Forum - Skrabere og barberblade - Barbering med Gillette Single Ring, 1920
Bruger 

Søren H. Møller


22. juli 2009

Barbering med Gillette Single Ring, 1920

Forholdsvis nyerhvervet skraber, og jeg har haft overvejelser for og imod, om jeg skulle bruge den, eller bare have den som samlerobjekt.
Men, den er trods alt fremstillet til brug, og den har også været brugt, hvilket kan ses, den er dog i god stand alderen til trods.

Ved isætning af bladet (Derby Extra) kunne jeg se, at bladet bliver let bøjet, når skraberen samles. Desuden var afstanden mellem blad og skraber meget lille sammenlignet med min Merkur Futur.

Med Futuren som reference havde jeg allerede nogle spørgsmål inden barberingen var startet; 1. kunne den overhovedet få fat i skægget.
2. hvad ville jeg synes om vægten, der var under halvdelen af Futurens.
3. kunne jeg komfortabelt håndtere det korte håndtag.

Vægt og håndtagets længde var to vigtige punkter i valget af Futuren i sin tid.

Spørgsmål 1 blev besvaret ca. et sekund efter det første strøg – ja, uden problemer.
Spørgsmål 2 havde jeg slet ikke bemærket under barberingen, så – intet problem.
Spørgsmål 3 tænkte jeg først på under den anden barbering, den passer perfekt i hånden. Bunden ”står” på lillefingeren og så støtter de andre fingre skaftet, så – ja.

Efter et par dage, vil jeg vove den påstand, at jeg får en bedre og mere komfortabel barbering med denne snart 90 år gamle Gillette, end med den moderne Futur.
Jeg vil dog til Futurens forsvar sige, at den står i indstilling 3 (af 6), og jeg vil på et tidspunkt sætte den ned til 1 og så sammenligne igen, det vil være en mere fair sammenligning.

Men de næste par dage vil jeg med stor nydelse fortsætte med at bruge Gillette :o)

Mvh. Søren

JEEP

JEEP


22. juli 2009


Jeg har ikke barbert mig med min single ring endnu. Men jeg har prøvet en old-type.

Old-typen er beregnet til en anden type barberblade end dem man kan købe i dag, men den kan fungere med moderne barberblade.

Det interessante ved old-typen er at vandene er delt mht. om den er mere eller mindre agressiv end skrabere til moderne barberblade. Mit indtryk er at den er mærkbar mere agressiv, men at man stadig, med omtanke og forsigtighed, kan opnå en super tæt og behagelig barbering med den.


Mvh.

Jakob

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering

Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Proraso, Floris of London, Mühle Shaving, Truefitt & Hill, Taylor Of Old Bond Street, Derby, Merkur, Dovo, Pils Rasur, Marvis, Mondial, Mr. Bear, Mario Lorenzin 1975, Alvarez Gómez, Irving Barber Company, Floïd, LEA Classic, Alvarez Gómez, Baxter of California, Daimon Barber, Bro Shaver, Floïd, Klar Seifen, Etch, nom, One Blade, Percy Nobleman, Tenax og The Holy Black.

Herudover forhandler vi flere eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk