Heino Randa Poulsen
|
28. oktober 2016
Freddag
Rockwell 6s Gillette Nacet Mühle 23mm Silvertip fiber Fine skål
Tabac sæbe The body shop shear butter
|
Søren H. Møller
|
29. oktober 2016
Lørdag
Ikea skål H.L. Thäter Bruyére Silvertip 5/8" Dovo Special
TOBS The St. James Collection creme TOBS The St. James Collection Aftershave TOBS The St. James Collection Cologne
Hav en go' lørdag :o)
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
30. oktober 2016
Søndag
Bukhave Scuttle Semogue Silvertip i horn 7/8" Korff & Honsberg "Dos Angelitos"
Nanny's Rose Geranium Myrsol Agua Balsamica Penhaligon's Blenheim Bouquet EDT
Hav en fantastisk søndag :o)
Mvh. Søren
|
Grenberg
|
2. november 2016
Dagens barbering med lidt nyt og noget der blev brugt op.
Sidst jeg brugte Merkur Progress DE skraber fik jeg et par snitsår så det ellers ville noget, derfor har den ligget i en skuffe i 3-4 år, der var kommet et hak i topladen. Endelig tog jeg mig sammen og kontaktede Proshave i fredags og forspurgte om de kunne skaffe en ny plade og i dag kom der en pakke med en ny og oven i købet en Cella sæbe og preshave. Skraberen er noget særligt da det er min første DE skraber og fik den på den første fars dag for 7 år siden. Høj klasse af Proshave
Cella barbersæbeja elsker bare marcipan og har prøvet den for nogle år siden. Den er lige så god som jeg husker og performer fint. godt glid i skraber og god pleje til huden.
La Toja balsam blev så tømt i dag så nu kan jeg så overveje den næste til hylden.
Dagens setup
Merkur progress DE skraber med nyt Derby blad Edwin Jagger kost Cella barbersæbe, mandel La Toja balsam Alvarez Gomez Cologne
Ønsker alle en god eftermiddag/aften derude
|
Heino Randa Poulsen
|
4. november 2016
Grenberg
Håber det gik bedre idag med Merkuren, har selv kigget lidt på den.
|
Grenberg
|
4. november 2016
Hejsa Heino
Merkur Progress skraberen er en rigtig god og stabil skraber, dog skal man lige lære justeringen at kende og starte på en lav indstilling og stille og rolig skrue den op. Den kan godt virke lidt aggresiv men igen så skru den lidt ned. man skal lige have styr på hvordan skraberen samles og hvordan man finder sin ønskede level og her anbefaler jeg at man ser videoen på youtube med Mantic59
Mine dårlige oplevelser med den skyldes helt og alene det hak i toppladen så var skyld i nogle grimme snitsår, dette er slut nu med en ny topplade. På trods af at den er 7 år gammel (dog kun brugt i 3 år) virker den fuldstændig som ny i dag.
Varme anbefalinger herfra og dette gælder de 4 merkur skrabere jeg har
34C 38C 37C Slant Merkur Progress justerbar
|
Søren H. Møller
|
5. november 2016
Lørdag
Horn skål B&B 2011 LE, D01 2-band 5/8" Black Beauty
Nanny's Citrus Zinger Myrsol Agua De Limón T&H Freshman Cologne
Hav en go' lørdag :o)
Mvh. Søren
|
Søren H. Møller
|
6. november 2016
Søndag
Proshave Scuttle Semogue 2040HD Silvertip Gillette Aristocrat #66 + 7 o'clock SharpEdge
Nanny's Lemony Lime La Toja ASB T&H Spanish Leather Cologne
Hav en fantastisk søndag :o)
Mvh. Søren
|
Grenberg
|
6. november 2016
Dagens barbering med riiiigligt lunt skum. Cella er faktisk en rigtig god creme hvis man kan klare den kraftige marcipan duft. nem at skumme op, fed og cremet konsistent og god beskyttelse bagefter. Mühle skraber og kost Feather blad Proshave Scuttle Cella preshave og barbercreme Netto aftershavebalm Musgo Real cologne, Oak Moss Ønsker alle en god aften derude i "sneen"
|
Grenberg
|
11. november 2016
Dagens barbering 11-11-2016 Fredag morgen, kold og godt med is på bilruden krævede en rigtig jule barbering.
Resterne fra RazoRock's classic (fik den med kosten) sæben giver et godt indtryk af den, er selv tosset med deres produkter. Fed cremet mandelsæbe med superglid og beskyttelse. Ligger meget tæt op af Cella. Preshaven med lime er god til mig da jeg ikke er vild med olie så denne er en gel der fungerer godt.
Balsamen fra Nevile giver god beskyttelse til huden og dufter liftigt af neliker.
Gear: Baxter of California facial cleanser Merkur Progress med Derby Extra blad Semogue 1305 kost RazoRock preshave gel med lime RazoRock Classic barbersæbe mandel Nevile Barbers aftershave balsam
Ønsker alle en god fredag
Sidst opdateret den 11. november 2016 kl. 10:37
|
Søren H. Møller
|
11. november 2016
Fredag
No Name grisehårskost Gillette Khaki set + 7 o'clock SharpEdge
Arko stick Williams Ice Blue AS T&H Freshman Cologne
Hav en fremragende fredag :o)
Mvh. Søren
|
Heino Randa Poulsen
|
11. november 2016
Fredag
Muhle 21mm Silvertip badger Rockwell 6s Gillette Nacet blad Phoenix and Beau Baskerville Soap Nivea creme glemte at putte den i billedet..
|
Grenberg
|
12. november 2016
Lørdag 12-11-2016
Mühle DE skraber R107 med Shark blad Shavemac silvertip kost Geo F Trumper Skinfood lime D.R Harris Sæbe, Aftershavemilk og cologne Arlington
Virkelig lækker barbering
God weekend til alle
|
Grenberg
|
13. november 2016
Søndag aften og dagnes barbering skal hedde "Broses fristelser"
Blev en kold søndag på flere måder så kunne lige så godt springe ud i Proraso
Dagens setup:
Gillette Fatboy DE skraber med Mühle blad Shavemac kost Proraso Preshave,Barbersæbe og aftershave Ønsker alle en god aften
|
Søren H. Møller
|
17. november 2016
Torsdag
Ikea skål ShaveNook 2012 LE af Semogue Merkur 34 HD + Gillette 7 o'clock SharpEdge
TOBS Mr. Taylor Myrsol F./Extra Ferrari Scuderia EDT
Go' torsdag :o)
Mvh. Søren
|