Forum - Dagens barbering - Første de-barbering
Bruger 

adel


1. juni 2013

Første de-barbering
Hej folkens.                                                                                         Igår var mit første de-barbering med en merkur futur på indstillingen 1 med merkur blad. Det gik godt men jeg skar mig et par gange og blev irreteret samt nogle rødekbopper men intet stort.jeg har oplevede at min hid bliver mere irreteret når skæg stuppene kommer frem, er det normalt for min følsomme hud?. Jeg kunne mærke den rigtig følelse af vådbarering som er jo oldschool og giver den rigtig følelse i forhold til flerklinge skraber(gillete fusion power skraber+ gillete barberskum på dåse). Nu har jeg jo ultra følsomt hud og derfor bruger jeg preshave, barbersæbe samt after fra proraso(hvid serie) samt er igang med anthony incrown hair treatment da jeg har ingroet hår som jeg er sikker på er fra kasetteskraberen. Jeg er også begyndt at bruge ansigtscream samt ansigtscrub så jeg muligvis en dag slipper fri for røde knopper osv men også fordi min hud mangler fugt. Min spørgsmål er jeg kunne godt tænke mig at barbere hver uge da jeg ikke får så meget skæg dog er mit spørgsmål er det acceptabelt hvis jeg har megey sart og følsomthud? Da jeg brugte kasetteskraberen plejet jeg at style skægget hver 5 uge hvor der så gik 2-3 uger hvor jeg barberet hele skægget da jeg ikke glad for at barbere mig grundet min hudproblemer og som jeg ofte overskyd det til en anden dag. Da jeg nu begyndte med de- barbering har jeg lyst tiæ at barbere mig oftere samt ser frem til næste barbering. Min første barbering kunne have selvfølgelig havde gået bedre grundet teknikken ikke er der endnu men fordi havde brugt for lidt vand til at skumme proraso barbersæben op. Nu har jeg jo købt en masse forskellige barberblade (derby(som jeg har fået med min ordre tak til proshave for den gode service samt den hjælp jeg har fået), wilkinson, gillete o'clock samt feathers) så jeg kan prøve mig frem til det blad der virker bedst til min hud dog så ville jeg vente med feathers indtil jeg har fået styr på tekniken samt opskumningen af barbersæben. Hvilken synes du mit næste barberblad skulle være? Nu ved jeg jo at en barberblad normalt holder til 2-3 barbering men det afhænger af selve vladet samt ens skæg, men ville prøve forskellige barberblade til jeg har fundet det der fungere bedst hvor jeg selvfølgelig også villle bruge de andre. Nu har jeg jo set at der findes justerbare og ikke justerbar de razor, er forskellen kun at man kan indstille skraberen eller giver den ene bedre og tættere barbering end den anden form?                                                                                       Jeg kunne i fremtiden godt prøve at barbere med en straight razor men når jeg først har fået teknikkel iorden som nok tager noget tid endnu. Ville jeg i fremtiden godt kunne barbere mig med en straight razor når jeg har følsomthud og sart hud? Og hvad er forkellen på en shavette og en straight razor? Jeg ved at en shavette er en udskiftli straight razor og en straight razor ikke er udskiftlig og skal slæppes. Hvilken giver en tættere barbering? Jeg ved jo at en straight razor giver en tættere barbering end end safety razor?                                I må bære over min mange spørgsmål og den lange smøre.         Forsat god barbering Adel

Sidst opdateret den 1. juni 2013 kl. 20:41
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering

Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Proraso, Floris of London, Mühle Shaving, Truefitt & Hill, Taylor Of Old Bond Street, Derby, Merkur, Dovo, Pils Rasur, Marvis, Mondial, Mr. Bear, Mario Lorenzin 1975, Alvarez Gómez, Irving Barber Company, Floïd, LEA Classic, Alvarez Gómez, Baxter of California, Daimon Barber, Bro Shaver, Floïd, Klar Seifen, Etch, nom, One Blade, Percy Nobleman, Tenax og The Holy Black.

Herudover forhandler vi flere eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk