Søren H. Møller
|
3. marts 2013
Søndag
Bukhave Scuttle The ShaveNook 2012 LE af Semogue 6/8" Thiers-Issard
GZD Shaving Soap Proraso Protective ASC Boss Bottled EDT
Hav en dejlig afslappende søndag :o)
Mvh. Søren
|
Martin Petersen
|
4. marts 2013
Søndag nat
SOC SE 2012 Gillette Black tip med Gillette 7 O´Clock Green
Proraso Pre-shave cream ARKO stick D.R. Harris Arlington Aftershave spalsh TOBS Jermyn street aftershave balm
Den Black tip er nok éen af mine bedste skrabere!
Mvh Martin
|
tmk
|
4. marts 2013
Mandag
Søstrene Grene skål Merkur 37c med Merkur blad Dovo pure badger
Truefitt & Hill ultimate comfort preshave oil Truefitt & Hill luxury shaving soap Crabtree & Evelyn sandalwood ASB
Første barbering med T&H preshave oil, plejer at bruge trumpers skin foods. Selv om T&Hs olie er meget tynd i konsistensen, lader den til at virke udmærket.
God dag, mvh Torben
|
Søren H. Møller
|
4. marts 2013
Mandag
"Kop" til barberkost Semogue 820 5/8" Mockba
GZD Shaving Soap Proraso Protective ASC Scottish Fine Soaps Classic EDT
Hav en god aften :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
4. marts 2013
Mandag
Hardware Mühle sæbeskål. Pils Rasur DE, med Derby Extra (3). Pils Rasur Barberkost, Silver Tip badger.
Software Geo F. Trumper West Indian Limes skin food (Som Pre shave). Geo F. Trumper West Indian Limes barbersæbe. Truefitt and Hill West Indian Limes aftershave balm.
God aften d´herre :o).
Mvh Cato
|
Søren H. Møller
|
5. marts 2013
Tirsdag
"Kop" til barberksot Frieb grisehårskost BOAC razor af PAL med Lord Super Stainless
GZD Shaving Soap Proraso Protective ASC D.R. Harris Arlington Cologne
Go' dag :o)
Mvh. Søren
|
Jesper L. Hansen
|
5. marts 2013
Cato hvor tæt ligger Trumper og Triefitt's West Indian Limes på hinanden? Her tænker jeg på duften.
|
Martin Petersen
|
5. marts 2013
Tirsdag
Vie-Long Hestehårs kost Gillette flare tip super speed
D.R. Harris Eucalyptus shaving cream D.R. Harris Arlington Aftershave splash 444 Aftershave gel
Go´aften :-)
Mvh Martin
|
tmk
|
5. marts 2013
Tirsdag morgen
Søstrene Grene skål Merkur 37c med merkur blad Dovo pure badger
Trumper sandalwood skinfood Harris Marlborough sæbe Taylor alum blok Crabtree & Evelyn sandalwood asb Harris Marlborough edt
God aften, Mvh torben
|
Cato Jürgensen
|
5. marts 2013
Hej Jesper Trumpers har en ufattelig lækker/naturlig duft. Truefitt & Hill dufter også rigtig dejligt, men er en smule syntetisk i duften i forhold til Trumpers. Desværre leverer Trumper ikke aftershave balm i denne serie. Truefitt & Hill´s aftershave balm er det bedste alternativ. Der er forskel i duften på de 2 fabrikater, men jeg syntes at de fungerer rigtig fint sammen. Mvh Cato
|
Ib Keller
|
6. marts 2013
Tirsdag Aften
Min aftenbarbering var med. Hardware. Skål fra Netto. Muhle Bristel kost. EJ De8911BL skraber, med Derby Ekstra
Software. Proraso Preshave Proraso barbersæbe + barbercreme. Proraso Aftershave.
Går forøvrigt og overvejer om jeg skal prøve en Tabac barbersæbe eller en Scottish Fine Soap... Nogen der har for og imod om de to?
|
tmk
|
6. marts 2013
Onsdag morgen
Søstrene Grene skål Merkur 37c med Merkur blad Semogue 830 boar
Body Shop Maca root shaving cream Taylor alum blok Emporio Armani aftershave (90'er retro, fandt den bagest i skabet)
@Ib Keller: Jeg kender ikke Scottish Fine Soap, men kan godt anbefale Tabac. Den er nem at skumme op, dufter herligt, og giver god beskyttelse mod bladet.
God dag, mvh Torben
Sidst opdateret den 6. marts 2013 kl. 08:29
|
Søren H. Møller
|
6. marts 2013
@Ib
Hvis du ikke har noget imod en lidt tung tobaksduft så vil jeg helt klart anbefale Tabac. Scottish Fine Soaps er en tricky sæbe, som det kræver nogen tilvænning til. Den er meget tørstig, og hvis den ikke får vand nok, er der ingen beskyttelse i skummet, der desuden opløses ret hurtigt. Når man har fundet ud af, hvordan den virker, så giver den en ok beskyttelse et godt glid, og så har den en duft jeg godt kan lide.
Tabac er væsentlig nemmere at skumme op, marginen mellem for lidt og for meget vand er ret stor, så selvom man ikke lige rammer plet, så kan man stadig få en god barbering. Tabac giver en rigtig god beskyttelse, et godt glid og kan man lide tobaksduften, er der ikke meget at betænke sig på. Er man ikke til tobaksduften, er det en anden sag, for den er ret tydelig.
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
6. marts 2013
Onsdag
"Kop" til barberkost Omega 10005 5/8" C.V. Heljestrand
GZD Shaving Soap Proraso Protective ASC Ferrari Black EDT
Ragekniven lå i postkassen da jeg kom hjem i går, så jeg morede mig med at få den restaureret og slebet i selskab med Champions League kampen i går aftes.
Go' dag :o)
Mvh. Søren
|
tmk
|
7. marts 2013
Torsdag morgen
Søstrene Grene skål Merkur 42C med Merkur blad Dovo pure badger
Truefitt & Hill Ultimate Comfort pre-shave oil Truefitt & Hill Luxury shaving soap Taylor alum blok Crabtree & Evelyn sandalwood ASB
Anden barbering med T&H pre-shave oil, efter tre dage med den aggressive Merkur 37c (som jeg ikke tror jeg for alvor har lært at kende endnu). Resultatet var godt, ingen irritation af nogen art.
God dag, mvh Torben
|