Cato Jürgensen
|
14. maj 2012
Mandag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby, Ekstra (16). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som Pre Shave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Ole
|
15. maj 2012
Søren @ En ganske fornuftig, og meningsfuld teori, den virkede i hvert fald for mig med den sæbe.. Idag prøvede jeg det samme 3/4 trick, med min Silvertip, men det var dog med Scottish Fine Soap, sæben, som da godt nok er en tørstig lille fætter :P Tror jeg smed vand på den 3 gange, og den blev ved med at tørre ud, og gav godt nok ikke lige et fantastisk resultat :P
Du burde lave nogen videoer, ligesom visse andre populariteter har gjort, da du giver mindst, hvis ikke bedre, og mere detaljeret vejledning :)
P.S Hvordan virker den Semogue 620 for dig, samt hvor har du skaffet den Derby Stick!? :)
CHSeifert @ Ja, man kan vel sagtens få, en god barbering, med dåse skum, men jeg tror, at grunden til at entusiaster, vælger at lave deres eget skum, er at med en sæbe eller creme, er det ( I de fleste tilfælge, specielt med alle reglerne ) Ingen Parabener osv, og med de fleste, hvis ikke alle, dåse-skum, indeholder en stor mænge kendte gift stoffer, som hverken huden, eller andet har godt af :( Jeg tror det er der forskellen er, at forskellen er et spørgsmål, om man vil putte det såkaldte gift i ansigtet, og hvilken bivirkning, det måske har på længere sigt!? Men udover det, så ja, Gillette er jo kendt, for at have 600 Mio. brugere ;)
Sidst opdateret den 15. maj 2012 kl. 02:15
|
CHSeifert
|
15. maj 2012
Til Ole
Hey Ole,
Jeg tror personligt barber entusiaster føler dåse produkter og kassette skrabere er fy ord og totalt NO-GO fordi de ligesom har valgt at gøre op med det, da de skiftede over. Enten grundet økonomi (Fusion blade selv købt billigt i online shops ER stadig hulens dyre) eller fordi deres hud og skæg ikke brød sig om den måde der trækkes hår op fra under huden, da det leder til indgroede hår. Tror slutteligt også traditionen gør mange foretrækker ritualet med selv at lave sin egen 'skum' i en bowle eller i ansigtet.
Jeg bruger begge metoder med meget fint resultat - Fusion & Dåse Gel til når jeg har travlt og til head Shave uden spejl i dushen, DE Razor og creme/børste til når jeg har tiden. Begge dele giver mig stor velvære.
Særligt godt resultat får jeg med Fusion & dåse Gel når jeg har omkring 4-5 dages stubbe. Til daglig barbering af 1 dages stubbe slår INTET for mig min Feather AS1-DE & min Mühle Sophist R89 DE og en børste med Badger hår samt en god creme.
Mht parabener og giftstoffer så har jeg ikke set dokumentation for påstanden om, at ALT på dåse skulle være farligere end alt på dåse/tube. Proraso indeholdt indtil deres nylancerede serie (udkom i april-maj, Proshave har stadig den gamle) masser af parabener, og mange af mine 30+ dyre barber cremer indeholder også masser af parabener, så har lidt svært ved at se en sådan generaliserende påstand skulle være rigtig.
Tror mere det bare er endnu en påstand opfundet til lejligheden af en dedikeret DE shaver med tunnel-syn ;)
Tror faktisk mere på, barber produkter på dåse ikke behøver indeholder parabener og andre holdbarheds forlængede stoffer, da produktet jo netop er kraftigt tryk nede i dåsen og derfor ikke behøver det på samme måde som en barber creme i en dåse eller tube gør det.
|
Søren H. Møller
|
15. maj 2012
@Ole
Tak for de fine ord :o)
Jeg kan ikke lave en video, da jeg ikke ejer et videokamera, og mit DSLR kan ikke optage video.
Mht. Scottish sæben; ja den skal have meget vand, og når man tror den har fået nok, skal den lige have lidt mere. Jeg var lige ved at smide den ud, indtil jeg så en der beskrev hvor meget vand han brugte til den, og at det var tricket.
Jeg vil anbefale dig at lave et forsøg; load børsten og skum så i en skål eller hånden og når du ikke synes der sker mere med skummet tilsætter du noget vand, skummer igen til der ikke sker mere osv. osv. indtil det punkt, hvor det bliver for tyndt. I starten vil skummet virke tyndt, men efterhånden som man tilsætter vand er det som om det samler sig og bliver tykt - og det er helt utroligt, hvor meget vand man kan komme i den før den kollapser. Det var min fremgangsmåde, og nu får jeg een ganske god skum hver gang. Bevares det er ikke en fantastisk skum, men den bliver ganske hæderlig, og den giver en rigtig god beskyttelse.
620'eren virker helt fantastisk. Jeg har altid foretrukket at skumme op i en skål, og jeg er ikke blevet omvendt, men jeg vil helt sikkert skumme op i ansigtet oftere nu, for den er perfekt til det formål. Umiddelbart synes jeg endda den er bedre end Semogue 2011 LE, boar 1 og Semogue Caravella, der begge er udråbt som deciderede face lathere.
Derby sticken har jeg fået af en tysk barber-ven, der lige har været en tur i Tyrkiet. En fremragende sæbe, der er helt på højde med Arko, og de har ikke identiske ingredienser, så Derby er ikke bare en omdøbt Arko stick. Når nu Proshave forhandler Derby blade, vil jeg da anbefale at man hjemtager Derby sticken i sortimentet. Det er en talg-baseret sæbe, der giver et rigtig godt glid og fremragende beskyttelse under barberingen, og den er nem at skumme op.
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
15. maj 2012
Tirsdag
Semogue 610 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (59) GZD Shave Stick Myrsol Agua De Limón Scottish Fine Soaps Classic EDT
Rigtig go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
15. maj 2012
Tirsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby, Ekstra (17). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som Pre Shave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Ole
|
16. maj 2012
CHSeifert @ Ja måske for nogen, er det et princip, og ja helt klart, at priserne på visse reklamered produkter, er fuldstændig sindsygt, da de ikke holdere længere end de billige alternativer... Ja jeg tror også, at mange vælger det, pga det traditionelle / klassiske / nostalgiske, og igen, hvorfor prøve på at ændrer, ved noget som allerede virker!? Det er fint nok, at det virker godt for dig, det kommer jo ikke mig ved, men ligesom ved direkte sol, eller solarie, ved man også, at der kan være en konsekvens, og nej, jeg mente ikke Parabener alene, jeg brugte kun det navn, som et eksempel, på et stof, som er meget omtalt!!! :)
Der er mange gange også udtørrende stoffer i dåse spray, og gasser, og så er det jo også lige pludselig ikke kun et hud problem, men også et miljø problem ;) Plus, du tænker vel også på, hvordan din hud måske bliver påvirket, og kommer til at se ud om 10 år :)? Til hvad jeg har hørt, samt læst, så er Änglamark, de eneste, som producerer en barberskum på dåse, efter alle regler samt hensyn... Og ja, jeg er bekendt med de tidligere produkter fra Proraso :) Men jeg vil da lige smide 2 links, efter et simpelt google tjek, på netop dette... Igen, det er jo ikke en debat, med fjendskab, om hvad du skal bruge, det er jo udelukkende op til dig selv!!! Men hvis nu du fandt ud af, at du brugte noget, som måske kunne skade dig, så kan du jo så tage stilling til, om du vil ændre noget :) Igen, det kommer ikke mig ved, jeg nævner det bare :)
http://www.naturli.dk/helsenyt/6731...
http://samvirke.dk/sundhed/artikler...
|
Ole
|
16. maj 2012
Sv:
Søren @ Det var så lidt :)
Det er træls hehe :P
Ja, den sæbe er godt nok tørstig, hold da helt op :S Ja det kan godt være, at der lige skal lige mere eksperimenteren til :)
Semogue 620, er virkelig en speciel lille børste, som virkelig gør et godt stykke arbejde, og kan absolut anbefales, til alle som måske har haft kig på den, og det er jeg sikker på, at du vil være enig i :P Det siges jo, at Semogue IKKE kan lave en dårlig børste, er du enig i det!? Jeg skal i hvert fald prøve flere af deres børster!!!
Interessant kommentar, med Arko, og en god pointe til Proshave, at ja, eftersom de sælger bladende, hvorfor så ikke sæben!? Har også set, at Derby har 4 - 5 Barber Cremer!? :O
Den Semogue 610, har godt nok et fedt Handle!!! :O
|
Andreas Skjæmt Andersen
|
16. maj 2012
Gillette Slim (7) Derby Extra (4 and gone!) Vulfix 2189 bristle
ARKO stift Ender sikkert med OS AS og EdC samt deo stift.
|
Søren H. Møller
|
16. maj 2012
Onsdag
Ikea skål Vie-Long 14831M Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (60) RazoRock Mughetto di Bologna Christian Dior Fahrenheit After Shave Christian Dior Fahrenheit EDT
@Ole Jeg er fuldstændig enig i, at Semogue ikke fremstiller dårlige barberkoste. Jeg har efterhånden en del af dem, alle er i en rigtig god kvalitet, uanset om det er grisehår eller grævlingehår.
Hav en rigtig go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
16. maj 2012
Onsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby, Exstra (18). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som Pre Shave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme Mr. Taylor. Taylor Of Old Bond Street Mr. Taylor Aftershave Balm.
Fortsat god aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
17. maj 2012
Torsdag
Proshave Scuttle Semogue 610 Semogue 620 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (61)
T&H Sandalwood Shaving Cream T&H Sandalwood Aftershave Balm Ferrari Red EDT
Go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
17. maj 2012
Torsdag
Hardware Pils Rasur DE, med Derby,Extra (19). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood Skinfood (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God dag d´herre:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 17. maj 2012 kl. 17:43
|
CHSeifert
|
17. maj 2012
Til Ole
Altså lad mig lige understrege, ar jeg AFGJORT er og (FOR)bliver DE shave fan og har lige nu 38 barbercremer i hhv. toiletskabet og i skufferne, heraf er de 25 unikke - de andre er backups.
Det lyder lidt som om du stirre dig blind - har det tunnelsyn, jeg oplever andre DE shavere har, når talen går på kassette skrabere og barber produkter på dåse. De er så forhippet på at fordømme og se sig mistænksom overfor kemi produkterne på dåse, at de helt glemmer at kigge på de produkter, de indirekte forsvare ved at sætte dåse produkterne i skammekrogen. Altså man skal ikke kaste med sten, hvis man bor i et glashus er der et fint ordsprog, der lyder…hæ…hæ
NU har jeg lige kigget på varedeklarationen for godt 20 af mine barber cremer - og de eneste, der er uden parabener (af hvad jeg kunne læse mig til) er Taylor Of Old Bond Street og de helt nylancerede Proraso produkter. Tilgengæld er min TOBS Jermyn Street lanceret som et produkt for følsom hud, men den duft der er i er 100% ikke fra naturlige Essential Oils - med garanti ikke muligt. Det er ren cologne duft i Jermyn Street, en meget lækker cologne duft, men parfume-fri nægter jeg at tro på den er. UMULIGT - den er proppet med parfume !
De Proraso produkter du stadig kan købe her på siden er FULDE af 4-5 paraber, desuden indeholder selv min 410,- kr dyre elskede Santa Maria Novella barbercreme parabener og parfume - og den er sjovt nok produceret på samme fabrik, der også laver Proraso og Omega barbercreme. Af mine 25 unikke barber creme produkter - heraf 2 DR Harris, 2 Art of Shaving, 2 Truefitt & Hill, 2 Taylor of old bond street, 2 Proraso, 1 Omega, 1 Musgo Real, 2 Penhaligon, 2 Castle Forbes, 1 Acqua Di Parma, 1 Xpec, 1 Santa Maria Novella, 1 Acca Kappa 1869 pot, 1 Kent GB, 1 Fitjar, 1 Speick, 1 Erasmic og 1 I Coliniali - der indeholdt de 18 parfume og de 20 parabener - samt nogle indeholder Essential Oils i så stærk en koncentration, at de fremkalder allergisk reaktion hos rigtig mange brugere (Castle Forbes Lime og Penhaligon Blenheims Boquet (ellers er BB fuld af Parfume)), at den gør mit foretrukne barberprodukt på dåse til skamme - min Sanex Barbergel indeholder parfume, men ingen parabener og jeg har nu brugt den i godt 6 år og min hud har aldrig været sundere.
Desuden tror jeg du lidt naivt antager, at alt 'naturligt' fra naturen er godt for huden. Der tager du fejl. Kan f.eks fortælle dig, at mine 2 Castle Forbes barbercremer begge indeholder naturlige Essentiel Oils i meget stærk koncentration, faktisk så meget, at jeg af og til får en reaktion når jeg bruger Castle Forbes Lime cremen - og jeg ved flere andre heller ikke tåler Castle Forbes Lime af samme årsag og Essentiel Oils er naturlige olier, blot hjælper det ikke de er naturlige, hvis de er så stærke i koncentrationen, at de fremkalder en allergisk reaktion.
Hvis jeg fik en kilde, der overbevisende gjorde mig opmærksom på, at stoffer i barbergel på dåse var decideret farlige, så ville jeg stoppe med at anvende dem. Indtil videre kan jeg kun se, at visse barberprodukter på dåse indeholder paraber og parfume, som begge i ete vist omfang medfører allergiske og er mistænkt for at kunne give hormon forstyrrende gener - men alle mine 25 barbercremer - alle top top top produkter indkøbt siden august 2011, indeholder NØJAGTIGT netop i stort omfang de samme farlige stoffer som barbergel på dåse i vid udstrækning også gør…… så kan ikke rigtig se argumentationen lige på dette område står i barber creme og barber sæbes favør - det er som jeg ser det totalt uafgjort…..hmmmmm
Ha' en rigtig fin aften :)
VH Claus
|
CHSeifert
|
17. maj 2012
Torsdag den 17. maj
Øl: Fur Steam Beer
Musik: Nas - Ilmatic
Havde 3 dages stubbe, så slidede et nyt Feather DE blad ind i min Mühle Sophist DE skraber og gik i gang.
Skraber: Mühle Sophist DE (R89) Barber Blad: Feather HI SP Børste: Mühle Sophist Silvertip Skål: Custom Made keramisk shaving bowl Barber Creme: Xpec - fantastisk lækkert, dyrt og fortræffeligt produkt After Shave Splash: DR Harris Pink After Shave Balm: Edwin Jagger Aloe Vera AS Fugtighedscreme: Lancome Men Age Fight Gel + Eye Gel Eau De Toilette du Jour: Frederic Malle Geranium Pour Homme
Go' aften Gents :)
Sidst opdateret den 17. maj 2012 kl. 21:32
|
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
|