Forum - Dagens barbering - Dagens barbering
Bruger 

Søren H. Møller

14. april 2012

Lørdag

Proshave Scuttle
Semogue 1800
Semogue Owners Club, kirsebærtræ
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (30)

Nivea for Men Shaving Cream
Nivea for Men Replenishing After Shave Balm
Penhaligon's Douro Eau de Portugal

Go' lørdag  :o)

Mvh.
Søren

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

14. april 2012

Lørdag

Hardware
Mühle sæbeskål.
Pils Rasur DE, med Gillette 7 O'Clock
Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.

Software
Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som Pre Shave).
Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea.
Proraso Aftershave - Liquid cream.

Søren@ Godt at se dagens barbering fra dig igen:o). Troede at du var gået i barbering strække, siden at du ikke har lagt dagens barbering ind den seneste uge;o).

God dag d´herre:o).

Mvh Cato

Claus Olesen

14. april 2012

Søren har vist været på langfart, så han er nok lovligt undskyldt. ;-)
Jeg er bare imponeret over alt det han har fået slæbt med sig på sin ferie. :-p

For mit vedkommende...
Holder pause i dag. Går med en masse tanker omkring hvordan jeg skal gribe tingene an herfra. Skal jeg starte lidt "forfra" igen og tage 2 uger med kun 2-3 WTG pas (selv om det vil irritere mig ikke at få særligt tætte barberinger og hårene vil hænge fast i trøjer osv)? Skal jeg gro mit goatee ud igen, så jeg ikke behøver tænke på det område her i starten (overlæbe og hage)? Bestille nogle Feather og 7 o'Clock blade og se om jeg får mere reduktion med dem?
Hmmm, tænke tænke. :-p

Grenberg

14. april 2012

Lørdag aften:

Ittala skål
Gillette Fat Handled med Gillete 7'O clock blad
Edwin Jagger Best Badger kost

Taylor of Old Bond Street cream, St. James
Truefitt and Hill Trafalger aftershave balsam

God aften til alle

Mvh

Grenberg

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

15. april 2012

Søndag

Hardware
Pils Rasur DE, med Gillette 7 O'Clock (5).
Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.

Software
Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave).
Nanny's Silly Soap Lavender Barbersæbe.
Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm.

Så havde jeg en dag hvor jeg havde tålmodighed til at eksperimentere og finde den metode, hvor at Nanny sæben virker optimalt for mig:o). Face Lathering var løsningen på det. Super lækker barbering med et dejligt beskyttende skum:o). BBS som altid med min Pils DE!

Uha, jeg glæder mig til imorgen. Så tror jeg at mit stativ fra Pils dukker op og så skal min Pils kost indvies:o).

Rigtig god dag d´herre:o).

Mvh Cato

Sidst opdateret den 15. april 2012 kl. 15:18

Grenberg

15. april 2012

Hvordan kan man ignorere folks indlæg ?

Får en underlig rysten i hænderne og mundvigen løber i vand hver gang jeg ser Cato's Pils set-up og nu snart med bøste og holder hmm.

Hvor var det man kunne donere en nyre henne ?

God søndag til alle

Mvh

Grenberg

Grenberg

15. april 2012

Søndag;

Gillette Fat Handled Tech med 7 o'clock blad
Edwin Jagger Best badger kost

The Hand Made Soap Company shaving soap
Fluid aftershave, Suave

Bliver mere og mere glad for den sæbe på trods af det ringe skum, super fedt glid og beskyttelse. Dog ikke en bbs men alligvel rigitg lækker barbering.

Smiler som i videon med The Handmade Shaving Soap Company

I øvrigt, den Fat Handled Tech er virklig god.

Mvh

Grenberg

Andreas Skjæmt Andersen

16. april 2012

Gillette Slim
Semogue 1305

MWF
Aqua Velva Ice Blue

Barbering nummer 2 med min nye Slim - denne gang sat til 5 for ikke at fremprovokere indgroede hår.

Alt i alt en ok barbering. Måske skyldes det jeg er meget fortrolig med min Merkur 42C for jeg synes ikke jeg opnår lige så gode barberinger med mine andre skrabere.
Der er altid pletter hvor jeg har stubbe tilbage - det oplever jeg ikke med Merkur skraberen.

Aqua Velvaen var rigtig dejlig her inden jeg tager afsted til min nye skole for det næste års tid.

Søren H. Møller

16. april 2012

Mandag

Bukhave Scuttle
PenWorks Super Silvertip
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (31)

Ingram Shaving Cream
Proraso After Shave
T&H Freshman Cologne

Hav en god dag  :o)

Mvh.
Søren

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

16. april 2012

Mandag

Hardware
Pils Rasur DE, med Gillette 7 O'Clock (6).
Pils Rasur Barberkost, Silver Tip, 21 mm.

Software
Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave).
Mitchell's Wool Fat Barbersæbe.

Så blev Pils kosten indviet:o). Kostens første blomstring ses på billedet. Den er virkelig lækker!

Mvh Cato

Grenberg

17. april 2012

Tirsdag morgen:

Gillette Fat Handled Tech (60 kr på nettet)
Gillette 7 o'clock blad (3 kr, Proshave)
Edwin Jagger Bedst badger kost (ca 300 kr på nettet)

Eramisc shavestick, smeltet til puck (25 kr hos Proshave)
Oldspice whitewater aftershave (39 kr med deo i grænsebutikker)

Dagens barbering er ment som en ide til nye brugere at man godt kan barbere sig på old school maner uden at det koster en formue og så samtidig få en lækker barbering der er bedre end flerklinge skrabere.

Eramisc "pucken" har nu holdt til ca 25-30 barberinger og der er lang vej endnu til den er brugt op, meget godt af en stick tik 25 kr. og så giver den et fornuftigt glid og dufter faktisk godt.

Bevares kan da godt mærke at, opgraderer vi lige en smule i grej så får man også en bedre skum og mere plejende osv. men bare  det at skifte til en DE skraber giver så meget bedre og sundere en barbering.

God dag til alle

Mvh

Grenberg

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen

17. april 2012

Tirsdag

Hardware
Mühle sæbeskål.
Pils Rasur DE, med Gillette 7 O'Clock (7).
Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.

Software
Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som Pre Shave).
Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea.

Rigtig godt indlæg Grenberg! DE barbering behøver bestemt ikke at være dyrt, for at være lækkert. Dyrt grej er langt hen af vejen blot luxus og bestemt ikke nogen nødvendighed. Hvad man investerer i, er meget et spørgsmål om temperament.

Mvh Cato

Ole

17. april 2012

Jeg er helt enig med Cato, super godt indlæg fra Grenberg :)

Nu mens der bliver snakket Pris og Holdbarhed... Hvor mange barberinger, får i ud af en 75ml tube eller 190gr bowl med barbercreme!?

Grenberg

17. april 2012

@Ole øhh godt spørgsmål med cremen, når jeg bruger bøtter dypper jeg kosten i cremen og får som regel for  meget crem på (hellere for meget end for lidt..og her var crem der mentes). Alle mine cremer/sæber indgår i roationer og vil selvfølge holde længere end hvis jeg holdte mig til kun et produkt, men vil tror en bøtte holder ca en 3 månder og en tube halvanden. Har erfaringer med at sæberne holder til længere tid.

Vi kan jo så sammenligne med skum på flaske. Mange af de produkter der kan købes hos Proshave i crem og sæber kan efter min mening sagtens hamle op med de dyrere mærke varer i skum.

Et godt eksempel er Biotherms og Clarins  barberskum som koster ca. 165 kr. Efter min mening er de ikke nær så gode som fesk. sæberne fra Mitchells eller Nanny's til 60 kr. I det  er en skum på flaske, skal der bruges langt mere til en DE barbering end hvis man piskede en sæbe eller en crem op med kost.

Endnu en grund til at købe en god kost som hurtigt er tjent ind og så en god sæbe eller crem.

Mvh

Grenberg

Sidst opdateret den 17. april 2012 kl. 14:17

Søren H. Møller

17. april 2012

Tirsdag

Proshave Scuttle
Vie-Long Professional no. 2
Gillette Fat Handled Tech med Derby Extra (32)

Proraso Shaving Soap
Williams Ice Blue After Shave
D.R. Harris Arlington Cologne

Rigtig go' dag  :o)

Mvh.
Søren

Sidst opdateret den 17. april 2012 kl. 16:15
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering
Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Alvarez Gómez, Anthony, Baxter of California, Better Be Bold, Beviro, Daimon Barber, Derby, Dovo, Floïd, Floris London, Irving Barber, LEA, Mario Lorenzin 1975, Mondial, Mr. Bear, MÜHLE Shaving, Nom, OneBlade, Percy Nobleman, PILS Rasur, Plisson 1808, Proraso, Proshave, Taylor of Old Bond Street, Tenax, Triumph & Disaster, Truefitt & Hill & Valobra.

Vi forhandler eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk