Forum - Dagens barbering - Dagens barbering
Bruger 
Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

12. maj 2012

Lørdag
Hardware
Pils Rasur DE, med Derby,Extra (14).
Pils Rasur Barberkost, Silver Tip Badger.

Software
Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave).
Mitchell's Wool Fat Barbersæbe.
Proraso Aftershave - Liquid cream.

@Søren, der skal også være plads til det nye legetøj:o). Det er altid en fonøjelse at indvie! Set fra den anden side, så må barbering med et barbrblad som har foretaget 56 barberinger vel egentlig også føltes som en barbering med en sløv ske? ;o)

God dag d´herre:o).

Mvh Cato

Sidst opdateret den 12. maj 2012 kl. 17:47

Ole

12. maj 2012

Søren @ Det indkøb ser rigtig lækkert ud, og det gør billedet i øvrigt også :)

Jeg har selv lige modtaget en ny børste idag, en Semogue 620, som jeg er rigtig spændt på at få prøvet af :)

Ole

13. maj 2012

Lørdag

Hardware:
Muhle R89 - Gillette Sharp Edge ( 2)
Semogue 620

Software:
Truefitt & Hill - Luxary Soap - Lavendel
Proraso Protective Aftershave

Den Truefitt & Hill sæbe, og mig, bliver ALDRIG venner :P Er der andre der har haft problemer med den!? Jo til 1 Pass, virker den fint nok, og idag tænkte jeg, at nu skulle den godt nok skrabes hårdt, med den nye kost og det hele, men næh nej, da jeg skulle til andet Pass, virkede den bare vandet :( Af det arsenal jeg har, er det dén sæbe, som jeg har haft mest bøvl med :(

Sammen med barberingen, skulle der da også lige lidt forfriskninger til, og eftersom Simpsons fyldte skærmen på 3+ i går, tænkte jeg, at en Duff øl, ville være perfekt :)

God sen-aften / nat til de fine herre :)

Jens

13. maj 2012

Søndag

Iittala skål
Merkur 34C med Astra Superior Platinum
Tweezerman Deluxe kost

Truefitt & Hill Ultimate Comfort preshaveolie
TOBS barbercreme lavendel
TOBS Eton aftershave splash

Jeg har købt lidt forskellige prøver af Taylors aftershaves og barbercremer, men indtil videre er jeg ikke så begejstret. Ingen af duftene siger mig rigtig noget og jeg synes ikke, jeg får så god beskyttelse af barbercremerne (det kan dog måske skyldes, at jeg ikke helt har fået følingen med at skumme dem op endnu).

Jeg ved heller ikke rigtig, hvad jeg skal synes om Astrabladet endnu. Det rykker lidt mere i skægget end Feather, men virker til gengæld mindre tilbøjeligt til at give mig irritation på de svære steder.

Mvh.
Jens

Søren H. Møller

13. maj 2012

@Cato;
Faktisk så er barberingerne stadig forbavsende komfortable. Man kan da godt mærke det ikke er et nyt blad, men det føles på ingen måde som om det rykker i stubbene. Dagens barbering gav en BBS  :o)

@Ole;
Jeg har ikke haft problemer med T&H's sæbe, jeg synes den er helt god. Men hvis du har brugt din nye Semogue, så forstår jeg det godt. Den skal først "køres ind", og det kan godt tage op til en måned, før den har opnået det fulde potentiale.
Jeg har været i gang med en 620 de sidste tre uger, den bliver skummet op i hånden hver dag, og den er næsten, hvor den skal være nu.
Jeg får normalt også kun 1-2 gode pas med en ny grisehårskost, men så loader jeg bare kosten igen - uden at tilføre mere vand, og så går det som regel meget godt.

Og så vil jeg da lige nævne at den Semogue 620 virkelig har overrasket mig på den positive måde, det er godt nok en fantastisk lille barberkost. Nok mest  egnet som face-lather pga. størrelsen, men den er ikke bange for noget, og den skummer op som en anden sprinter  :o)

@Jens;
Jeg kan ikke udtale mig om TOBS aftershaves, men jeg har to af deres cremer (Avocado og Lemon/Lime) og de er efter min mening begge rigtig gode cremer. Nemme at skumme op og de giver et rigtig godt glid og en god beskyttelse.
Avocadoen har ikke den bedste duft, men Lemon/Lime cremen kan jeg rigtig godt lide - men dufte er svært at diskutere.

Hvis du er vant til Feather, så vil næsten alle andre blade virke mere sløve, men som du også har bemærket, så er Feather lidt mere hård ved huden.
At Astra bladet har følt som om det trækker lidt, kan også være fordi skummet ikke har været lige i øjet.
Jeg synes gerne den følelse kommer, hvis skummet er for tørt, så er det som om bladet "hænger" i stedet for at glide.

Mvh.
Søren

Søren H. Møller

13. maj 2012

Søndag

Pink
Semogue 2011 LE, Finest Boar 1
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (57)
Derby shave stick
Myrsol Balsamica
Ferrari Passion EDT

Forza Ferrari

Rigtig go' søndag  :o)

Mvh.
Søren

Ole

13. maj 2012

Søren @ Ja kosten skal lige køres til, men jeg har haft det samme problem, med både en Pure Badger, såvel som en Silvertip... Det må sku være mig den er galt med :P Når det så er sagt, så giver sæben en rigtig god beskyttelse samt glid, så det er der ikke noget i vejen med! Skummet bliver bare ikke, som jeg gerne vil ha' det :(

Hvor meget vand smider du i blandingen!?

Jens @ Af ,Taylor's, aftershaves, har jeg kun ( Indtil videre ) prøvet ,St.Jermyn Street, som jeg syntes er helt okay, og barber cremen samt Cologne, er helt i top af selvsamme serie!!! Taylor's Sandalwood, barbercreme, er også rigtig god, lidt stærk i duften, men den giver et virkelig godt glid samt beskyttelse :) Nu er jeg en klaphat af natur, hvad angår barbering samt det at få lavet super skum, men jeg vil sige, at det har lykkedes mig, at få noget rigtig godt skum med ,Taylor's, så hvis jeg kan, så kan du også :)

Jens

13. maj 2012

Søren og Ole:

Ja, jeg kan jo nok heller ikke tillade mig at fælde en endelig dom endnu. :-) Indtil videre har cremerne bare virket lidt "intolerante" - det er svært at finde det skæringspunkt, hvor det ikke enten er for tørt eller for tyndt, men det kan jo være det lykkes. Jeg har heller ikke været igennem alle duftene. Lavendel- og sandeltræcremerne virker lidt for stærke og syntetiske i duften for mig. Men duft er jo en meget individuel ting.

Mvh.
Jens

Søren H. Møller

13. maj 2012

@Ole

Min normale fremgangsmåde er; fugter sæben mens jeg er i bad (der sker ikke det mindste ved, at der står ½ mm vand på overfladen) samt har kosten sat i blød (3/4 af hårene dækket af vand).
Når jeg er klar til at skumme op, hælder jeg det overskydende vand af sæben, ryster og klemmer forsigtigt det overskydende vand af kosten og loader den herefter 30-60 sekunder på sæben. Hvis kosten er meget tør, kan det være der lige skal tilsættes et par dråber vand, men det finder man nu ret hurtigt ud af.
Herefter overføres kosten til skålen og så pisker jeg i omkring et minut mens jeg lægger mærke til skummet.
Virker det tørt tilsætter jeg et par dråber vand og giver den et halv minut mere, og virker den for våd (hvilket nu er sjældent med denne metode), så loader jeg kosten lidt mere på sæben.
Denne måde giver mig næsten altid en god skum uanset sæbemærke.

Ovenstående er den "tørre" metode, men der findes også en "våd" metode, som jeg ved der er en del, der har glæde af.
Ved den våde metode fugtes sæben som ovenfor, men kosten løftes bare ud af vandet, og så lader man den lige dryppe (ikke ryste eller klemme) 5-10 sekunder og så loader man børsten.
I starten vil det skum, der danner sig være tyndt og meget luftfyldt, men man bliver bare ved med at loade, og efterhånden vil skummet bliver tykt og cremet.
Denne metode giver dog en utrolig masse skum, men for nogle er den nemmere at styre, og giver bedre resultater hver gang.

Normalt foretrækker jeg den tørre metode, men når jeg fx. benytter Scottish Fine Soaps eller Williams Mug Soap, så benytter jeg den våde metode, da de to sæber virkelig skal have meget vand for at fungere.

Du kan evt. prøve dig frem for at se, om den ene metode er bedre end den anden.

Mvh.
Søren

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

13. maj 2012

Søndag
Hardware
Pils Rasur DE, med Derby,Extra (15).
Pils Rasur Barberkost, Silver Tip Badger.

Software
Geo F. Trumper Sandalwood Skinfood (som Preshave).
Mitchell's Wool Fat Barbersæbe.
Proraso Aftershave - Liquid cream.

@Søren, jeg er godt nok imponeret over at du kan få så mange gode barberinger ud af 1 blad:o). Jeg har lige taget min barbering nr.15 idag med et Derby blad og er ved at være der henne hvor at jeg overvejer at skifte. Bladet barberer såmen stadig fint, men jeg begynder efterhånden at få enkelte små knopper på halsen. Det skal der til siges at jeg barberer til BSS hver dag. Det ved jeg så ikke om du gør? Måske er det bare min hud på halsen som er mere sart. Under alle omstændigheder, så er det ultimativ det blad, jeg får flest gode barberinger ud af. Det er jo så heller ikke dårligt, når det er et af markedets billigste;o).

@Jens, TOBS cremerne er efter min mening super gode cremer, som giver en rigtig god beskyttelse af huden. Jeg skulle også lige finde det rigtige forhold imellem creme og vand, før jeg opnåede det perfekte skum, men efter min mening er det nok nogen af de nemmeste produkter at skumme op. Efter et par opskumninger, sad de lige i skabet hos mig. Håber at du får det løst. Så er jeg sikker på at du bliver rigtig glad for dem:o).

God dag d´herre:o).

Mvh Cato

Sidst opdateret den 13. maj 2012 kl. 16:48

Ole

14. maj 2012

Søren @ Jeg ved ikke, om du har en speciel Karma ( Hvis man tror på sådan noget :P Du har i hvertfald, fået fri adgang, til Barberings Himlen :P ) over dig, men jeg prøvede at sætte børsten, i et glas vand, circa 3/4, som du skrev, og om det så var dét, eller bare  ét tilfælde, skal jeg ikke kunne sige, men jeg fik faktisk, et enormt perfekt skum her til aften :S Så perfekt, at jeg nærmest er i chok tilstand, da det jo er den nye børste jeg tester med ( Semogue 620 ) og den virkede, som om den havde haft 100 Opskumninger ( Er det et ord!? :S ) på bagen!!!

Og ja, det var med min Fjende Sæbe :P Jeg har altid før, efter at have set en masse videoer, og efter en masse forespørgsel, altid nedsunket kosten helt... Har det virkelig noget at sige!? :S

Jeg har fået godt skum før, på sådan en måde, med at drukne børsten, det er faktisk det eneste jeg har prøvet, og har aldrig prøvet, at lave skum, efter kun 3/4 dele nedsænket, og ved dette første forsøg, må jeg sige, at det er noget HELT NYT for mig :S Virkelig en underlig følelse må jeg sige, og jeg havde rigeligt med skum til 3 Pass, plus lige at klemme det sidste ud, til at lave et par " Touch-Ups "!!! Jeg ved ikke, om det var den simple ting, eller om Børsten bare hurtigt har tilpasset sig :S ( Tvivler, efter kun 2 barberinger... ) !? Men igen, selv med mine andre børster, har jeg ikke fået så godt et skum, som jeg fik idag, altså det var som at stå med en Malerpensel, dejligt beskyttende lag, og ingen problemer!!!

Jeg foretager lige den samme rutine i morgen, så kan jeg med lethed se, om det var forskellen :) Og hvis det er forskellen, at man kun dækker børstens hår 3/4, sammenlignet med at drukne børsten, hvorfor så SÅ stor en forskel!? :S Jeg er forvirret, men også glad :) Jeg brugte den " Tørre " metode, og jeg kan slet ikke forstå hvad der sker :P Jeg skal have tested de andre børster af på samme måde nu :P Og hvis nogen sidder derude, som ikke har prøvet dette, så kan det da klart anbefales, og hvis i prøver dette, så meld venligst tilbage, om i også har haft en forskel, fra jeres normal rutine... For mig, er det i hvertfald en underlig men dejlig forandring :)

Uanset hvad, så tusind tak, Søren, for det / de, gode råd, som helt klart, har givet mig, endnu mere lyst, til at prøve flere sæber samt tricks af :D

Sidst opdateret den 14. maj 2012 kl. 02:02

Andreas Skjæmt Andersen

14. maj 2012

Mandag:

Gillette Slim (7)
Derby Extra (3)
Vulfix 2189 bristle

ARKO stift
Aqua Velva Musk AS

Det bliver en trist dag når min ARKO slipper op, hvilket den snart gør.

Søren H. Møller

14. maj 2012

@Ole

Fint at det virker.
Om hele børsten er druknet eller kun 3/4 af hårene har faktisk noget at sige, og især, synes jeg, når det kommer til grisehår.
Jeg har haft nogenlunde samme problem i starten, at skummet ret hurtigt blev til noget tyndt pjask.
Efter at have grublet lidt over det, kom jeg frem til den teori, at hårene, trods ryst og klem, stadig indeholdt så meget vand, at det fortyndede skummet.
For at teste teorien dækkede jeg kun halvdelen af hårene, og det hjalp, men nu blev skummet for tørt, fordi den tørre del af hårene sugede væsken ud af det, og kosten var også mere stiv - hvilket jeg ikke kunne tro var godt for hårene = knækker lettere.
Så efter lidt prøven frem og tilbage, har jeg fundet, at for mig passer de 3/4 perfekt; hårene bliver opblødt tilstrækkeligt til at de er bøjelige og ikke knækker, og kosten indeholder tilpas vand til at den ikke suger væske fra skummet, og heller ikke fortynder det.

Der kan godt være lidt forskel på de forskellige barberkoste alt efter, hvor højt deres loft er, men de 3/4 er et godt udgangspunkt, og så kan man jo altid tweake lidt, så det bliver, som man foretrækker det.

@Andreas
Jamen så er der jo kun én vej - at bestille noget mere   :o)

Jeg kan i øvrigt sige, at nu har jeg brugt Derby sticken to dage, og den er fuldt på højde med Arko (hvis det ikke er Arko i forklædning).

Mvh.
Søren

Søren H. Møller

14. maj 2012

Mandag

Semogue 620
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (58)
Derby Shave Stick
Proraso Liquid Cream After Shave
Dolce & Gabbana The One EDT

Go' dag  :o)

Mvh.
Søren

CHSeifert

CHSeifert

14. maj 2012

14. maj - Fusion + DåseGel barbering :)
Øl: Svaneke Classic Dark, 20,- i Døgn Netto
Musik: Markus Schultz Miami Trance Moments

Havde kun kortede tid end normalt til at fjerne 4 dages stubbe efter dagens tur i FitnessDK og en hurtig dusch, så fandt min Sanex Shaving Gel frem, som jeg ellers mest bruger til headshaves - finder denne fra Sanex slår alle andre shave gels dåser på markedet. Køber dem altid, når Netto har tilbud på dem. Fik en hel Netto pose hjem af dem sidste de havde tilbud - 10,- pr. 200 ml dåse. Har nu nok til resten af livet tror jeg - 25+ dåser af dem er på lager :)

Vil vove den påstand, at såfremt man følger sine andre gode normale barberings rutiner, så kan an sagtens få en særdeles fin barbering med et dåse under tryk barber produkt.

Jeg tog bad, brugte exfolierings creme fra Lancome i badet, derefter en mild hudsæbe fra Clinique til at rense ansigtet.
Bruger min Mühle Sophist Silvertip badger børste til at pøse vand på mit ansigt - foretrækker denne børste, da den er ufattelig bløs, blødere end min Kent BLK8, indeholder ufattelige mængder vand og giver mit skæg den optimale massage inden jeg så smører en gang Proraso Grøn Pre shave creme på skæg hårene.

Herefter skød jeg en lille håndfuld Sanex Gel ud i håndfladen, smører det ind i skægget og lader det sidde 1 minuts tid. Vådgør min Mühle Sophist Fusion skraber i varmt vand.
Starter barberingen og efter 1 1/2 pass er jeg barberet ren så jeg har en BSS - fuldstændig perfekt glat. Ikke en knop eller indgroet hår i denne omgang. Kommer måske næste gang, når jeg opdager hvordan Fusion bladet har trukket skægget op fra under huden :)

Men perfekt barbering med en Fusion skraber og en gang Sanex Dåse gel - afslutter med Alum blok hen over huden, ingen nævneværdige rifter. Herefter Clinique Scruffing Lotion med på en tot vat og afslutter med DR Harris Pink Aftershave og Osmium ansigts og øjen creme.

Barber resultat 10/10 - PERFEKTION med en dåse og en Fusion skraber :)

Tester Proraso's nye Grønne barber creme blandet med Musgo Real barber creme i overmorgen sammen med min Mühle R41 Grande DE og et Astra SP blad. Min Simpsons Polo 10 blev ombyttet pga. skæve hår, og har lige fået den nye med posten - så skal lige have den renset i shampoo og så indvie den sammen med Prorasoen og Musgo cremen :)

Eau De Toiltte du Jour: Frapin 1270
Go' dag herfra.

Sidst opdateret den 14. maj 2012 kl. 18:41
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering
Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Alvarez Gómez, Anthony, Baxter of California, Better Be Bold, Beviro, Daimon Barber, Derby, Dovo, Floïd, Floris London, Irving Barber, LEA, Mario Lorenzin 1975, Mondial, Mr. Bear, MÜHLE Shaving, Nom, OneBlade, Percy Nobleman, PILS Rasur, Plisson 1808, Proraso, Proshave, Taylor of Old Bond Street, Tenax, Triumph & Disaster, Truefitt & Hill & Valobra.

Vi forhandler eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk