CHSeifert
|
17. april 2012
Til Ole
Jeg har nu passeret 40 barber cremer - rangerende fra Xpec til 650,- dåsen og Aqua Di Parma til 450,- dåsen ned til Ingram til 22,- tuben og Erasmic til 35,- tuben - og har stadig til gode endnu helt at få brugt en barber creme op af samme grund :)
Jeg har måtte smide en Musgo Real tube og en Speick tube ud, da de var blevet mast under transport i min toilettaske - men ellers har jeg endnu ikke fået noget brugt op endnu....hæ...hæ - har været igang siden august sidste år med DE barbering.......
Ha' en fortræffelig aften - gælder alle herinde naturligvis ! Bayern M - Real Madrid kalder på mig.......
Vh Claus
|
Søren H. Møller
|
18. april 2012
Onsdag
Musik Pink!
Hardware Bukhave Scuttle Semogue 1800 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (33)
Software Ingram Shaving Cream Myrsol Agua De Limón Ferrari Black EDT
Hav en rigtig god dag :o)
Mvh. Søren
|
Grenberg
|
18. april 2012
Onsdag:
Ittala skål Merkur 34C med Feather blad (22) Shavemac 23 mm kost, SIlver tip
The Handmade Soap Co., sæbe med troldnød Proraso pre-shave cream med menthol Proraso shavingsoap, aloevera, green tea Proraso aftershave balsam
Endnu et forslag til en utrolig lækker barbering hvor softwaren især er prisbillig og utrolig lækker.
Proraso er bare en serie man vender tilbage til igen og ogen.
Mvh
Grenberg
|
Ole
|
18. april 2012
Grenberg @ Tak for den forklaring... Jeg var bare lidt nysgerrig, fordi jeg er inde i en dårlig stime, hvor jeg har prøvet både at dyppe børsten, men også at tage en tsk, og skrabe en god mandel-størrelses portion ud, og alligevel, får jeg et dårligt skum lige for tiden :( Så spørgsmålet var skam mere, for lige at se, om jeg bare står og smider en masse creme ud uden grund... Jeg ved sku' ikke lige, hvad det er der sker for tiden, men et eller andet er der galt, og jeg pisker løs som en sindsyg, men på trods af det, får jeg et noget underligt skum for tiden, og jeg har så mange forskellige cremer, og resultatet er sku det samme, så det må være mig eller vandet der er noget galt med :S
|
Ole
|
18. april 2012
CHSeifert @ Hehe ja det bliver hurtigt et problem, når man får købt for meget :P
|
Grenberg
|
18. april 2012
@ Ole hmm lyder mystisk
Når jeg bruger crem, som er mit fortruksne så kommer jeg enten det fra tube (måske en halv mandel) eller også kører jeg lige børsten rundt i bøtten.
Jeg starter med at komme vand i en skål ligesom når jeg lader med sæbe, endelig ikke særlig meget måske en tsk fuld og så "pumper" jeg børsten nogle gange og går i gange med at skumem op, på fører fand stille og roligt lidt efter lidt og kun dryp indtil at cremen bliver som den skal være.
Der er selvfølgelig forskel på cremer og hvor meget eller hvor lidt vand der skal til. Fesk har jeg aldrig slået en Truefitt ihjel men har gjort det ved flere lejligheder med TOBS. Musgo real kan også være svær at skumme op.
Mvh
Grenberg
|
Cato Jürgensen
|
18. april 2012
Onsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Feather All Stainless DE, med Feather. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Mr. Taylor Barbercreme . Proraso Aftershave - Liquid cream.
Savner min Pils DE! Feather DE skraberen syntes jeg ikke barberer helt tæt nok efter mit temperament. Andre vil helt sikkert elske den da den er meget mild, men jeg er ikke dus med men. Desværre, da det er en top fed skraber! Imorgen er Pilsén på banen igen:o).
Fortsat god dag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Claus Olesen
|
18. april 2012
Onsdag
Keramisk skål fra Bilka Merkur 38C DE skraber (Gillette Platinum blade) (1) Mühle Silvertip Fibre, Black (syntetisk) Bloc Osma Alum blok
Proraso Preshave - Aloe & Green Tea Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea Proraso Aftershave - Liquid cream Nivea Sensitive Face Care Moisture Cream
Resultat: Næsten Best Shave Ever! Ved ikke om det var Proraso barbersæbe vs. Body Shop cremen der gjorde, at jeg faktisk havde næsten nul irritation (håber jeg ikke, for Body Shop cremen giver det lækreste skum) eller om det var fordi jeg bruge preshaven før hvert pas (endda 2 gange før det første pas, men det var også fordi jeg havde en del dages vækst, så jeg ville være sikker på, at skægget var blødet godt op)? Men det var super og den ekstra vægt fra min 38C (som jeg også brugte til min allerførste, knapt så vellykkede, barbering) gjorde, at jeg var ekstra, ekstra sikker på ikke at trykke mod huden. 2 WTG pas og 2 XTG pas (i hver retning) og jeg har en Damn Fine Shave. Kunne endda gå ATG på et forsigtigt pas på det nederste af halsen med resterne af min lather (det eneste sted jeg fik antydningen af irritation, men det forsvandt hurtigt igen).
|
Ole
|
19. april 2012
Grenberg @ Ja det er lidt underligt, for jeg syntes ikke, at jeg har gjort noget anderledes, end før :S Idag, fik jeg dog et nogenlunde skum, med Truefitt & Hill Ultimate Comfort Cremen, hvor jeg tilsatte 1 tsk af gangen, men stadigvæk ikke, det skum jeg gerne vil have :( Men igen, tak for din meget detaljeret beskrivelse :)
|
Ole
|
19. april 2012
Sv:
Onsdag
Hardware:
Muhle R89 - Red Personna - ( 2 ) Skål fra Tiger The Shaving Company - Silvertip
Software:
Preshave - Ole Henriksen - African Red Tea Foaming Cleanser Proraso Menthol Preshave Truefitt & Hill - Ultimate Comfort Alum Blok Hjemmelavet Aftershave Splash Proraso Aftershave Taylor Of Old Bond Street - St. Jermyn Cologne
|
Cato Jürgensen
|
19. april 2012
Torsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE med Feather (2). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood aftershave gel.
Rigtig god dag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
19. april 2012
Torsdag
Musik Ella Fitzgerald
Hardware Proshave Scuttle Standart Pure Badger Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (34)
Software Ingram Shaving Cream Christian Dior Fahrenheit After Shave Christian Dior Fahrenheit EDT
Hav en go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Ole
|
19. april 2012
Torsdag
Hardware: Skål fra Tiger The Shaving Company - Silvertip Muhle R89 - Red Personna ( 3 )
Software: Proraso Cutting Edge - Glycerin Cleansing Bar Truefitt & Hill - Ultimate Comfort Oil ( Preshave ) Erasmic Shave Cream Proraso Cutting Edge - Protective Aftershave Cream Truefitt & Hill - Clubman Cologne
Det Personna blad, var godt nok elendigt! 3 barberinger, og nu fik det lov til at møde skraldespanden :P
Rigtig go' aften d'herre :)
|
Grenberg
|
19. april 2012
Torsdag:
Ittala skål Merkur 34C med Feather blad (23) Shavemac 23 mm kost, SIlver tip
Taylor of Old Bond Street shaving cream, St. Jeremy Alu blok Taylor of Old Bond Street luxery balm, Mr. Taylor Taylor of Old Bond Street Eton Cologne
Virkelig lækker barbering men desværre forsvinder duften af Eton for hurtigt
Mvh
Grenberg
|
Søren H. Møller
|
20. april 2012
Fredag
Musik Ella Fitzgerald
Hardware Bukhave Scuttle Semogue 1438 Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (35)
Software Ingram Shaving Cream Proraso Liquid Cream After Shave Scottish Fine Soaps Classic EDT
Go' weekend :o)
Mvh. Søren
|