Forum - Skrabere og barberblade - Merkur Progress
Bruger 

Ole Hendriksen


6. juni 2011

Merkur Progress
Hej alle entusiaster!!!

Jeg har som gave idag, fået en Merkur Progress skraber, som er virkelig cool!!! Men lige nu, efter den første barbering, ligner jeg en gøgler klovn med dårlig makeup :P For at sige det mildt, så tror jeg at jeg har skåret mig 40 steder :S Mit spørgsmål er: Er der andre, som har det problem, at Derby Extra blade, når skraberen er skruet helt ind ( 1.0 ) , står på 3.5!? De medfølgende Merkur blade, går fint ned på 1.0, men ikke Derby Extra!?!? Jeg har dog nogen Feather og Shark blade et eller andet sted, men jeg har ikke testet med dem endnu, og ville lige spørge / Høre, om der er nogen af jer, som har samme problem!?!? Er Derby Extra blade virkelig tykkere!?!?

Mvh

Ole

Søren H. Møller


7. juni 2011


Jeg behøver vist ikke være bange for, at blive beskyldt for at være nørdet, det løb er vist kørt for længe siden, så...

Enhver seriøs barberist har selvfølgelig i sit arsenal en mikrometerskrue, til netop den slags spørgsmål, og svaret er:

Tykkelsen på:
Merkur - 0,095 mm
Derby - 0,105 mm

Og skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke, at en Progress kan "måle" den forskel  ;o)
Jeg troede om det kunne være fordi bladet ikke ligger korrekt pga. udskæringen i midten, men hvis jeg lægger bladene ovenpå hinanden, så er udskæringen fuldstændig ens - der røg den teori.

Jeg tror, der skal nogle Progress ejere på banen.


Mvh.
Søren

Brose


7. juni 2011


Hej Ole,

Mit absolut bedste bud er, at du har sat hovedet på skraberen forkert efter at have skiftet bladet :-) Gør du det, stemmer det slet ikke med indstillingen eller hvordan den stod før (da det sad korrekt).

Jeg vil foreslå at du lige starter med at læse denne tråd som beskriver det med indstillingen:
www.proshave.dk/forum/indstilning-a...

Håber det løser dit problem - og HUSK nu - tag den med ro i starten, selvom man bare kan have lyst til at give den gas med det nye grej :-)
Hvis du sætter toppen korrekt i, sætter Progress'en på en medium indstilling og tager dig tid til at lære den at kende, så er jeg sikker på at du snart vil få en konge barbering :-)

Mvh,
Brose / Proshave

Grenberg


8. juni 2011


Hej Ole

Vekommen til forummet

he he he lyder bekendt det med Progress, Det link Brose kom med hjalp mig rigtig meget.

Jeg erfarede selv på den hårde ¨måde hvordan den skraber er, startede vist nok på en 3,5-40 men skruede ned til en 2'er i starten og skruede så mere op jo mere øvelse der kom. Må dog indrømme at jeg stadigvæk skærer my lidt med den i ny og næ men det er vist mere kluntethed.

Sørg for guds skyld at trekanten og stregen på siden sidder i samme side.

Jeg var tæt på at smide den skaber af H til i starten men ligepludselig så sidder den bare i vinkel og så mærker man hvor lækker en barbering man får.

Mvh

Grenberg

Ole Hendriksen


8. juni 2011


Hej igen drenge, tak for de gode råd :)

Jeg prøvede lige at tage bladet ud, og sætte det tilbage igen, og så virkede det fint :S Den er da lidt bøvlet den skraber, hva'!? :P

Tak igen :)

Ole Hendriksen


8. juni 2011


Fra det indlæg : " http://www.proshave.dk/forum/indsti... " lagde jeg lige mærke til, det der med " 3 Kanten " og ja, jeg må jo nok sige, at det er mig der har været en knold :S Nu glæder jeg mig til min tredje barbering, som forhåbentlig ikke bliver smerte fuld :S Jeg skar mig 40 gange den anden dag, og nok omkring 20 i dag :(

Tak igen for hjælpen drenge :)

Brose


8. juni 2011


Hej Ole

Nej, det er nu ikke bøvlet - man skal bare lige holde øje med det hak når du sætter toppen på :-)

Jeg krydser fingre for at det går godt denne gang - Start på den laveste indstilling(!), tag et med ro, og efterhånden som du bliver fortrolig med skraberen, så drej den et nøk op.

Go' fornøjelse!

Mvh,
Brose

Ole Hendriksen


8. juni 2011


Hej Brose

Hehe ja det skal man åbenbart :P

Ja det håber jeg da også, så jeg skal nok lige give en melding i denne tråd, efter næste barbering :)

Jeg har et mærkeligt hud / hår problem, som faktisk gør, at jeg skærer mig mindre, når jeg bare bruger lunken vand, og ingen skum / gel etc :S Nej du skal ikke spørge, for lægerne kan heller ikke finde ud af det :P Men af en eller anden årsag, så blødgører skum / gel osv, ikke mit skæg mere, og så udtører det min hud totalt :( Men jeg prøver nu alligevel med Proraso, for det har jeg gjort ved de 2 første barberinger, så nu hvor bladet sidder ordentligt, skulle der gerne være en forskel, og så må jeg jo så bare fortsætte med lunken vand, som jeg har gjort det sidste års tid :)

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering

Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Proraso, Floris of London, Mühle Shaving, Truefitt & Hill, Taylor Of Old Bond Street, Derby, Merkur, Dovo, Pils Rasur, Marvis, Mondial, Mr. Bear, Mario Lorenzin 1975, Alvarez Gómez, Irving Barber Company, Floïd, LEA Classic, Alvarez Gómez, Baxter of California, Daimon Barber, Bro Shaver, Floïd, Klar Seifen, Etch, nom, One Blade, Percy Nobleman, Tenax og The Holy Black.

Herudover forhandler vi flere eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk