tmk
|
17. marts 2013
Lørdag
Søstrene Grene skål Merkur 37c med helt nyt Derby blad Dovo Pure badger
Truefitt & Hill luxury shaving soap Taylor alum blok Crabtree & Evelyn sandalwood asb Og desværre også Proraso Razor Burn repair
Turde ikke sætte et feather blad i min nye merkur 37c slant bar, men det skulle jeg måske have gjort, fordi et eller andet gik helt galt. På trods af at Derby bladet var helt nyt, virkede det som om at det var sløvt. Straffen kom prompte 10 minutter efter barberingen var færdig, i form af razor burn på halsen.
Jeg tror ikke at det var sæben, T&H plejer ikke at svigte. Måske sætter en slant bar som 37c'eren højere krav til, hvor skarpt bladet skal være.
God dag, mvh Torben
|
Søren H. Møller
|
18. marts 2013
Mandag
Japansk Risskål ItalianBarber 2012 LE af Semogue Mühle R101 med Feather
Erasmic Shaving Cream Nivea Replenishing ASB Penhaligon's Blenheim Bouquet EDT
Hav en god dag :o)
Mvh. Søren
|
tmk
|
18. marts 2013
Mandag morgen
Søstrene Grene skål Merkur 42C med feather blad Dovo Pure Badger
Trumper Limes skinfood preshave Harris Marlborough sæbe Crabtree & Evelyn ASB
Harris Marlborough cologne
God dag, mvh Torben
|
Ole
|
18. marts 2013
Torben @ Merkur 37C, har jeg ikke oplevet problemer med endnu, uanset hvilket blad jeg har fodret den med :)
Hvad angår razorburn, vil jeg dog sige, at jeg har 2 gange i slutningen af 2012, 2 dage lige efter hinanden, været så uheldig, at jeg blev helt rød på mine kinder... Det var en kemisk reaktion, som var kombinationen af først at vaske ansigtet med en ansigtssæbe, og så barbersæbe / creme... Når det så er sagt, så var det underligt, for det var 2 forskellige ansigtssæber samt 2 forskellige barbersæber / cremer, så det var sku lidt underligt.
Mvh
Ole
|
tmk
|
19. marts 2013
Tirsdag morgen
Søstrene Grene skål Merkur 42C med feather (samt et par forsigtige strøg med merkur 37c med Derby) Dovo pure badger
Mitchells Wool Fat sæbe Taylor alum blok Trumper Limes skinfood (as)
@Ole: Tak for dine kommentarer. Jeg tror at det er min teknik det er galt med. Tog et par forsigtige strøg med 37'eren her til morgen, med ekstra fokus på at ramme huden med en mere spids vinkel end normalt, og det lod til at virke udmærket.
God dag, mvh Torben
|
Søren H. Møller
|
19. marts 2013
Tirsdag
Horn Bowl Rudy Vey D01 2-band i horn 6/8" J.H. Potter's NON-XL
Erasmic Shaving Cream Nivea Replenishing ASB Boss Bottled EDT
Go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Ole
|
19. marts 2013
Torben @ Det lyder da som fremgang :)
Jeg kender det alt for godt, jeg er selv en klovn til det med " Rette " vinkler :P
|
Cato Jürgensen
|
19. marts 2013
Tirsdag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby Extra (8). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood Skin Food (som Pre Shave). Geo F. Trumper Coconut barbercreme. Proraso Aftershave - Liquid cream.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
|
tmk
|
20. marts 2013
Onsdag morgen
Søstrene Grene skål Merkur 42C med feather blad Semogue 620 boar
Palmolive sæbe Taylor alum blok Trumper Limes skinfood as Truefitt & Hill Grafton cologne
Hav en god dag mvh Torben
|
Søren H. Møller
|
20. marts 2013
Onsdag
Proshave Scuttle Semogue 2011 LE, Finest Bristle 2 11/16" Zepp
Erasmic Shaving Cream Nivea Replenishing ASB Scottish Fine Soaps Classic EDT
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
21. marts 2013
Torsdag
Bukhave Scuttle No Name Silvertip i ben 5/8" Kapitän Lindbergh
Proraso Shaving Cream Nivea Replenishing ASB T&H Spanish Leather Cologne
Mvh. Søren
|
tmk
|
21. marts 2013
Torsdag morgen
Søstrene grene skål Merkur 42C med Derby blad Dovo Pure Badger
Mitchells Wool Fat sæbe Taylor alum blok Trumpers Limes skinfood as
Truefitt & Hill Grafton cologne
God dag, mvh Torben
|
tmk
|
22. marts 2013
Fredag morgen
Søstrene Grene skål Merkur 42C med Derby blad Dovo pure badger
Truefitt & Hill ultimate comfort preshave oil Truefitt & Hill luxury shaving soap Taylor alum blok Crabtree & Evelyn sandalwood asb
Truefitt & Hill clubman cologne
God fredag, mvh Torben
|
Søren H. Møller
|
22. marts 2013
Fredag
Proshave Scuttle Vie-Long 2-band 6/8" Geo. Wostenholm & Sons "Celebrated Razors"
Proraso Shaving Cream Nivea Replenishing ASB T&H Freshman Cologne
Go' weekend :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
22. marts 2013
Fredag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby Extra (9). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip Badger.
Software Geo F. Trumper Sandalwood Skin Food (som Pre Shave). Mitchell's Wool Fat Barbersæbe. Truefitt and Hill Ultimate Comfort aftershave balm.
God aften d´herre:o).
Mvh Cato
|