Forum - Barberkoste - Sammenligning af: Victoria - Semogue 2000 - Omega 10005
Bruger 

Søren H. Møller


4. september 2010

Sammenligning af: Victoria - Semogue 2000 - Omega 10005
Ja, så prøver jeg at bevæge mig ud på lidt dybt vand, og forsøger at sammenligne tre barberkoste fremstillet med grisehår.

Da jeg har mere end ét billede til at illustrere kostene, har jeg lagt sammenligningen her:

http://www.shm.dk/shave/gear/brush/...


Mvh.
Søren

John Kreiner

John Kreiner


5. september 2010

Flot arbejde

Den sammenligning, Søren har lavet her, er absolut læseværdig, og jeg vil anbefale enhver, der er "fanget" af vådbarbering, at tage et kig på linket.

Jeg må hellere indrømme med det samme, at jeg aldrig har følt mig tiltrukket af barberkoste med "grisehår", og derfor heller ikke har nogle særligt vægtige argumenter hverken for eller imod.

Det er ikke noget religiøst - eller sippet for den sags skyld, der afholder mig fra at kaste mig ud i "griseriet" (undskyld, men jeg kunne ikke lade være), jeg har bare aldrig haft lyst.

Heller ikke den generelt markante prisforskel på grævling og gris har gjort mig mere åbentsindet. Det er trods alt (som regel i hvert fald) en éngangsudgift(!).

Jeg tror, at svaret i høj grad ligger i Sørens egen meget seriøse sammenligning, nemlig når han om alle tre grise-koste skiver: "overgås i blødhed kun af grævlingekoste i Silvertip kvalitet".

Mine barberinger har naturligvis som det primære formål at rage skægstubbene af, og først sekundært (men næsten lige så tungt vejende) at give mig det velvære, der ligger i den let filosoferende stund, hvor jeg forkæler mig selv med barbergrejet.

Og jeg nyder ikke mindst den fase i hvert pas, hvor jeg sæber mit ansigt ind og masserer skummet ind i huden og hårrødderne med en blød barberkost.

Det overbeviser mig om, at det helt klart er Sørens egen karakteristik af grisekostene "overgås i blødhed kun af grævlingekoste i Silvertip kvalitet", der får mig til at "klynge" mig til grævlingene.

Men trods mit eget forbehold overfor grisekoste, så kan jeg ikke anbefale Sørens sammenligning varmt nok, for om ikke andet, så er det læsning, der er god at få forstand af.

vh
john k-

Søren H. Møller


5. september 2010


Mange tak John, jeg bliver jo helt rød i kinderne :o)

Jeg havde selv samme forbehold overfor grisekoste, men har ændret min mening om dem.
Jeg nyder selv blødheden fra en Silvertip, og vil bestemt ikke undvære følelsen af en god skum påført med bløde Silvertip børster.

Jeg mener dog stadig, du går glip af en god oplevelse.

For nu at slå et lille slag for grisekoste, så er Proraso kosten her på sitet fremstillet af Omega (så vidt jeg kan fastslå).
Man får en rigtig god kost for pengene, og hvis den følger den normale Omega standard, så har den tilmed en hurtig "indkøringsperiode".


Mvh.
Søren

Grenberg


5. september 2010


Spændende test Søren, altid sjovt med nogle nye ideer øf øf

Mvh

Grenberg

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering

Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Proraso, Floris of London, Mühle Shaving, Truefitt & Hill, Taylor Of Old Bond Street, Derby, Merkur, Dovo, Pils Rasur, Marvis, Mondial, Mr. Bear, Mario Lorenzin 1975, Alvarez Gómez, Irving Barber Company, Floïd, LEA Classic, Alvarez Gómez, Baxter of California, Daimon Barber, Bro Shaver, Floïd, Klar Seifen, Etch, nom, One Blade, Percy Nobleman, Tenax og The Holy Black.

Herudover forhandler vi flere eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk