Forum - Skrabere og barberblade - Merkur 933CL rejseskraber i læderetui
Bruger 
JEEP

JEEP


5. juni 2009

Merkur 933CL rejseskraber i læderetui
Jeg valgte at føje denne skraber til samlingen fordi jeg fandt dens design interessant og fordi jeg gerne ville prøve at barbere mig med den. Jeg er generelt til de tungere skrabere så jeg havde ikke rigtig nogen forventninger til hvilken kvalitet barbering jeg skulle forvente af 933CL - men jeg må sige at jeg er blevet positivt overrasket:

Pris:
Som alle andre Merkur skrabere er denne et glimrende produkt til prisen

Kvalitet:
Udførsel og finish er som de skal være - og det medfølgende læderhylster virker både pænt og solidt

Brugervenlighed:
Skraberen er meget nem at samle og skille ad. Grundet dens ringe vægt er det nødvendigt med en smule tryk for at opnå en acceptabel barbering - hvilket også gør at denne skraber måske ikke egner sig til nybegyndere

Greb:
Kort, let og tyndt - men stadig ok

Udskiftning af blad:
Som ved enhver anden tre-dels skraber, bladet sidder desuden perfekt lige i denne skraber

Agressivitet:
Denne skraber er meget mild, hvilket, som sagt, gør at en smule tryk er nødvendigt når man barberer sig med den

Balance:
Det er lidt omsonst at tale om balance med sådan en let skraber, den er måske lidt hovedtung, men man mærker ikke noget til det under barbering

Merkur 933CL er alt hvad en rejseskaber skal være; let, pakbar, nem at bruge og giver mulighed for at få en acceptabel barbering, samtidig med at man vil have svært ved at komme til skade med den. Den har tjent sin faste plads i min toilettaske.


Mvh.

Jakob

Søren H. Møller


6. juli 2009


Skulle lige til at stille et spørgsmål om rejseskraberen, men tænkte et check først, ville være en god ide.
Tak for ovenstående vurdering/analyse - den ryger direkte på ønskesedlen sammen med Mitchell's Wool Fat.


Mvh. Søren

JEEP

JEEP


6. juli 2009


Du bliver ikke skuffet, det er en super nem og mild lille skraber.


Mvh.

Jakob

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering

Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Proraso, Floris of London, Mühle Shaving, Truefitt & Hill, Taylor Of Old Bond Street, Derby, Merkur, Dovo, Pils Rasur, Marvis, Mondial, Mr. Bear, Mario Lorenzin 1975, Alvarez Gómez, Irving Barber Company, Floïd, LEA Classic, Alvarez Gómez, Baxter of California, Daimon Barber, Bro Shaver, Floïd, Klar Seifen, Etch, nom, One Blade, Percy Nobleman, Tenax og The Holy Black.

Herudover forhandler vi flere eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk