29. juni 2014
Hej Jens Christian
Tillykke med ragekniven :o) Den ser rigtig fin ud.
Fra udseendet på billederne vil jeg ikke mene, at det er nødvendigt at fjerne håndtaget. Og jeg synes også, det vil være en skam at bruge sandpapir, den er langt fra så rusten, at det er nødvendigt. Jeg vil anbefale dig at bruge Autosol (kan bl.a. fås hos cykelhandlere og forhandlere af autoudstyr, måske endda i et velassorteret supermarked), en klud og god gammeldags knofedt. Autosol på en klud og så bare i gang med gnubberiet, så sker der hurtigt noget. Hvis du har en Dremel eller lignende, så kan du speede processen op ved at bruge en filtskive sammen med Autosol'en - men PAS PÅ, for man skal være meget forsigtig omkring æggen, da metallet er meget tyndt her, og hvis skiven får fat i æggen, risikerer man at den sprænger.
Jeg har brugt en Dremel på rageknive, der var væsentlig mere medtagne end din, men jeg bryder mig generelt ikke om, at sidde med udstyr der spinner med 18-20.000 rpm. og tyndt, skarpt metal. Som din ser ud, vil jeg klart anbefale håndarbejdet - men igen, pas på omkring æggen for den er stadig skarp selvom den ikke er shave-ready. En vatpind med lidt Autosol på, kan godt rense håndtaget indvendigt, og så aftørring bagefter med en ren klud.
Held og lykke med projektet.
Mvh. Søren
|