Brian Damm
|
29. marts 2012
Første DE barbering
Hej,
Har netop afsluttet min første DE barbering nogensinde, og måtte simpelthen dele begejstringen.
Modtog mit "Startsæt 2", samt en DSB, tidligere på aftenen og kunne simpelthen ikke vente til i morgen med at prøve det :)
Har i den seneste uges tid, både læst og kigget Youtube, så syntes jeg havde en okay ide omrking bl.a. forberedelse, lave skum etc. Og alt i alt synes jeg det gik rigtig godt - Men der er plads til forbedring, specielt hvad angår skummet - Det er ikke så nemt som det ser ud til på Youtube :)
Fulgte hele programmet med både preshave osv. Mit indtryk af Proraso's produkter er rigtig godt, omend jeg synes duften på preshave og cremen er lidt for oldschool - Men den kølende effekt er lækker, og aftershaven er mums!
Var mest bekymret for selve barberingen, og frygtede nærmest at jeg ville skære mig selv halvt ihjel, men ak nej. Efter et par forsøg med at finde vinklen, samt lidt gå-på-mod, gik det rigtig godt. Mærkede slet ikke bladet på huden, og jeg har ellers kraftigt skæg, og min "gamle" Fusion havde en tendens til at trække i dette. Det var mest omkring hage-partiet at jeg synes det var lidt tricky, var nok mest frygten for at skære mig der gjorde det svært, men også her blev der glat :)
Lod det blive ved 1 pas i dag, og det vil jeg nok gøre de næste 2-3 uger, således jeg kan lære teknikken og min hud kan vende sig til en DE skraber. Men allerede nu kan jeg mærke en KRAFTIG forbedring, og jeg har ekseptionel følsom hud.
Alt i alt er jeg ovenud lykkelig for, at have kastet mig ud i den her verden, og glæder mig allerede til at stifte bekendtskab med alle de andre gode produkter der findes derude.
Tak Proshave for en god service, samt en fed side for alle os drengerøve :)
|
Brose
|
30. marts 2012
Hej Brian,
Fedt at høre om din gode oplevelse med dit nye grej - Det glæder mig meget, at du er tilfreds og hvis bare du tager den med ro, så tør jeg tør jeg også godt love dig, at det bare bliver bedre og bedre herfra :-)
Go' fornøjelse!
Mvh, Brose / Proshave
|
Søren H. Møller
|
30. marts 2012
Hej Brian.
Tillykke med den gode begyndelse.
Og som Brose skriver, så bliver det kun bedre fremover :o)
Mvh. Søren
|
Cato Jürgensen
|
30. marts 2012
Hej Brian
Tillykke med din første DE barbering.
Jeg kan kun tilslutte mig korret, der siger at det kun bliver bedre dag for dag fra dag 1 af. Jeg har også meget sart hud. Jeg bestemte mig for at starte med 3 pas, da jeg tog mine spæde skridt i DE barberingens verden. Jeg tænkte at huden lige så godt kunne vende sig til det fra start og 14 dage efter havde jeg perfekt hud i ansigt og på hals:o). Det er selvfølgelig forskelligt hvordan man vælger at angribe det, men du skal ikke være bange for at kaste dig ud i det. Der vil unægteligt komme et par indlærings knubs, men det følger med, endtil at teknikken sidder der:o).
Mvh Cato
Sidst opdateret den 30. marts 2012 kl. 16:05
|
Grenberg
|
30. marts 2012
Hej Brian
Velkommen på forummet, du er nu startet på en ny livstil som kun bliver bedre og bedre og oh hvor nye produkter kommer in og barberingerne vil slå alt hvad du ellers har prøvet.
Mvh
Grenberg
|
Brian Damm
|
30. marts 2012
Tak for den fine velkomst!
Er ikke i tvivl om at det er her en ny livsstil, og at det bliver som juleaften hver gang et nyt produkt skal prøves :)
Kan allerede se nu, at jeg er nødt til at anskaffe mig en holder til min skraber og kost. Hvilken størrelse, af de billige, passer til Merkur 34C og Proraso's børste?
|