Forum - Skrabere og barberblade - Barbering af hovedet.
Bruger 

Søren Fuglsang


16. februar 2011

Barbering af hovedet.
Hej alle skaldede mennesker :-)

Jeg har oprettet et forum herinde før ang. dette emne, men jeg ønsker lidt flere råd!
Jeg har barberet mit hoved før, og jeg brugte en Gillette skraber (med fast indstilling). Jeg stoppede dog, da jeg fik meget irriteret, rød hud hud omme i nakken, og knopper (ved ikke om det har været indgroet hår??)
Anyways, jeg har tænkt at starte på det igen, men denne gang kunne jeg forestille mig, at jeg skal bruge en justerbar skraber, og så tage den derfra? Jeg er dog stadig i tvivl mht. teknik, hvor ofte jeg skal skifte barberbladet osv.

Jeg håber meget, at der er nogen, der kan give mig nogle gode råd i denne sammenhæng ;-)

MVH

Brose


16. februar 2011


Hej Søren

Hvis du ikke allerede har set tråden, så tror jeg det var et godt bud lige at starte med denne hér:

www.proshave.dk/forum/barbering-af-...

Thomas har lavet nogle gode videosekvenser og bla. en hvor han barberet hovedet med en Merkur Futur, en justerbar DE-skraber. Jeg vil tro han vil kunne give dig det input og hjælp til teknik du søger hvis det er DE-vejen du måtte beslutte dig for.

Link til Thomas' klip er hér:
www.youtube.com/user/mokujingris1#p...

Mvh,
Brose

Søren Fuglsang


21. februar 2011


Okay, tusind tak for dit svar :) - ved du forresten om man kan barbere hovedet med en elektrisk barbermaskine??

Brose


21. februar 2011


Hej Søren

Det kan man helt sikkert, men jeg har ingen erfaring med det og kan ikke fortælle dig hvordan resultatet vil bliver.

Hvis jeg tager udgangspunkt i min generelle erfaring med elektriske barbermaskiner og hvor meget de kan irritere huden, så må jeg sige at det ikke er noget jeg vil anbefale at eksperimentere for meget med :-)

Mvh,
Brose

Søren Fuglsang


3. marts 2011

KATASTROFE
Efter jeg nu har forsøgt mig med en elektrisk barbermaskine på mit hoved, så må jeg sige resultatet er yderst mangelfuldt. Maskinen kan ikke få fat i alle hår (de gror i forskellige retninger), og jeg kan anbefale IKKE at investere i en elektrisk barbermaskine, når det drejer sig om hovedet. Der SKAL en skraber til :-)

MVH Fuglsang

Brose


3. marts 2011


Hej Søren

Ja, det bekræfter desværre bare mine erfaringer :-)

En elektrisk barbermaskine er fremragende som dørstopper, brevvægt og torturinstrument.

Håber du finder en god løsning med en rigtig DE-skraber.

Mvh,
Brose / Proshave

Claus Henrik Seifert

Claus Henrik Seifert


17. september 2011


Jeg er ConeHead siden 2006 :)

Da jeg stadig er DE rookie, så er mine erfaringer ikke store med den endnu, men jeg kan fortælle dig, at El shavere er noget bras til headshaves :)

Jeg bruger min Fusion skraber enten i badet eller efter badet og hvis jeg har 2-3 dages stubbe, så går jeg nede fra nakken og opad og foran starter jeg fra tindingen og skraber opad mod toppen af issen.
I siderner kører jeg nærmest vandret og ikke opad.

Det er hvordan jeg kan lide det, dit hår og groretning kan varierer.
Så prøv dig frem !

Jeg får næsten ingen irritation ved mine headshaves - men bruger altid en god after shave med lidt alkohol, aloe vera, witch hazel og alum bagefter (Speik AS Lotion og Proraso AS Splash er mine 2 favororitter) efterfulgt af en alkoholfri after shave balm (Speick AS Balm og Proraso AS Liquid balm er mine 2 favoritter).

Jeg afslutter lige med at give kraniet en smule let fugtighedsgel (Clinique M-Lotion Gel eller Men Ü Face Lift Lotion), og så er den helt fjong :-)

Christian Junge


27. september 2011

Barbering paa toppen - glat som et aeg
Hej, jeg har adskillige aars erfaring med at barbere hovedet, har indtil for nyligt brugt den gamle Gillette II men skiftede til Derby tre-klingeskraber fra Pro Shave. Sidstnaevnte giver en fantastisk barbering, glat og uden ridser i huden. Jeg goer en del af ud af at varme huden op foerst og bruger en god barbersaebe. Afslut med Matas after shave og eventuelt lidt creme til sidst.

Jeg har dog senest oplevet, at klingen falder af haandtaget; jeg gaar ud fra det skyldes skader, som haandtaget har taget ved at ramme gulvet i brusekabinen og vil nu forsoege at finde et Derby-kompatibelt haandtag i haardere materiale.

Indtil videre ingen erfaring med DE paa hovedet
Mvh.
Christian

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login
Om Proshave

Barbergrej til den ultimative barbering

Proshave er den officielle danske og skandinaviske distributør af Proraso, Floris of London, Mühle Shaving, Truefitt & Hill, Taylor Of Old Bond Street, Derby, Merkur, Dovo, Pils Rasur, Marvis, Mondial, Mr. Bear, Mario Lorenzin 1975, Alvarez Gómez, Irving Barber Company, Floïd, LEA Classic, Alvarez Gómez, Baxter of California, Daimon Barber, Bro Shaver, Floïd, Klar Seifen, Etch, nom, One Blade, Percy Nobleman, Tenax og The Holy Black.

Herudover forhandler vi flere eksklusive mærker til personlig pleje, skægpleje og alt til mænds daglige barbering. Køb bl.a. barberblade, skraber, barbersæt og skægpleje til fantastiske priser.

Proshave - alt til den perfekte barbering (og meget andet).

Kundeservice

Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på chat, mail eller telefon!

Hér kan du læse mere om:
Fragt, levering & returnering
Handelsbetingelser & GDPR
Presse
Om os
Kundeklub
Tilmeld nyhedsmail
Cookie-præferencer

Proshave   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk