Cato Jürgensen
|
9. april 2012
Mandag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby Extra (14). Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm.
Rigtig god dag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Grenberg
|
9. april 2012
@Cato man forstår jo godt at du bruger dette set-up så tit, rene lækekrier. Den aftershave skal jeg vist have fingre i sammen med cremen i samme serie.
Mitchells har jeg flere gange sagt at jeg ikke gider mere og hvergang den har fået pause og bliver brugt igen så finder jeg ud af hvor lækker den egentlig er og at den ikke kan undværes
Mvh
Grenberg
|
Cato Jürgensen
|
9. april 2012
Grenberg@ Jeps, det er lækkerier:o). Af hensyn til lækkert hardware, så er der endnu mere på vej. Jeg tror jeg har fået en mindre neurose;o). Meeen, så er det vidst også slut med det, for en rum tid!
MWF sæben er min hellige gral, må jeg ærligt indrømme. Den vil jeg ikke undvære for guld. Den håber jeg aldrig at den udgår. Den giver den ultimative beskyttelse og så bliver huden simpelthed babyblød efter barbering.
At afslutte en MWF barbering med Truefitt and Hill Ultimate comfort aftershave balm, sætter lige prikken over iét, da den også indeholder lanolin. Det er helt vilt, så lækker en hud man har efter at den er tørret ind;o). Den kan varmt anbefales!
Mvh Cato
|
Cato Jürgensen
|
10. april 2012
Tirsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE med Derby Exstra (15). Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood aftershave gel.
Mvh Cato
|
Claus Olesen
|
10. april 2012
Tirsdag
Keramisk skål fra Bilka Mühle R89 DE skraber (Gillette Platinum blade) Mühle Silvertip Fibre, Black (syntetisk) Bloc Osma Alum blok
Proraso Preshave - Aloe & Green Tea The Body Shop Maca Root Shave Cream Proraso Aftershave - Liquid cream Nivea Sensitive Face Care Moisture Cream
Resultat: Wohoo! Første næsten BBS barbering jeg har fået efter jeg er begyndt på DE barbering! Men den fik også hele svineriet i prep-perioden. Nu har jeg dels gået siden i torsdags med min knap så gode barbering, som skulle "hele", og har måtte springe over barberingen de sidste 2 dage af andre grunde. Men resultatet af det var så, at jeg fik studeret groretningen grundigt igen og lavede et par småjusteringer i hvor jeg kørte xtg og atg. Men, som sagt, pre-perioden fik hele armen med "Kyle's [extended] Prep": Først preshaven på og så lade det sidde mens jeg rørte mit skum op. Så en varm klud på ansigtet i ca. 45 sekunder. Skum på og massere det godt ind i skægget med fingerspidserne. Så varme klude på i ca. 3 minutter (skiftede dem ud efterhånden som de blev kolde). Derefter skum på igen og så til barberingen. Og sikke en forskel! Knap nok noget at mærke når hårene blev skåret over (og det med 5 dages skægvækst). Dét sammen med justeringen af nogle af mine strøg gjorde, at jeg tror jeg uden problemer kan barbere mig i morgen igen, hvilket er første gang! Min eneste bekymring er, at jeg stadig tydeligt kan mærke alum blokken i næsten hele ansigtet, hvilket jo kan tyde på, at jeg få skrabt mere i huden end er hensigtsmæssigt. Men syntes det er svært at ændre på vinklen på bladet og samtidig få hår af (har lavet 2 wtg, 1 xtg og 1 atg i dag).
Bonus note: Over de næste dage vil jeg lave et andet eksperiment i badeværelset, som måske også kan få indflydelse på barberingen... men mere om det når jeg har afprøvet det. ;-)
Sidst opdateret den 10. april 2012 kl. 17:07
|
Cato Jürgensen
|
11. april 2012
Onsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Gillette 7 O'Clock Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som Pre Shave). Proraso Barbersæbe - Aloe & Green tea. Proraso Aftershave - Liquid cream.
Egentlig underligt! Dette blad fungerer slet ikke for mig i min Feather DE. I min Pils DE fungerer det perfekt. Perfekt BSS uden nogen form for irritation. Det er sådan det skal være!
God dag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Grenberg
|
11. april 2012
Onsdag eftermiddag:
Ittalla skål Merkur 34C med Featherblad (16) Shavemac kost 23 mm
The Handmade Soap Co med troldnød The Handmade Soap Co shaving soap Arran aftershave balsam med cirtrus Eton Cologne, TOBS
Mit første forsøg med sæben fra The Handmade soap Co. er meget skuffende, prøvede 3 gange og fik en elendig skum ud af det og intet glid i skraberen, men giver ikke op for let, skal vist goole hvordan man bedst får den skummet op. Til gengæld virker det som om at den fugter fint og giver en god beskyttelse efter barbering.
Og så lige et måske dumt spørgsmål til de kloge hoveder her, hvordan bruger man en cologne på den rigtige måde, er det et lille sprøjt på halsen eller køres ud som en aftershave på hals og kind ?
Eton dufter iøvrigt rigtig rigtg godt men hvis St James cremen dufter hen ad colognen så har jeg fundet min nye bedste ven ahh.
Mvh
Grenberg
Sidst opdateret den 11. april 2012 kl. 18:15
|
Claus Olesen
|
11. april 2012
Onsdag
Keramisk skål fra Bilka Mühle R89 DE skraber (Gillette Platinum blade) (2) Mühle Silvertip Fibre, Black (syntetisk) Bloc Osma Alum blok
Proraso Preshave - Aloe & Green Tea The Body Shop Maca Root Shave Cream Proraso Aftershave - Liquid cream Nivea Sensitive Face Care Moisture Cream
Kort udgave af "Kyle's Prep" - havde lidt travlt.
Resultat: Stadig lidt øm her sidst på dagen. Skulle ikke have forsøgt ATG og bare stillet mig tilfreds med de andre strøg (selv om WTG og XTG overhovedet ikke får mig tæt på en glat barbering). Er stadig irriteret over, at min hud er så irriteret efter barberingen. Er i tvivl om det er vinklen den er gal med, siden jeg flere steder kan læse, at man burde kunne tage helt op til 6-8 pas uden irritation. Trykker ikke og holder meget let på skraberen. :-/ Måske er huden bare ikke "hård" nok endnu? Har desuden lige fået 2 vareprøver med fra The Body Shop, deres razor relief AS og den ene af deres fugtighedscremer. Jeg er super glad for shave cremen, så håber de andre ting også kan bruges.
@Grenberg: Cologne/EdT skal påføres let på "varme" steder, dvs. steder hvor blodet er tæt på huden. I hovedet er det f.eks. på halsen og bag ørerne. Et sprøjt på brystet er der også mange der bruger. Ellers er håndledene også et godt sted. Det vigtigste er bare ikke at overdrive det. Er der en atomizer/forstøver på ToBS colognen (jeg har jo kun en prøve af den i en anden beholder)? Ét sprøjt i hver side er rigeligt. Ellers hold en finger for tuden og lige vend flasken en gang og så smør det på med fingeren. Så altså IKKE som en AS i hele hovedet, det vil være alt for voldsomt.
Glad for, at du kan lide Eton duften, jeg er som nævnt før også ret vild med den. Hvordan vil du beskrive St. James duften (og det er jo selvfølgelig ikke sikkert at colognen dufter 100% magen til)?
|
Claus Olesen
|
11. april 2012
Dobbelt post
Sidst opdateret den 11. april 2012 kl. 21:26
|
Claus Olesen
|
12. april 2012
Ang. The Handmade Soap Co shaving soap
Det ser ud til, at du ikke er den eneste der har oplevet problemer og skuffelse med The Handmade Soap Co shaving soap: http://badgerandblade.com/vb/showth...
|
Cato Jürgensen
|
12. april 2012
torsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Gillette 7 O'Clock. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God dag d´herre:o).
Mvh Cato
|
Grenberg
|
12. april 2012
@Claus
Fandt samme tråd i går og fandt ligende på andre forums. Donnah som ejer The Handmade soap Company skrev på et andet forum and for ham var det vigtiegre at den beskytter og har den mousurising effekt end selve skummet, jeg mener dog at man sagnets kan lave en sæbe der beskytter og pler og samtidig have godt skum. Så en fyr der skrev at den er genial til uberlather (crem blandet i sæben) og det kan jeg sagnets forstille mig. Jeg kan nu godt alligevel se mig selv blive glad for sæben da den har en virklig virlig lækker effekt efter barbering og med lidt crem i tror jeg den bliver super godt.
Duften kan diskuteres da den dufter ret røgede men jeg kan nu godt lide den og synes den er makulin.
Mvh
Grenberg
|
Grenberg
|
12. april 2012
Torsdag aften:
Samme set-up som onsdag bortset fra at aftahershave var Proraso splash.
Som skrevet oven over har jeg googlet sæben fra The Handmade Soap Company og læst om barbersæben og hvor utilfredse mange er med den. Besluttede mig idag at påføre den direkte i ansigtet og igen umuligt at få en flødeskums agtig skum ud af den, den bliver simpelthen ikke stabil og cremet men det der gør mig glad i dag er at jeg tydeligt kunne mærke hvor godt den fugter huden især efter barberingen, efter min vurdering giver den bedre beskyttelse efter barberingen end Mitchels. man skal nok ikke forvente en cremet og stabil skum og jeg har ikke fået en bbs barbering med den, men tilgengæld har jeg fået en virkelig blød hud og den føles super godt efter barberingen. Måske er tippet med crem i den ikke så tosset, det skal ihvertfald afprøves.
Mvh
Grenberg
|
Cato Jürgensen
|
13. april 2012
Fredag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE med Gillette 7 O'Clock. Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood skin food (som preshave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme, Sandalwood. Taylor Of Old Bond Street Sandalwood aftershave gel.
Mvh Cato
|
Claus Olesen
|
14. april 2012
Fredag
Keramisk skål fra Bilka Mühle R89 DE skraber (Gillette Platinum blade) (3) Mühle Silvertip Fibre, Black (syntetisk) Bloc Osma Alum blok
Urtegaardens E-vitaminolie ØKO + varmt håndklæde = pre-shave The Body Shop Maca Root Shave Cream The Body Shop Maca Root Razor Relief* The Body Shop Maca Root Energetic Face Protector* Geo F. Trumper Sandalwood skin food (mest for duftens skyld ;-) )
* Har fået et par prøver på dem.
Resultat: OK. Kunne gå ATG på kinderne, men ikke på halsen og overlæben/moustacheområdet (kun 2 x WTG og 2 x XTG). Stadig irritation, især på halsen, men ikke noget der sved i længere tid.
|