derby, Dovo, Floïd, Floris London, Irving Barber, LEA, Mario Lorenzin 1975, Mondial, Mr. Bear, MÜHLE Shaving, Nom, OneBlade, Percy Nobleman, PILS Rasur, Plisson 1808, Proraso, Proshave, Taylor of Old Bond Street, Tenax, Triumph & Disaster, Truefitt & Hill & Valobra.

Vi forhandler eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk