Forum - Aftershave - T&H 1805 Aftershave Balm
<<<12>>>
Bruger 

Grenberg


9. januar 2011


Hej Madsen

Nu er det min tur til at blande mig. Er nu ikke selv så firkantet som John med hensyn til sæbte kontra crem. Har både aftershave og cremen i 1805 serien og det er bare guf. cremen giver en tyk og lækker konsistens og er meget blød at få på, skraberen kører som en drøm henover. bagefter er den et en fornøjelse at få aftershaven på og den holder i mange timer.

Har so, sagt kun prøvet 1805 fra T6H men den er i hvertfald høj klasse.

Mvh

Grenberg

Grenberg


2. februar 2011


Hmm har ikke gen indrykket dette

John Kreiner

John Kreiner


14. marts 2011

Hej Grenberg...

Jeg lovede for efterhånden nogen tid siden, at næste gang, jeg kom til London, så ville jeg prøve at finde ud af oprindelsen til duft-navnet Grafton hos Truefitt & Hill.

Jeg har netop været i London, og var bl.a. på pub med manageren fra Truefitt & Hill.

Han kunne fortælle, at det ikke har noget med det "uægte" barn, som en konge fik uden for ægteskabet, og som i 1675 fik titlen Hertug af Grafton at gøre. (Hvad er forskellen på ægte og uægte børn egentlig? Tisser de mindre i sengen?)

Ikke direkte i hvert fald.

I 1679 fik den britiske flåde et krigsskib HMS Grafton, der blev det første i en række krigsskibe, der kom til at bære dette navn helt frem til vores tid.

Duften blev første gang lanceret i 1983 og det var en søofficer, der på det tidspunkt gjorde tjeneste på et HMS Grafton, som foreslog, at duften blev opkaldt efter denne række af skibe.

Han mente, at duftenss maskuline præg var en rigtig duft, der kunne sættes i relation til skibsnavnets lange og stolte historie i den britiske flåde.

Jeg fik i øvrigt også forklaringen på andre af Truefitt & Hill's duft-navne, men de må følge efterhånden.

vh
john k-

Grenberg


14. marts 2011


Spændende læsning John

kan godt lide at der er en historie bag navnet på et et produkt og det må man da så sandlig sige truefitts har.

Du mænger dig da rigtigt med de T & H folk, mon ikek de snart invitterer dette forums bruge en tur til London og sightseeing i salonen ?

Mvh

Grenberg

John Kreiner

John Kreiner


14. marts 2011

Hej igen, Grenberg...

Det var da en god idé...

Den tror jeg, at jeg vil foreslå Adrian Williams næste gang vi sidder på The Red Lion i Kings Street og snupper et par pints.

Og hyggeligt var det.

(Min rejsemakker og jeg plejer gerne at sige, at "vi løver i London", når nogen spørger, hvad vi laver derovre. Foreløbig har vi været på The Black Lion, The White Lion, The Golden Lion og et helt par The Red Lions, så lad dem bare tro, at vi løver marathon!)

Men i øvrigt er jeg enig i, at det er sjovt med ting, der er traditioner i, men alligevel sjovest, når man kender historien bag traditionerne...

vh
john k-

Sidst opdateret den 14. marts 2011 kl. 19:46
<<<12>>>
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering

Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Proraso, Floris of London, Mühle Shaving, Truefitt & Hill, Taylor Of Old Bond Street, Derby, Merkur, Dovo, Pils Rasur, Marvis, Mondial, Mr. Bear, Mario Lorenzin 1975, Alvarez Gómez, Irving Barber Company, Floïd, LEA Classic, Alvarez Gómez, Baxter of California, Daimon Barber, Bro Shaver, Floïd, Klar Seifen, Etch, nom, One Blade, Percy Nobleman, Tenax og The Holy Black.

Herudover forhandler vi flere eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk