Forum - Skrabere og barberblade - Straight razor
Bruger 

Henrik Langkjær


6. november 2011

Straight razor
Hejsa,

jeg har i et halvt års tid brugt en shavette, men har besluttet mig for at tage det fulde skridt med en straight razor.

Jeg har endda været så heldig at få en Thiers Issard. Da jeg er nybegynder, har jeg valgt en 5/8 full hollow med rund spids. Jeg synes virkelig den er lækker, men.....

Jeg ringede til butikken hvor den er købt, for at høre om den var shave-ready. Den skulle lige køres nogle gange med læderstroppen (på TI's hjemmeside står der, at den er shave-ready)

Her til morgen skulle jeg bruge den første gang. Jeg stroppede den efter bedste evne, nu hvor det var første gang.

Mit skæg havde stået ca. 4 dage. Men jeg følte som om kniven bed mig. Altså ligesom om den ikke kunne skære skægget over. Det var specielt omkring munden jeg bed mærke i det. Jeg har oplevet det før med min shavette, men det var fordi bladet var ved at være sløvt.

Er der nogen der har haft samme "bidende" fornemmelse? Er det fordi kniven ikke er skarp nok? Eller er det fordi der er SÅ stor forskel på andre barberingsmetoder og en ragekniv, at skægget skal vænne sig til kniven?

Eller...?

Mvh
Henrik

Mr. freeze

Mr. freeze


7. november 2011

Samme Problem
Hej Henrik.
Havde det samme problem med min  Straight Razor. Det er det desværre sådan at man ikke altid kan tro på at din barberkniv er shave-ready så det kan godt betale sig at få den hornnet først ( slibet ) hvis du skal havde en ny Straigt Razor så prøv at køb den på Straight Razor Designs der kan man nemlig være 100 % sikker på de er shave- ready.
En anden ting en shavette ( Nu ved jeg ikke hvad du har for en shavette ) Men feather artist  er så skarp at jeg må passe mere på end min alm.ragekniv.
Ja og nu siger du du er nybegynder med en rigtig kniv det er jo som at cykle man er lidt mere forsigtig til at begynde måske det også kan spille ind.

Henrik Langkjær


7. november 2011