Søren H. Møller
|
15. november 2011
Tirsdag
Ikea glasskål Semogue 1800 Mühle R89 med Feather
Ingram Shaving Cream Williams Ice Blue After Shave Ferrari Passion EdT
go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
16. november 2011
Onsdag
Kop til barberkost No Name Butterscotch Silvertip T&H razor med Red Personna
Sir Irisch Moos Shave Stick Christian Dior Fahrenheit After Shave Christian Dior Fahrenheit EdT
Hav en god dag
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
17. november 2011
Torsdag
Ikea skål The Art of Shaving Fine Badger Black Handled Super Speed med Perma-Sharp
Culmak Shaving Soap Pierre Cardin Bleu Marine Pour Lui After Shave Ferrari Black EdT
Go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Grenberg
|
17. november 2011
Tirsdag:
Proshave skål Shavemac 23 mm kost, silvertip Merkur 34C med Gillette 7 O'clock
Proraso sæbe med menthol Alublok Proraso aftershave splash med menthol
Onsdag måtte jeg springe over på grund af sygdom så torsdag barberingen kommer på senere.
god aften til alle
Mvh
Grenberg
|
Grenberg
|
17. november 2011
Torsdag aften:
Proshave skål Shavemac 23 mm kost, silvertip Merkur 38C med Derby blad
Proraso menthol pre-shave cream Palmolive smeltet shavestick DSB i rigelige mængder Proraso aftershave balsam
Temmelig svært at koncentrere sig med barberingen når en ung dame på 2,5 år river og flår i en og vil være med, derfor skar jeg mig en flænge, som fik først en stor omgang DSB og så plaster på bagefter hmm så kun 3 pas blev det til.
God aften til alle
Mvh
Grenberg
|
Grenberg
|
17. november 2011
Torsdag aften:
Proshave skål Shavemac 23 mm kost, silvertip Merkur 38C med Derby blad
Proraso menthol pre-shave cream Palmolive smeltet shavestick DSB i rigelige mængder Proraso aftershave balsam
Temmelig svært at koncentrere sig med barberingen når en ung dame på 2,5 år river og flår i en og vil være med, derfor skar jeg mig en flænge, som fik først en stor omgang DSB og så plaster på bagefter hmm så kun 3 pas blev det til.
God aften til alle
Mvh
Grenberg
|
Søren H. Møller
|
18. november 2011
Fredag
Ja de starter tidligt, jeg går ud fra hun ville have fat i dit Dankort ;o)
Bukhave skål Semogue Owners Club, asketræ Aluminium Gillette Tech med 7 o'clock SharpEdge
Cella Crema Sapone Floïd Suave After Shave Penhaligon's Esprit Du Roi EdT
Hav en god fredag d'herrer :o)
Mvh. Søren
|
Grenberg
|
18. november 2011
Fredag aften og sidste omgang i denne uges Proshave tema.:
Shavemac 23 mm silvertip kost Merkur 38C med Derbyblad
Sir Irish Moos shavestick Alu blok Proraso aftershave splash med menthol
Lørdagen står vist i de 3 store T'ers tegn
God aften til alle
Mvh
Grenberg
|
Brose
|
18. november 2011
Konge temauge Grenberg ! :-)
Og rigtig godt gået til alle der har postet i denne tråd (og nok mest Søren :-) - Lidt vildt at denne tråd nu er oppe på 100 sider fyldt med fede billeder med lækre produkter og grej :-)
Go' weekend til alle!
Mvh Brose
|
Grenberg
|
19. november 2011
Takker Brose
I øvrigt fedt at læse om dagens barbering, altid sjovt at se hvad andre bruger og man får en masse inspiration, må dog indrømme at Søren har kostet en del på pengepungen he he. Rigtig kreative billeder Søren og så skal det jo lige siges at man behøves jo ikke altid oploade foto's mindre kan også gøre, bare kom i gang derude.
Lørdag og første dag med de store T'er
Proshave skål Gillette Superspeed med Israelli blad Shavemac 23 mm SIlvertip kost
Truefitt and Hill No. 10 pre-shave Taylor of Old Bond Street Rose barbercrem Alublok Taylor of Old Bond street luxery aftershave balmsam
Duften af Midsummer og Barnaby (tror jeg har aldrig været der)
Mvh
Grenberg
Sidst opdateret den 19. november 2011 kl. 15:36
|
Jens
|
19. november 2011
Nå, men jeg vil da godt prøve at være lidt med, selv om jeg jo slet ikke kan hamle op med jer. ;-)
Lørdag:
Iittala skål Merkur 34C med Featherblad Tweezerman Deluxe kost
Jojobaolie Nanny's Silly Soap Forest of Norway D. R. Harris Sandeltræ aftershave
|
Grenberg
|
19. november 2011
Hej Jens
Dejligt set-up kan se du har Nanny's Forrest of Norway, den står blandt mine næste køb i øvrigt sammen med Dr Harris serien, den skal bare af prøves.
ANgående nanny's har de skiftet opskrift de sidste par år ? Købte en Ice N' slice direkte fra fabrikken for nogle år siden men den er ikke nør så nem at skumme op som den Lavendels udgave jeg fik for nogle måneder siden.
De herrer der bruger Dr harris, hvad for en skal man gå i krig med først Arlingtong eller Malborought og hvad er duften i dem ?
Jens hvad synes du om den jojoba olie ? synes selv den fedter for meget derfor fortrækker jeg Skinfood fra Geo F Trumper
Mvh
Grenberg
|
Jens
|
19. november 2011
Hej Grenberg
Jeg har ikke prøvet andre Nanny's sæber endnu, men synes det godt kan være halvsvært at ramme den rigtige konsistens med den her, men når det lykkes, bliver det noget dejligt skum.
Jeg har prøvet både Arlington og Marlborough. Arlington er nok den bedste af dem: Den starter med en "citrusbombe" som så går over i noget mere udefinerbart, planteagtigt. Jeg må indrømme, at jeg ikke synes den er noget særligt, men bedre end Marlborough, som er sådan meget varm og træagtig, men jeg synes også den har noget bittert, olieagtigt over sig. Arlington virker som en forårsduft og Marlborough som en efterårsduft, men begge er meget diskrete, diplomatiske og ikke særligt typisk parfumeagtige i duften. Min favorit er helt klart deres sandeltræaftershave. Den har en stærk, speciel og maskulin duft, der holder i timevis.
Jeg har ikke prøvet andet som preshave end jojobaolie og så cremerne fra Proraso, så jeg har ikke så meget at sammenligne med. Synes måske også, det kan være svært at fornemme, hvor stor forskel det gør, men hvis jeg ikke bruger for meget, synes jeg faktisk, at den er med til at få huden til at føles dejligt blød efter barberingen.
Mvh. Jens
Sidst opdateret den 19. november 2011 kl. 17:19
|
Søren H. Møller
|
19. november 2011
Hej Jens,
Velkommen til - du kan sagtens være med, som Grenberg skriver, så behøver man ikke uploade billeder og det er heller ikke en konkurrence, men en rigtig fin måde at blive blanket af - nå nej, jeg mener en fin måde at blive inspireret på ;o)
@Grenberg
Marlborough er en mindre stærk/tung udgave af Tabac. Den dufter af tobak og duften er meget lig Tabac men mere diskret som Jens skriver - jeg vil kalde det mere gentleman-agtig :o) Personligt kan jeg bedst lide Arlington duften, men nu er jeg også en stor tilhænger af alt hvad der bare har den mindste antydning af citrus, så... Men bortset fra det, så er Harris' sæber rigtig gode.
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
19. november 2011
Lørdag
Proshave Scuttle Semogue 730HD 5/8" Mockba
TOBS Lemon/Lime Shaving Cream Nivea for Men Replenishing After Shave Balm T&H Freshman Cologne
Så blev det endelig weekend efter en 9 timers arbejdsdag, men så var det heldigvis også årets sidste lørdag, der blev ødelagt på den måde ;o)
Mvh. Søren
|