Søren H. Møller
|
23. marts 2013
Lørdag
Bukhave Scuttle Semogue Owners Club 2-band i kirsebærtræ 13/16" Belbo
Proraso Shaving Cream Nivea Replenishing ASB T&H Sandalwood Cologne
Go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Ib Keller
|
24. marts 2013
Søndag
Skål fra Netto Muhle fine badger kost Edwin Jagger DE 89bl med Derby Extra
Proraso Eucalyptus og Menthol Pre-shave Proraso Eucalyptus og Menthol Sæbe + Proraso Eusalyptus og Menthol Creme Proraso ASB DR Harris Trad. EDC
Go' dag d'herre...:-)
PS. Skal vist lige have justeret teknikken lidt, da jeg indimellem får lavet lidt Burn på halsen..:-( Hvad er bedste middel når man nu har fået lavet lidt Burn?
Mvh Ib
Sidst opdateret den 24. marts 2013 kl. 16:26
|
Ole
|
24. marts 2013
Ib @ Det sidste stykke tid, har jeg brugt Jojoba Olie, fordi det er den Olie, som matcher vores hud bedst, da den har en næsten ens sammensætning, som vores ( Sebum ) Plus 1 dråbe Tetræ Olie, for sin helende og antiseptiske virkning, og 1 dråbe Æterisk Olie, enten Lavendel, som er meget helende for huden, eller Sandeltræ Olie, eller endda begge dele... Isterninger virker også enormt godt, og så lige afslutte med lidt Jojoba Olie :)
Uanset hvilken Aftershave jeg bruger, ender jeg altid med at bruge Jojoba Olie efterfølgende, for hvis jeg ikke gør, så går der MAX 3 timer, så er mine kinder / pande / næse fedtet, og der er ikke noget jeg hader mere end fedtet hud :(
|
Ib Keller
|
24. marts 2013
Ole@ Tak for det gode råd. Det skal da helt klart prøves..:-) Blander du bare olierne 1:1 eller har du en "opskrift" du bruger?
Mvh Ib
|
tmk
|
24. marts 2013
Søndag
Søstrene grene skål Merkur 37c med derby blad Dovo pure badger
Trumper sandalwood skinfood preshave Mitchells Wool fat sæbe Taylor alum blok Trumper sandalwood skinfood
T & H trafalgar cologne
God dag Mvh torben
|
tmk
|
25. marts 2013
Mandag morgen
Søstrene Grene skål Merkur 42C med Derby blad Dovo Pure Badger
Trumper limes skinfood preshave Palmolive (europæisk) sæbe Taylor alum blok Proraso after shave splash
Givenchy blue label edt
I dag prøvede jeg for første gang en palmolive shave stick købt i Danmark. Dog har jeg revet den op i en skål med et rivejern, da jeg ikke kan bruge shave sticks på traditionel vis.
Jeg har i forvejen en sæbe bestående af tre palmolive shave sticks købt i Australien, og troede ikke at der var forskel.
På badgerandblade fandt jeg ud af, at den australske palmolive shave stick ikke er talgbaseret som den europæiske (!), og jeg må konstatere, at der er mærkbar forskel imellem de to. Selv om den australske på ingen måde er dårlig, er den europæiske dog at foretrække. Skummet er mere stabilt, og der er bedre lubrication.
God dag, mvh Torben
|
Ole
|
25. marts 2013
Torben @ Som Pre-Shave, fugter jeg ansigtet, så olien kan binde fugten, og så hælder jeg bare lidt i hånden og masserer ind, ikke nogen speciel dosering, bare lige nogle få dråber er nok, men det afhænger jo af hvor fedtet du vil have det... Som After-Shave, bruger jeg 2 - 3 dråber, blandet med f.eks.: 1 dråbe Æterisk Olie, og et par dråber koldt vand, og det suger ind i huden med det samme, og man får en rigtig blød og lækker følelse :)
Mandag Aften:
Merkur 37C - Astra (#3) Traditional Shaving Supplies - Silvertip Skål fra Netto
Jojoba Olie - Pre-Shave Proraso Menthol - Pre-Shave Palmolive Classic Shaving Cream DO2 Alum Stick Proraso - Sul Filo Del Rasoio - Aftershave Jojoba Olie - Aftershave
Hav en god aften d'herre.
Ole
|
Martin Petersen
|
25. marts 2013
Mandag
Er på ferie i Portugal og stjæler lige lidt af forældrenes dyrtindkøbte internet :P
Gillette blacktip med Feather blad
Simpsons Commodore X1
Lavanda creme
Lavanda Eau de cologne
Nivea Sensitive AS balm
Hav en god uge!
Mvh Martin
|
Cato Jürgensen
|
26. marts 2013
Mandag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby Extra (10). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood Skin Food (som Pre Shave). Taylor Of Old Bond Street Barbercreme Mr. Taylor. Taylor Of Old Bond Street Mr. Taylor Aftershave Balm.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
27. marts 2013
Mandag
Horn skål Vie-Long 14831M Gillette Tech med Dorco Proraso Shaving Cream Nivea Replenishing ASB Ferrari Black EDT
|
Søren H. Møller
|
27. marts 2013
Tirsdag
Horn skål Semogue 1800 Gillette Tech med Dorco Proraso Shaving Cream Nivea Replenishing ASB Ferrari Red EDT
|
Søren H. Møller
|
27. marts 2013
Onsdag
Horn skål Semogue 820 Gillette Tech med Dorco Proraso Shaving Cream Proraso Liquid Cream AS Penhaligon's Blenheim Bouquet EDT
Hav en god aften :o)
Mvh. Søren
|
Ib Keller
|
28. marts 2013
Søren@ Stor ros til dig. Det er nogle kanon flotte billeder du får taget, og så på nogle dejlige lokationer..(syntes det ligner lidt det gode gamle vesterhav)..
Mvh Ib
|
Ole
|
28. marts 2013
Søren @ Hvad er din mening om Dorco blade?
|
Cato Jürgensen
|
28. marts 2013
Torsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby Extra (11). Dovo Barberkost, Mat Alu, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood Skin Food (som Pre Shave). Proraso Barbersæbe - grøn te og havre-ekstrakt. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
|