Grenberg
|
3. maj 2012
@Ole lige et godt råd angående smeltning af shavesticks, lad være med at give den halvandet minut i mikroovnen det stinker af helvedes til og den bobler op og helt flydende he he he taler af erfaring. Et køkken der stinker af afbrændt Palmolive stick er ikke sagen.
Som Søren skriver kun ganske lidt af gangen man kan altid give det noget mere
|
Søren H. Møller
|
4. maj 2012
Fredag
Musik Little Texas
Hardware Bukhave Scuttle Semogue 2009 LE Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (49)
Software Nanny's Lemony Lime w/ goat milk Williams Ice Blue After Shave T&H Freshman Cologne
Hav en rigtig dejlig fredag :oD
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
4. maj 2012
Fredag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby, Exstra (6). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som Pre Shave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme Mr. Taylor. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God dag d´herre:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 4. maj 2012 kl. 15:20
|
Ole
|
4. maj 2012
Søren & Grenberg @ Tusind tak til jer begge for svarende :) Det må jeg da vidst få prøvet så :P
|
Søren H. Møller
|
5. maj 2012
Lørdag
Musik Lorrie Morgan
Hardware Proshave Scuttle Semogue Owners Club 2-band, kirsebærtræ Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (50)
Software TOBS Avocado Shaving Cream Floïd The Genuine After Shave Ferrari Passion EDT
Hav en rigtig god dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
5. maj 2012
Lørdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby, Ekstra (7). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som Pre Shave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Mvh Cato
|
Andreas Skjæmt Andersen
|
6. maj 2012
Gillette Slim (6) Derby Extra (4) Vulfix 2189 bristle
ARKO stift
Aqua Velva Classic Ice Blue
Sidst opdateret den 6. maj 2012 kl. 09:07
|
Søren H. Møller
|
6. maj 2012
Søndag
Musik LeAnn Rimes
Hardware Bukhave Scuttle H.L. Thäter Bruyére Silvertip Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (51)
Software TOBS Lemon & Lime Shaving Cream Myrsol Agua De Limón Ferrari Black EDT
Hav en dejlig afslappende søndag, d'herrer :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
6. maj 2012
Søndag
Hardware Pils Rasur DE, med Derby,Extra (8). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Imorgen er det igen blevet tid til job, efter 5 ugers ferie. Det har været skønt og batterierne er ladet op igen:o). MWF som afslutning på ferien skulle der til.
Mvh Cato
Sidst opdateret den 6. maj 2012 kl. 18:34
|
Søren H. Møller
|
7. maj 2012
Mandag
Musik Ella Fitzgerald
Hardware Proshave Scuttle Semogue 620 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (52)
Software Williams Mug Soap Williams Ice Blue After Shave Scottish Fine Soaps Classic EDT
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
Grenberg
|
7. maj 2012
Mandag:
Musik Paradise Lost Tragic idol
Hardware: Littala skål Merkur 34 C med Feather blad (nogen og 30 barberinger har ikke tal på det mere) Shavemac 23 mm silvertip kost
Software: The Handmade Soap Co sæbe med troldnød Geo F Trumper skinnfood, sandalwood Scottish fine shaving soap, classic Proraso aftershave splash med menthol The Handmade soap Co mousturising cream
God dag til alle
|
Cato Jürgensen
|
7. maj 2012
Mandag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby, Extra (9). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som Pre Shave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, St James Collection. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Mvh Cato
|
CHSeifert
|
7. maj 2012
7. maj AFTEN BARBERING
Mandag aften efter tur i Fitness Dk og en dusch :)
4 dages stubbe, så trængte virkelig til en barbering.....
Musik: Mit anlæg og min Sonos var sat til 5 stjerner Old School HipHop playliste så fik flg. pearler udi gennem højttalerne fra stuen: GrandMasterFlash & The Furious Five - The Message, Ice Cube - You Know how we do it, 2Pac Shakur - Dear Mama, Dr. Dre - Keep their heads ringing, KRS One - Sound of da police & Naughty by Nature - Feel me Flow nåede jeg at høre :)
Shaving Beer: Samuel Adams Black Lager, 2 stk. røg ned på 20 minutter med stor fornøjelse :) (Irma har tilbud på dem lige nu, 6 stk. for 66,-)
Første pass til mine lange stubbe brugte jeg en grundig face lathering - Pre Shave creme: Proraso Grøn frisk Pre Shave cream DE Skraber: Mühle R41 Grande - denne skraber er et mordvåben, tager utroligt tæt og jeg bruger en vinkel på 80 grader, ja 80 grader - bruger den kun, når mine stubbe er mere end 2 dage gamle og KUN til første pass WTG ;) Blad: Gillette 7 O'Clock Blue Super Platinum - helt frisk nyt blad, perfekt til R41'en efter min mening. Skarpt, men ikke Feather skarpt, stadig meget behageligt. Barber creme - combo af 1 del Speick og 1 del Musgo Real - den Erasmic creme jeg bruger er den gamle udgave, som stadig laves - den bliver lavet i Jordan og har en dejlig gammel 'Barber shop' duft og giver et forrygende skum. Musgo Real indeholder lanolin og sammen med Erasmic i forholdet 1:1 får jeg bare en forrygende barber creme med en duft, der minder mig om frisk nyslået græs fra Musgo'en og så blandet med en klassisk nedtonet barber shop duft fra Erasmic'en - TOP TOP TOP 10/10 ! Kost: Simpsons The Duke 2 Best Badger - bare en fantastisk lille kost til face lathering. Marco fra B&B anbefalede mig denne kost, og hald da op den mand ved hvad han taler om - forrygende barber kort specielt til face lathering 10/10
Andet pass brugte jeg en bowl lathering - Pre Shave creme: Proraso Hvid Sensitive Pre Shave cream DE Skraber: Feather AS 1 DE - næsten FOR mild en DE skraber, men jeg bruger den nu i tæt fællesskab med min R41 Grande, da R41 Grande bare er en RÅ mother f_cker af en skraber og Feathr AS 1 DE er en MEGET mild skraber, perfekt til andet pass efter R41 har ryddet af i første pass ;) Blad: Feather High Platinum Stainless - helt nyt & frisk. Feasther blad til Feather DE skraber, PERFEKT combo ! Barber creme: Santa Maria Novella - lavet af samme firma, der laver Marvis tandpasta (fantastisk tandpasta, som Proshave sælger til god pris) og Proraso, Omega & Bigelow. Santa Maria Novella er bare lige den grad bedre end alt andet - den slåt selv min Acqua Di Parma og næsten også min Acca Kappa 1869 dåse. FORRYGENDE barber creme på alle måder - den er dyr, men det er berettiget. Købte min i en lille shop i Læderstræde i Kbh til 375.- for 220 ml. Bowl: Mühle sort shaving bowl Kost: Kent GB BLK 8 - forrygende blød og lækker stor kost til bowl lathering. Den skabr bare tykt lækkert skum på under 1 minut uden de store armbevægelser. 10/10 for bedste bowl lather kost.
Touch up med Mühle R41 Grande var nok til en DFS shave :)
Alum blok og Clinique Scruffing Lotion 2 og en tot vat tog det værste sting. After Shave Lotion: Clinique Post Shave Healer After Shave Balm: Musgo Real Balm Fugtigheds Creme: Clinique M-Lotion Gel Ansigts creme: Clinique Age Defense Hydrator Øjen creme: Clinique Age Defense Eyes Eau de Toilette du jour: Creed Aventus - 6 sprays, Aventus er ret dyr - jeg gav $245 for 120 ml, men kors i rumpetten hvor er det bare lækkert frisk og delikat juice. Ud af min 262 flasker store EDT/Parfume samling er denne her klart i Top 5 over bedste forår og sommer dufte ;)
Ha' en excellent dag Gents :)
Mvh Claus
Sidst opdateret den 8. maj 2012 kl. 00:02
|
Grenberg
|
8. maj 2012
Hej Claus
Du forstår da rigtig at hygge hva' ser rigtig godt ud måsk lige bortset fra HipHoppen men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.
Mvh
Grenberg
|
Grenberg
|
8. maj 2012
Sv:
Tirsdag:
Massere af kaffe
Littala skål Merkur 34C med Featherblad (det blad dør snart) Shavemac 23 mm kost med SIlvertip
The Handmade soap Co sæbe med troldnød Proraso pre-shave cream med menthol Eramisc shavestick (smeltet til puck) Arran aromatics post balm, Bay citrus (når ikke Proraso til sokkeholderne) The Handmade soap Co mousturising cream
Ahhh endnu en barbering med produkter der skal bruges op, skal have ryttet ud så der kan komme nye spændende varer på hylderne.
Glæder mig til at modtage den pakke fra Proshave der er på vej, lidt blandet ikke barberber produkter ahhh.
God dag til alle
Mvh
Grenberg
Noget der slår mig med nogle af de billige shavesticks (Arko,Palmolive og Eramisc) er hvor god en barbering man rent faktisk kan få med så billige produkter.
|