Forum - Andre produkter - Proraso preshave
Bruger 

Rasmus Lundgreen


12. december 2011

Proraso preshave
Hejsa herinde

Jeg er ny både herinde og i forbindelse med old school barbering. Jeg har købt en proraso preshave creme, som jeg bruger inden sæbe og DE skraber. Mit spørgsmål er, om preshave cremen skal skylles ud, inden jeg påfører sæben, eller om den skal blive på?

Jeg er i øvrigt helt hooked på denne nye måde at barbere mig på, men jeg synes, at jeg har svært ved at få barberingen helt tæt. Tror at det er vinklen på skraberen, som ikke er helt god endnu.

Med venlig hilsen

Rasmus

Brose


13. december 2011


Hej Rasmus

Velkommen til!

Der er ikke noget rigtigt og forkent mht. anvendelsen af preshave og nogle foretrækker det ene frem for det andet :-)

Vores (Proshaves) anbefaling er, at du splasker vand i ansigtet, påfører din preshave og lader den sidde imens du laver din barberskum. Når du skal til at barbere dig, så splasker du lige lidt mere vand i ansigtet og så påfører du din barberskum og barberer dig. Vi skyller altså ikke preshaven af, men sikrer bare med et ekstra splask vand inden barberskummen at du får et godt glid til skraberen :-)

Skønt at høre at du er blevet glad for DE-barbering. Målet her i starten er heller ikke nødvendigvis at du skal være helt helt fundstændig tæt, men måske lige blive fortrolig med grejet - det andet skal helt sikkert nok komme :-)

Ha' en go' dag!

Mvh,
Brose / Proshave

Cato Jürgensen

Cato Jürgensen


13. december 2011


Hej Rasmus

velkommen til:o).

Jeg er selv ret ny med DE skraber, men syntes at det går fantastisk godt. Bevars, den helt tætte barbering kræver et par forsøg, men det kom lyn hurtigt for mig (2-3 barberinger). Det er nok meget individuelt, afhængig af hvordan man tidligere har barberet sig. Den korrekte vinkel på skraberen er meget vigtig. Dog skal man have for øje, at den perfekte barbering kræver imellem 2 og 3 pas. Når først teknikken er der, vil du opleve den ultimativt tætteste barbering, der overhoved kan opnåes. Det er i den grad vanedanende;o).

Preshave skal jeg også selv til at lege lidt med. Jeg har endnu ikke følt det nødvendigt, men det skal selvfølgelig prøves.

Held og lykke i jagten på den ultimative barbering:o).

Mvh Cato

Sidst opdateret den 13. december 2011 kl. 11:33

Poul Rønning Pedersen


11. oktober 2018

Proraso Preshave
Hejsa
Jeg er lige startet med "Old school" barbering med DE-Skraber. Tidligere har jeg brugt Gilette Sensor Excel og Mach 3, som jeg ikke er/var tilfreds med pris og performance på.
Jeg har den udfordring at preshaven stopper DE-skraberen til. Er der noget jeg kan gøre for at reducere det? Det er lidt irriterende at skulle skille ad og rengøre under og efter barbering og at det ikke bare er gjort med en hurtig afskylning.
Indtil nu er jeg super tilfreds med kvaliteten af barberingen selvom jeg nok stadig skal øve mig på teknikken. Preshaven gør barberingen tættere og mere skånsom, så super på den del. Opfylder klart forventningen; men den stopper skraberen til. Hvad gør jeg ? Vælger en anden preshave eller accepterer det, adskiller og gør rent eller noget helt tredje?

mvh

Poul

Brose


11. oktober 2018


Hej Poul

Først og fremmest tror jeg du skal se lidt nærmere på hvordan du bruger preshaven og måske også hvor meget du bruger, for som udgangspunkt bør det ikke være noget problem at skylle den ud af skraberen :-)

Her er hvad jeg selv gør:

Start med at splaske lunkent vand i ansigtet.

Tag en klat Proraso Preshave creme på størrelse med en lillefingernegn og masser det ind i skægstubbene. Lad det sidde et minut eller to, imens du rører din barberskum op med børsten.

Splask lunkent vand i ansigtet igen.

Påfør barberskummen med barberkosten.

Barber.

Skyl med lunkent vand og herefter iskoldt.

Dup tørt med håndklæde.

Jeg tænker at det er særligt delen med vand i ansigtet inden du påfører preshave og igen lige inden du påfører barberkummen der kan gøre en forskel :-)

Lad os endelig høre, hvordan det skrider frem :-)

Ha' en go' dag!

Mvh
Brose / Proshave

Poul Rønning Pedersen


16. oktober 2018

Proraso Preshave
Jeg har nu prøvet nogle gange og du har ret. Det virker fint med lige lidt mere vand og lidt mindre preshave. Det bliver et problem hvis man ikke har "vand nok". Eller hvis man smører for meget på. Det virker fint for mig med ikke at bruge for meget. Duppe splashet i ansigtet før påførsel til ikke helt tørt men så meget at man ikke er drypvåd. Massere Pre-shaven ind i hud og skægstubbe. Skum noget barberskum. Endnu et splash vand og så påfør barberskummet med barberkosten. På den måde kan preshaven bidrage til en mere skånsom og tættere barbering uden at DE-skraberen "clogger" til så adskillelse er nødvendig i forbindelse med rengøring.

Sidst opdateret den 16. oktober 2018 kl. 08:42

Niels Johan Geil


6. februar 2022

Ændret produkt?
Jeg har med stor tilfredhed anvendt Prorasos preshave med eucalyptus og mentol, men i det glas, jeg netop har åbnet, er den friske mentolduft og det kick, den giver huden inden barberingen, erstattet af en kvalm sæbelugt. Er produktet ændret, og kan I i givet fald anbefale en anden preshave med en friskhed som den, jeg hidtil har oplevet i den grønne Proraso?

Sidst opdateret den 6. februar 2022 kl. 17:21

Grenberg


10. februar 2022


Jeg er selv vild med Proraso preshave, dog gør jeg ikke som Brose. Typisk har jeg været i bad og så dupper jeg ansigtet i et håndklæde, så smører jeg pre-shave på og skummer op og når skummen er klar påføres den ansigtet og barbering går i gang.

Prøv også Skinfood fra Georg F Trumper, det er en genial pre-shave

CHSeifert

CHSeifert


22. februar 2022


Jeg er også kæmpe fan af Trumpers skinfood.
Bruger den som after shave balm.

Barberer jeg mig dagligt bruger jeg også en dråbe skinfood som preshave creme.

Proraso Pre shave er en kende for tyk i konsistensen for mig.

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering

Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Proraso, Floris of London, Mühle Shaving, Truefitt & Hill, Taylor Of Old Bond Street, Derby, Merkur, Dovo, Pils Rasur, Marvis, Mondial, Mr. Bear, Mario Lorenzin 1975, Alvarez Gómez, Irving Barber Company, Floïd, LEA Classic, Alvarez Gómez, Baxter of California, Daimon Barber, Bro Shaver, Floïd, Klar Seifen, Etch, nom, One Blade, Percy Nobleman, Tenax og The Holy Black.

Herudover forhandler vi flere eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk